Çocuğun
gelişim açısından sosyal olabilmesi, çocuğun bulunduğu ortamlara rahat bir
şekilde uyum sağlaması, kendini daha cesur bir şekilde ifade edebilmesi için
müzik etkinliklerine başvurmanın önemli ölçüde fayda sağladığı kesindir. Her
çocuğun, özellikle kendisini en iyi ifade edebileceği, müziksel etkinlik
türünde, grupla çalışması, onun sosyalleşmesinde çok önemli bir yere sahip
olacaktır. Örneğin, grupla söyleme, sesini kullanmayı ve denetlemeyi
keşfedeceği, uyum becerisini geliştireceği, işbirliğine dair disiplin
kazanacağı türden bir etkinlikken; bireysel çalgı çalması enerjisini olumlu
yönlendirebileceği, kişisel doyum sağlayabileceği ve ritim- melodi duygusunu
geliştirebileceği türden bir etkinlik olarak tanımlanmaktadır. Müzik dersinin amaçlarından birisi de algıyı eğitmek,
çocukta estetik ve sanatsal algı yaratmak gibi unsurlardır. Sağlıklı bireyler
yetiştirmemizde çocuk yaşta bireye kazandırdığımız müzik kazanımları çok
önemlidir. Araştırmanın problemini çocuğun gelişim
açsından kazanımlarına bakıldığında müzik eğitiminin önemi nedir? Sorusu oluşturmaktadır.
Araştırma: okul öncesi dönemde müzik eğitiminin önemini vurgulaması bakımından
okul öncesi eğitimcilerine ve müzik eğitimcilerine kaynak teşkil etmesi
amaçlanmıştır. Araştırma da okul öncesi dönemde müzik eğitiminin değerini
vurgulaması bakımından önemelidir. Araştırmada verilerin toplanmasında betimsel
analiz ve kaynak tarama yöntemi kullanılmıştır.
It is the point where the child is able to be social
in terms of development, to adapt to the child's environment in a comfortable
way, and to apply music activities so that he can express himself in a more
courageous way. Each child will have a very important place in socializing,
especially in the kind of musical activity in which he can best express
himself, working with the group. For example, it is a kind of activity in which
you can say with the group, use your voice and discover the control, develop
the adaptive skill, and gain the discipline of cooperation; It is defined as a
kind of activity in which individual instrument play can positively induce
energy, provide personal satisfaction and develop rhythm-melody sensation. One
of the aims of the music lesson is to train the perception, to create aesthetic
and artistic perception in the child. When we raise healthy individuals,
musical gains that we give to children in childhood are very important. What is
the point of music education when you look at the problem of research in terms
of the development of the child? It creates the question. Research: It is aimed
to be a source for pre-school educators and music educators in terms of
emphasizing the importance of music education in preschool period. Research is
important to emphasize the value of music education in the pre-school period.
Descriptive analysis and source screening methods were used to collect data in
the study.
Bölüm | Derleme Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |