Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 2, 217 - 233, 27.12.2017

Öz

Bu çalışmada enstrüman eşlikli uygulamaların ilköğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır.
Çalışma, İlköğretim 6.sınıf öğrencileri, 2011-2012 bahar yarı yılı, ve eşlik çalgısı
olarak piyano ile sınırlandırılmıştır. Deneysel modele göre yapılan araştırmada aşağıdaki soruların
cevapları aranmıştır: Enstrüman eşlikli uygulamaların öğrencilerin zik
dersi başarılarına yönelik
etkisi nedir? Enstrüman eşlikli uygulamaların öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarına
etkisi nedir? Uygulama sonucunda, öğrencilerin müzik dersi başarı düzeylerinde ve müzik
dersine yönelik tutum düzeylerinde gelişim olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma
sonucunda, enstrüman eşlikli uygulamaların, müzik dersi gören öğrencilerin derse
yönelik başarılarını ve tutumlarını önemli ölçüde ve olumlu yönde etkilediği ortaya
çıkmıştır.

Kaynakça

  • Akgül, Alper.”Enstrüman Eşlikli Uygulamaların İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Başarı veTutumlarına Etkisi,” Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul, 2013.
  • Bilgin, Selçuk. “ Müzik Eğitiminde kullanılan Şarkıların Müzik Öğretmenleri Tarafından Eşliklendirilmesi”,Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi,26-28 Nisan 2006 Pamukkale Üniv.Eğtim.Fak. Denizli,2006.
  • Brings,A., Burkhard, C., Kamien, R., Kraft, L., Pershing, D., “Keyboard Harmony,” New York, W.W. Norton And Company.Inc.S. s.40.41 (Bilgin 2006 ‘dan alıntı).
  • Demirtaş, Serkan. “İlköğretim 7.Sınıf Müzik Dersinde Şarkıların Piyano Eşlikli Öğretilmesinin Öğrenci Kazanımlarına Etkileri” Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Denizli, 2011.
  • Kalkanoğlu, Burcu, “Okul Şarkılarının Müzik Öğretmenlerinin Bilgi Ve Beceri Düzeyine Göre Piyano İle Eşliklenmesine Yönelik Bir Model Önerisi.” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2007
  • Otacıoğlu, Sena Gürşen. Müzik Dersi Tutumölçeği,İstanbul, 2007.
  • Özen, Mansur, “G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Piyanoyu Müzik Öğretmenliğinin Gerekleri Doğrultusunda Kullanma” Becerileri Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, s. 28-30, 75, 76 Ankara, 1998

THE EFFECT OF PRACTICES ACCOMPANIED BY INSTRUMENTS ON THE ELEMENTARY STUDENTS' ACHIEVEMENT AND ATITUDES TOWARDS MUSIC LESSONS

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 2, 217 - 233, 27.12.2017

Öz

This
study aims to determine the effect of practices accompanied by instruments on
the 6th grade students' achievement and attitudes towards music lessons. The
study has sought answers to the following questions based on the experimental
model: What are the effects of the practices accompanied by instrument on the
students?                 success in the
music lesson? What are the effects of the practices accompanied by instrument
on the student’s attitude towards the music lesson? According to this results,
when the knowledge level of the students in the control group and experimental
group was compared at the end of the experiment, the knowledge level of
students in the experimental group was found to be higher than the control
group students knowledge level. When the attitude of the students in the
control group and experimental group towards music lesson is compared at the
end of the experiment, the attitude of students in the experimental group
towards the lesson is found to be stronger than the control group students
attitude.

Kaynakça

  • Akgül, Alper.”Enstrüman Eşlikli Uygulamaların İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Başarı veTutumlarına Etkisi,” Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul, 2013.
  • Bilgin, Selçuk. “ Müzik Eğitiminde kullanılan Şarkıların Müzik Öğretmenleri Tarafından Eşliklendirilmesi”,Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi,26-28 Nisan 2006 Pamukkale Üniv.Eğtim.Fak. Denizli,2006.
  • Brings,A., Burkhard, C., Kamien, R., Kraft, L., Pershing, D., “Keyboard Harmony,” New York, W.W. Norton And Company.Inc.S. s.40.41 (Bilgin 2006 ‘dan alıntı).
  • Demirtaş, Serkan. “İlköğretim 7.Sınıf Müzik Dersinde Şarkıların Piyano Eşlikli Öğretilmesinin Öğrenci Kazanımlarına Etkileri” Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Denizli, 2011.
  • Kalkanoğlu, Burcu, “Okul Şarkılarının Müzik Öğretmenlerinin Bilgi Ve Beceri Düzeyine Göre Piyano İle Eşliklenmesine Yönelik Bir Model Önerisi.” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2007
  • Otacıoğlu, Sena Gürşen. Müzik Dersi Tutumölçeği,İstanbul, 2007.
  • Özen, Mansur, “G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Piyanoyu Müzik Öğretmenliğinin Gerekleri Doğrultusunda Kullanma” Becerileri Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, s. 28-30, 75, 76 Ankara, 1998
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bülent Halvaşi

Alper Akgül

Özcan Özbek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Halvaşi, B., Akgül, A., & Özbek, Ö. (2017). ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 217-233.
AMA Halvaşi B, Akgül A, Özbek Ö. ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. Aralık 2017;19(2):217-233.
Chicago Halvaşi, Bülent, Alper Akgül, ve Özcan Özbek. “ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19, sy. 2 (Aralık 2017): 217-33.
EndNote Halvaşi B, Akgül A, Özbek Ö (01 Aralık 2017) ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19 2 217–233.
IEEE B. Halvaşi, A. Akgül, ve Ö. Özbek, “ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 19, sy. 2, ss. 217–233, 2017.
ISNAD Halvaşi, Bülent vd. “ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19/2 (Aralık 2017), 217-233.
JAMA Halvaşi B, Akgül A, Özbek Ö. ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. 2017;19:217–233.
MLA Halvaşi, Bülent vd. “ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 19, sy. 2, 2017, ss. 217-33.
Vancouver Halvaşi B, Akgül A, Özbek Ö. ENSTRÜMAN EŞLİKLİ UYGULAMALARIN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. 2017;19(2):217-33.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.