Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 1, 59 - 74, 30.06.2017

Öz

Türk ve Alman
çocuk ve gençlik yazınlarında gençlik yazın bilimi açısından gençlik yazını
denince, ister istemez gençlik toplum bilimi verilerinden de yararlanma
ihtiyacı doğmaktadır. Gençlik yazını bu bağlamda gençlik toplum bilimi ve
gençlik psikolojisi ile gençlik yazın tarihi gibi farklı disiplinlerle birlikte
düşünülmelidir. Bu bakımdan gençlik yazını kavramını, gençlik alt kültürlerini
ve dolayısıyla gençlik yazınını daha iyi anlayabilmek için, genç ve gençlik
kavramlarına toplum bilim ve tarihi açısından bakmakta yarar vardır. Bu bakış
bizlere Alman gençlik alt kültürlerinin on yedinci yüzyıldan itibaren günümüze
değin geçirdiği değişimler ile günümüzde sahip olduğu özellikleri de gözler
önüne serecektir. Bu çalışmada Alman gençlik kültürleri bağlamında gençlik
kavramının kavram açıklamasından sonra gençlik kültürü, gençlik alt kültürleri
gibi kavramlara değinilmeye çalışılacak ve kavramın gençlik-toplumbilimsel yeri
irdelenmeye çalışılacaktır. Daha sonra gençlik kavramı ve kültürlerinin
Almanya’da onyedinci yüzyıldan günümüze doğru olan tarihsel gelişim sürecine
göz atılarak gençlik kültürlerinde görülen bir takım değişim ve hareketlere
değinilecektir. Genel bir tarihsel bakışın ardından, günümüz gençlik
kültürlerini de içine alan yeni medyalar dönemine değinilerek gençlik kavramı
ve kültürlerinde görülen en son değişimler, gençlik yazın bilimi açısından
değerlendirilecektir. Tüm bu değerlendirmeler ışığında günümüz gençliğin okuma alışkanlıkları
ve yazın ile olan ilişkilerine de değinilmeye çalışılacaktır. Bunun için de
daha çok Alman gençlik toplum bilimi ve Alman gençlik yazını verilerinden
yararlanılacaktır. 

