Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION AND SUGGESTIONS ABOUT PRIMARY TEACHER EDUCATION SYMPOSIUMS

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 2, 261 - 273, 27.12.2017

Öz

Primary
Teacher Education Symposiums have been organized sporadically since 1994, and
annually since 2006.  The aim of this
study is to put forth and address any existing needs of symposiums as well as
focus on any other potential things that can be done in order to improve their
level of quality, now that these symposiums are a regular occurrence.  This study is qualitative, and was conducted
during the spring 2016 – 2017 teaching term at several universities using
members of classroom teaching departments. 
Data was collected using an open-ended questionnaire—with descriptive
analysis being used to analyze what was collected. 
Upon
examining the problems that arose within the context organizing the
Primary Teacher Education Symposiums, challenges that were uncovered included related to the length of conference halls, the
scantiness of participants, transportation, the extension of dates,
accommodation, communication, and discrepancies between the length of
presentations versus their aforementioned titles and contents.
Problems
in terms of organizing the events were also encountered, thus leading yet again
to a range of suggestions made by academics. 
In terms of problems encountered, suggestions made dealt with the
scattering the same studies/presentations around at different times, the
meticulous organization of social programs, halls being big enough, no constant
changes at important times, symposium locations being carefully determined,
communication with the organizing body being made simpler, better guidance and
help, (potential) collaboration with professional companies, collaboration with
journals/magazines, and high-quality adjudication. In terms of improving
symposium quality, when examining the suggestions collected from academics,
recommendations brought to the table included discussion panels making mention
of contemporary problems, allowing themes to be suggested by participants,
bringing in more variety to speaking sessions, organizing meet and greet
events, increasing teacher-scholar interaction, increasing the number of teacher
participants, collaboration with Turkey’s Ministry of National Education (MEB),
brining in undergraduate-level applications, increasing sponsor-based support,
and having the symposium held once every two years.

Kaynakça

  • Andlauer, Olivier, Obradors-Tarrago, Carla, Holt, Carla ve Moussaoui, Driss, How to organize and manage scientific meetings. Andrea Fiorillo,Umberto Volpe,Dinesh Bhugra (Ed.) Psychiatry in Practice: Education, Experience, and Expertise, Oxford University Press, United Kingdom, 2016.
  • Erdemir, Sevim, Ayvazoğlu, Coşkun ve Akıllı, Vildan, Dil ve Anlatım Yardımcı Cep Kitabı, Mısra Yayıncılık, İstanbul, 2014.
  • Kongrenerede.com. “13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS)”, http://www.kongrenerede.com/2014/01/13-ulusal-sinif-ogretmenligi-egitimi-sempozyumu-usos-29-31-mayis-2014-kutahya/, (12.08.2016).
  • Lucey, Brian, “How to organise an academic conference – 10 tips”, https://www.theguardian.com/higher-education-network/blog/2014/jan/17/how-to-organise-academic-conference, (21.08.2016).
  • Scholes, Eileen, Gower Handbook of Internal Communication. Gower Publishing, Ltd., England, 1997.
  • Tavşancıl, Ezel ve Aslan, Esra, İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul, Epsilon Yayınevi, 2001.
  • TDK, “Bilgi şöleni”, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts &arama=gts&guid=TDK.GTS.57f86147efd0d3.44399304, (11.09.2016).
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Kitabevi, 2006.
  • Usos2015.bartin.edu.tr, “Sempozyum Konuları”, 2015, http://usos2015.bartin.edu.tr/, (11.08.2016).
  • Usos2016.com, “Sempozyum Hakkında”, 2016, http://usos2016.com/Sempozyum-hakkinda, (11.08 2016).

