Siyasal iletişimin ülkemizde yoğun olarak kullanılmaya başlandığı 1980’li yılların başından bu yana bu konu ile ilgili çalışmalar özellikle seçim dönemlerine yoğunlaşmıştır. Siyasal iletişim aktörlerinin yerel basını kullanımı konusunda 2002 yılına kadar yapılan herhangi bir araştırma bulunmamaktadır. Alanında ilk olan böyle bir araştırmanın sonraki dönemlere de ışık tutması amaçlanmıştır. Siyasal iletişim aktörleri siyasi partilerin ve milletvekili adaylarının Edirne’de 2002 Genel Seçimlerinde yerel gazeteleri kullanırken izledikleri siyasal pazarlama yollarını araştıran, siyasal iletişim sistemi ile gazetelerin ilintisini irdeleyen ve bu alandaki dönüşümleri göz önüne seren bu çalışma gazetelerin de siyasal iletişim açısından tavrını belirler. Çalışmanın amacı, 2002 yılında bu alanda yaşanan dönüşümleri belirlemek, siyasetin nasıl yapıldığı, siyasal pazarlamanın siyasi partilerde nasıl kullanıldığı ve Kasım 2002 Seçimleri öncesinde Edirne merkezindeki Hudut, Sonhaber, Edirne, Edirne Haber, Vatandaş Gazetelerinin haberlerini siyasal iletişim açısından irdelemektir. 3 Kasım 2002 Genel Seçimlerinde siyasi partilerin Edirne İli Merkezindeki yerel gazetelerde nasıl temsil edildiğini ve yerel gazetelerin siyasal partilere ilişkin tutumlarını ortaya koymayı amaçlayan araştırmada Edirne İli genelinde seçimle ilgili, haberler, köşe yazıları yayınlanan fotoğraflar, ilanlar ve reklamlarla ilgili araştırma bulgularına ait genel bilgilere yer verilmiştir. Araştırmaya konu olan beş yerel gazete 1 Ekim-2 Ekim 2002 tarihleri arasında içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışma, siyasetin medya-siyaset-kapital üçgenindeki bağlantılar aracılığı ile inşa edilip sunulduğu tezinden hareket eden bir Doktora Tezi çalışmasıdır (Bozkurt, 2002). Araştırma sonuçları Edirne yerel gazetelerinin taraflı bir habercilik içinde olduğunu göstermektedir. Edirne’deki yerel gazeteler seçim döneminde siyasal aktörler ve seçmenler arasındaki iletişimi dengeli bir biçimde sağlayamamıştır. Ancak siyasal aktörler tarafından kullanılan yerel gazetelerin seçmen üzerinde herhangi bir etkisi de oluşmamıştır. Araştırmada 1990 yılından itibaren Türkiye’deki seçmenlerin çok değişik tavırlar sergilediği, siyasal iletişim kampanyalarında yaygın medyanın etkin olduğu ve yerel medyanın Edirne seçmenini etkilemediği görülmüştür.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 |