Kaynakça

  • Asutay, Hikmet (2013) “Gençlik Edebiyatı ve İlkgençlik Romanı”, Kriter Yayınları, İstanbul 2012, "Gençlik Kültürleri, Gençlik Edebiyatı ve İlkgençlik Romanları”; Paradigma Akademi, Eylül 2013, ISBN: 978-605-5193-47-8
  • Atik, Oktay (2015), "The Youth Cultures in terms of Literature Education", 10th International Balkan Congress on Education and Science "Education and Globalization” September 17-19, 2015. University “Ss. Cyril and Methodius” – Skopje Faculty of Pedagogy “St. Kliment Ohridski” – Skopje, Macedonia.
  • Asutay, Hikmet. / Göçerler, Harun / Demir, Meryem / Atik, Oktay / Öğretmen, Semra / Eyri, Semra (2015), “Adjustment of Literary Texts into Courses through New Medias” , 10th International Balkan Education and Science Congress , Education and Globalization, Ohrid, Makedonya , Eylül 2015.
  • Aydın, Yıldız (2016), Doğu Alman Yazınında Göç ve Sürgün, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 27-32, 2016.
  • Baacke, Dieter: (1987), “Jugend und Jugendkulturen.”. Darstellung und Deutung. Weinheim/München.
  • Bastl, Beatrix (1997), “Zu allem guten auferzogen”. Jugend in der höfischen Welt des 17./18. Jahrhunderts; Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 12–16
  • Bendikat, Elfi (1997), “Der Wandervogel”. Jugendkultur mit nationaler Färbung(1890-1933); Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 32-37
  • Castner, Hartmut u. Thilo (1997), ”Aber heisst es gelebt?”. Die neue Jugend um 1800; Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 17-21
  • Gestrich, Andreas (1997), “Vom ‘Ledigen’ zum Landjugendlichen”. Ländliches Jugendleben im Wandel; Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s.22–25
  • Göçerler, H. (2015) “Effective Use of Smart Board and Smart Phones With Regards to Reading” 10. International Balkan Congress on Education and Science "EDUCATION AND GLOBALIZATION". Ohrid-Macedonian: Faculty of Pedagogy "St. Kliment Ohridski".
  • Kenkmann, Alfons (1997), “Macht Platz, ihr Alten”. Formierte Jugend im 20. Jahrhundert. Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 38–43
  • Klaus, E.(1994),“James Dean”, CD BOOKS, Pabel-Moewig KG 1994
  • Kluchert, Gerhard/Hans H. Pöschko (1997), “Von Anfang und Ende der Jugend”; Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 4-11
  • Roth, Lutz (1983), “Die Erfindung des Jugendlichen”, München 1983
  • Sommer, Monika (1996), “Literarische Jugendbilder zwischen Expressionismus und Neuer Sachlichkeit”. Studium zum Adoleszenzroman der Weimerer Republik. Peter Lang, Europäische Hochschulschriften Bd./Vol. 1545, Frankfurt am Main.
  • Viereck, Holger (1997), “Drum schlag’ ich Stuttgart aus dem Sinn...”. Handwerksgesellen und Arbeiterjugend im 19. Jahrhundert. Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, s. 26-31
  • Yücel, Mukadder / Göçerler, Harun / Demir, Meryem (2015), “Interkulturelles Lernen durch den Whiteboard-Einsatz als Zusatzmaterial”; Humanitas. Sayı: 5, s. 229-242.
  • Farın, Klaus (2010) “Jugendkulturen Heute”: Aputz çevrimiçi dergi (27/2010);
  • http://www.bpb.de/apuz/32643/jugendkulturen-heute-essay?p=all (11.02.2015)
  • Wilbrand-Donzelli, Nicola (2014) “Die wichtigsten Jugendkulturen”: http://www.t-online.de/eltern/jugendliche/id_47500252/jugendkulturen-der-gegenwart.html (11.02.2015)
Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 1, 59 - 74, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Asutay, Hikmet (2013) “Gençlik Edebiyatı ve İlkgençlik Romanı”, Kriter Yayınları, İstanbul 2012, "Gençlik Kültürleri, Gençlik Edebiyatı ve İlkgençlik Romanları”; Paradigma Akademi, Eylül 2013, ISBN: 978-605-5193-47-8
  • Atik, Oktay (2015), "The Youth Cultures in terms of Literature Education", 10th International Balkan Congress on Education and Science "Education and Globalization” September 17-19, 2015. University “Ss. Cyril and Methodius” – Skopje Faculty of Pedagogy “St. Kliment Ohridski” – Skopje, Macedonia.
  • Asutay, Hikmet. / Göçerler, Harun / Demir, Meryem / Atik, Oktay / Öğretmen, Semra / Eyri, Semra (2015), “Adjustment of Literary Texts into Courses through New Medias” , 10th International Balkan Education and Science Congress , Education and Globalization, Ohrid, Makedonya , Eylül 2015.
  • Aydın, Yıldız (2016), Doğu Alman Yazınında Göç ve Sürgün, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 27-32, 2016.
  • Baacke, Dieter: (1987), “Jugend und Jugendkulturen.”. Darstellung und Deutung. Weinheim/München.
  • Bastl, Beatrix (1997), “Zu allem guten auferzogen”. Jugend in der höfischen Welt des 17./18. Jahrhunderts; Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 12–16
  • Bendikat, Elfi (1997), “Der Wandervogel”. Jugendkultur mit nationaler Färbung(1890-1933); Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 32-37
  • Castner, Hartmut u. Thilo (1997), ”Aber heisst es gelebt?”. Die neue Jugend um 1800; Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 17-21
  • Gestrich, Andreas (1997), “Vom ‘Ledigen’ zum Landjugendlichen”. Ländliches Jugendleben im Wandel; Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s.22–25
  • Göçerler, H. (2015) “Effective Use of Smart Board and Smart Phones With Regards to Reading” 10. International Balkan Congress on Education and Science "EDUCATION AND GLOBALIZATION". Ohrid-Macedonian: Faculty of Pedagogy "St. Kliment Ohridski".
  • Kenkmann, Alfons (1997), “Macht Platz, ihr Alten”. Formierte Jugend im 20. Jahrhundert. Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 38–43
  • Klaus, E.(1994),“James Dean”, CD BOOKS, Pabel-Moewig KG 1994
  • Kluchert, Gerhard/Hans H. Pöschko (1997), “Von Anfang und Ende der Jugend”; Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, Januar 1997, s. 4-11
  • Roth, Lutz (1983), “Die Erfindung des Jugendlichen”, München 1983
  • Sommer, Monika (1996), “Literarische Jugendbilder zwischen Expressionismus und Neuer Sachlichkeit”. Studium zum Adoleszenzroman der Weimerer Republik. Peter Lang, Europäische Hochschulschriften Bd./Vol. 1545, Frankfurt am Main.
  • Viereck, Holger (1997), “Drum schlag’ ich Stuttgart aus dem Sinn...”. Handwerksgesellen und Arbeiterjugend im 19. Jahrhundert. Praxis Geschichte, Westermann, Jg.11, H. 1, s. 26-31
  • Yücel, Mukadder / Göçerler, Harun / Demir, Meryem (2015), “Interkulturelles Lernen durch den Whiteboard-Einsatz als Zusatzmaterial”; Humanitas. Sayı: 5, s. 229-242.
  • Farın, Klaus (2010) “Jugendkulturen Heute”: Aputz çevrimiçi dergi (27/2010);
  • http://www.bpb.de/apuz/32643/jugendkulturen-heute-essay?p=all (11.02.2015)
  • Wilbrand-Donzelli, Nicola (2014) “Die wichtigsten Jugendkulturen”: http://www.t-online.de/eltern/jugendliche/id_47500252/jugendkulturen-der-gegenwart.html (11.02.2015)
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hikmet Asutay

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Asutay, H. (2017). ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 59-74.
AMA Asutay H. ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2017;19(1):59-74.
Chicago Asutay, Hikmet. “ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19, sy. 1 (Haziran 2017): 59-74.
EndNote Asutay H (01 Haziran 2017) ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19 1 59–74.
IEEE H. Asutay, “ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 19, sy. 1, ss. 59–74, 2017.
ISNAD Asutay, Hikmet. “ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19/1 (Haziran 2017), 59-74.
JAMA Asutay H. ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ. Trakya University Journal of Social Science. 2017;19:59–74.
MLA Asutay, Hikmet. “ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 19, sy. 1, 2017, ss. 59-74.
Vancouver Asutay H. ALMANYA’DA GENÇLİK VE GENÇLİK KÜLTÜRLERİ KAVRAMLARININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ. Trakya University Journal of Social Science. 2017;19(1):59-74.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.