Bu çalışmada yeni ürün
geliştirme sürecinde dikkate alınması gereken kriterlerin önem derecelerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla daha önce yeni ürün geliştirmiş 141
firmanın ürün geliştirme, satış ve pazarlama departmanlarında görevli
yetkililer ile 378 adet anket düzenlenmiştir. Elde edilen veriler ve Analitik
Hiyerarşi Prosesi yöntemi ile yeni ürün geliştirme sürecinde dikkate alınması
gereken kriterlerin önem dereceleri ortaya koyulmuştur. Çalışmanın sonucunda
sırasıyla Üretim Maliyeti, Fire Miktarı ve Ürün Güvenilirliği kriterleri, yeni
ürün geliştirme için en önemli kriterler olarak tespit edilmiştir.
Gerçekleştirilen kapsamlı literatür taramasında, bu çalışmada olduğu gibi yeni
ürün geliştirme sürecinde dikkate alınması gereken kriterlerin
önceliklendirilmesine yönelik başka bir çalışmaya rastlanmamıştır.
In this study, it is aimed to determine the importance of the
criteria to be considered in the new product development process. For this
purpose, surveys were conducted in 141 enterprises that have developed at least
one new product before. 378 surveys were conducted with officials in product
development, sales and marketing departments. Using the obtained data, the
Analytical Hierarchy Process method has been utilized the importance of the
criteria to be considered in the new product development process. As a result
of the study, respectively, Production Cost, Wastage Quantity and Product
Reliability criteria have been identified as the most important criteria for
new product development. In the comprehensive literature review, there
was no other study has been determined on prioritizing the criteria that should
be considered in the new product development process as it is in this study.
New Product New Product Development Analytic Hierarchy Process
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |