BibTex RIS Kaynak Göster

THE STUDY OF THE CITIES IN TURKEY WITH CLUSTER ANALYSIS ACCORDING TO THEIR EDUCATION LEVELS

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012, 69 - 84, 01.03.2012

Öz

Education is one of the important indicators determining the development levels of countries. Turkey produces politics and wills to catch the developed countries standards in that area.There are numbers of parameters to determine the education levels of the cities in Turkey. In that study, the education levels of the cities are defined with the rates of; illiterate, literate but haven’t finished a school, graduated from a primary school, graduated from a secondary school, graduated from a university, being a grad student, having a doctorate and unknown. Therefore, among the multivariete analysis methods cluster analysis is used for determining the similarities of the cities

TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012, 69 - 84, 01.03.2012

Öz

Ülkelerin gelişmişlik düzeylerini belirleyen önemli göstergelerden biri de eğitimdir. Türkiye de bu alanda politakalar üretmekte ve gelişmiş ülkelerin standartlarına ulaşmak istemektedir. Bu bağlamda öncelikle okullaşma oranının artırılmasına yönelik politikalar ile her ilin eğitilmiş nüfusunun artırılması ve gelişme düzeyinin yükseltilmesi amaçlanmaktadır. Türkiye’deki illerin eğitim düzeylerini belirleyen birden çok parametre vardır. Bu çalışmada illerin eğitim düzeyleri, okuma-yazma bilmeyen, okumayazma bilen fakat bir okul bitirmeyen, ilköğretim mezunu, ortaöğretim mezunu,yükseköğretim mezunu, yüksek lisans mezunu, doktora mezunu ve eğitim düzeyi bilinmeyen oranları yardımı ile tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu nedenle illerin benzerliklerinin belirlenmesinde çok değişkenli istatistik analiz yöntemlerinden olan kümeleme analizi kullanılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32TF56AZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dicle Cengiz Bu kişi benim

Faruk Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012

Kaynak Göster

APA Cengiz, D., & Öztürk, F. (2012). TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 69-84.
AMA Cengiz D, Öztürk F. TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2012;14(1):69-84.
Chicago Cengiz, Dicle, ve Faruk Öztürk. “TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14, sy. 1 (Mart 2012): 69-84.
EndNote Cengiz D, Öztürk F (01 Mart 2012) TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 1 69–84.
IEEE D. Cengiz ve F. Öztürk, “TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 14, sy. 1, ss. 69–84, 2012.
ISNAD Cengiz, Dicle - Öztürk, Faruk. “TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14/1 (Mart 2012), 69-84.
JAMA Cengiz D, Öztürk F. TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2012;14:69–84.
MLA Cengiz, Dicle ve Faruk Öztürk. “TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 14, sy. 1, 2012, ss. 69-84.
Vancouver Cengiz D, Öztürk F. TÜRKİYE’ DE İLLERİN EĞİTİM DÜZEYLERİNE GÖRE KÜMELEME ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2012;14(1):69-84.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.