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 2, 261 - 273, 27.12.2017

Öz

Sınıf
öğretmenliği eğitimi sempozyumları, 1994 yılından günümüze kadar süregelen bir
biçimde gerçekleştirilmektedir. Sınıf öğretmenliği eğitimi sempozyumları 2006
yılından itibaren düzenli olarak her yıl yapılmaktadır. Bu çalışmanın amacı,
artık geleneksel hale gelmiş olan sınıf öğretmenliği eğitimi sempozyumlarının
niteliğinin arttırılması için sempozyumlarda sağlanması gereken yeterlikler,
sunulması gereken özellikler gibi noktalara odaklanılarak daha nelerin
yapılabileceğini ortaya koymaktır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup
2016-2017 öğretim yılının bahar döneminde farklı üniversitelerde Sınıf Eğitimi
Anabilim Dalında görev yapan öğretim elemanları ile gerçekleştirilmiştir. Veri
toplamak için açık uçlu anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin
çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
izin alma, salonların uzaklığı, salonlardaki katılımcı sayısının azlığı,
ulaşım, tarihlerin uzatılması, konaklama, iletişim, sunuların yoğunluğu,
bildirilerdeki başlık ve içerik uyuşmazlığı ile gözden kaçan hatalar biçiminde
sorunlar ortaya çıkmıştır. Sempozyumda yer alan etkinliklere katılan sayısının
az olması gibi sorunlar bulunmuştur. Ayrıca, aynı çalışmaların farklı zamanlara
dağıtılması, sosyal programların titiz hazırlanması, lisans ve yüksek lisans
öğrencilerine destek sağlanması, solan büyüklüklerinin yeterli olması, önemli
tarihlerde değişikliklerin olmaması, sempozyum yerlerinin dikkatli
belirlenmesi, düzenleme kuruluyla iletişimin kolaylaştırılması, yönlendirme
yardımı sağlanması, sempozyum süresinin arttırılması, profesyonel şirketlerle
işbirliği yapılması, dergilerle işbirliği sağlanması ve kaliteli hakemlik
yapılması biçiminde öneriler getirilmiştir. Sınıf öğretmenliği eğitimi
sempozyumlarının niteliğinin arttırılması boyutunda akademisyenlerden alınan
öneriler incelendiğinde, panellerin güncel sorunlara değinmesi, temaların
katılımcılarca önerilmesi, oturum konuşmacılarının çeşitlendirilmesi,
çalıştayların yapılması, değerlendirme sürecinin uzun tutulması, hakemliklerin
iyileştirilmesi, panellerin arttırılması, tanışma etkinliklerinin düzenlenmesi,
öğretmen-akademisyen iletişiminin arttırılması, öğretmen katılımının
arttırılması, Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği yapılması, lisans
adaylarının katılımının sağlanması, sponsor desteğinin arttırılması ve iki
yılda bir düzenlenmesi biçiminde önerilerin geldiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Andlauer, Olivier, Obradors-Tarrago, Carla, Holt, Carla ve Moussaoui, Driss, How to organize and manage scientific meetings. Andrea Fiorillo,Umberto Volpe,Dinesh Bhugra (Ed.) Psychiatry in Practice: Education, Experience, and Expertise, Oxford University Press, United Kingdom, 2016.
  • Erdemir, Sevim, Ayvazoğlu, Coşkun ve Akıllı, Vildan, Dil ve Anlatım Yardımcı Cep Kitabı, Mısra Yayıncılık, İstanbul, 2014.
  • Kongrenerede.com. “13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS)”, http://www.kongrenerede.com/2014/01/13-ulusal-sinif-ogretmenligi-egitimi-sempozyumu-usos-29-31-mayis-2014-kutahya/, (12.08.2016).
  • Lucey, Brian, “How to organise an academic conference – 10 tips”, https://www.theguardian.com/higher-education-network/blog/2014/jan/17/how-to-organise-academic-conference, (21.08.2016).
  • Scholes, Eileen, Gower Handbook of Internal Communication. Gower Publishing, Ltd., England, 1997.
  • Tavşancıl, Ezel ve Aslan, Esra, İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul, Epsilon Yayınevi, 2001.
  • TDK, “Bilgi şöleni”, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts &arama=gts&guid=TDK.GTS.57f86147efd0d3.44399304, (11.09.2016).
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Kitabevi, 2006.
  • Usos2015.bartin.edu.tr, “Sempozyum Konuları”, 2015, http://usos2015.bartin.edu.tr/, (11.08.2016).
  • Usos2016.com, “Sempozyum Hakkında”, 2016, http://usos2016.com/Sempozyum-hakkinda, (11.08 2016).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ramazan Sever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sever, R. (2017). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 261-273.
AMA Sever R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER. Trakya University Journal of Social Science. Aralık 2017;19(2):261-273.
Chicago Sever, Ramazan. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19, sy. 2 (Aralık 2017): 261-73.
EndNote Sever R (01 Aralık 2017) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19 2 261–273.
IEEE R. Sever, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER”, Trakya University Journal of Social Science, c. 19, sy. 2, ss. 261–273, 2017.
ISNAD Sever, Ramazan. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19/2 (Aralık 2017), 261-273.
JAMA Sever R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER. Trakya University Journal of Social Science. 2017;19:261–273.
MLA Sever, Ramazan. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 19, sy. 2, 2017, ss. 261-73.
Vancouver Sever R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İÇİN DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER. Trakya University Journal of Social Science. 2017;19(2):261-73.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.