Bu araştırmanın amacı beliren yetişkinlikte
motivasyonel kararlılığın okul tükenmişliği üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma
2015-2016 eğitim öğretim yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi’nde öğrenim gören
487 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla
Motivasyonel Kararlılık Ölçeği, Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu ve
araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Veriler
Pearson korelasyon katsayısı ve yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda motivasyonel kararlılık ile okul tükenmişliği arasında negatif yönde
anlamlı ilişki olduğu, motivasyonel
kararlılığın okul tükenmişliği örtük değişkeni üzerinden tükenme, duyarsızlaşma
ve yetkinlik alt boyutları üzerinde anlamlı etkilere sahip olduğu ve
motivasyonel kararlılığın okul tükenmişliğinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu
belirlenmiştir.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 |