Individuals can learn many information about health from the internet now. Accuracy and reliability of information learned on the Internet is important in this sense. Hospitals play an important role in reaching accurate and reliable information on health. Today, institutions and organizations communicate with their target audiences using traditional means of communication and also social media tools. It is important how hospitals that contribute to the increase of health literacy communicate with their target audience and how they maintain this communication. It is especially important for health institutions to share information on health, disease and conscious nutrition in social media. In addition, social media offers advantages to public relations with its fast and low-cost features compared to other mass media. In addition, opportunity for target audience to obtain information about their thoughts leads organizations to use social media tools. In this context, subject of study is how hospitals using public and private universities use social media. Facebook accounts of the hospitals were analyzed by content analysis method and then the data obtained was evaluated. As a result, it was determined that majority of public university hospitals did not actively use social media. It was determined that those who used it shared more content such as announcements, hospital studies, congresses and seminars, and that foundation university hospitals actively used social media and shared more informative contents about health. It has also been determined that private university hospitals also benefit from Facebook's bidirectional communication, and that public university hospitals only use Facebook to share information and not communicate with their followers.
Sağlık alanında birçok bilgiyi bireyler artık internet ortamından öğrenebilmektedir. İnternetten öğrenilen bilgilerin doğruluğu ve güvenilirliği bu anlamda önemlidir. Bireylerin doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmasında hastanelerin önemli rolü vardır. Günümüzde kurum ve kuruluşlar hedef kitleleri ile geleneksel iletişim araçlarının yanı sıra sosyal medya araçlarını da kullanarak iletişim kurmaktadırlar. Sağlık okuryazarlığının artmasına katkı sağlayan hastanelerin hedef kitleleri ile nasıl iletişim kurdukları ve bu iletişimi nasıl sürdürdükleri önem taşımaktadır. Özellikle sağlık alanında hizmet veren kurumların sağlık, hastalık, bilinçli beslenme alanında bilgilendirme amaçlı enformasyonları sosyal medyada paylaşması sağlıklı bir toplum oluşturulması açısından önemlidir. Ayrıca sosyal medya diğer kitle iletişim araçlarına göre hızlı ve düşük maliyetli özelliğiyle halkla ilişkiler uygulamalarına avantaj sağlamaktadır. Bunların yanı sıra, hedef kitlenin düşünceleri hakkında bilgi edinme olanağı sunması kuruluşları sosyal medya araçlarını kullanmaya yönlendirmektedir. Bu bağlamda çalışmanın konusunu kamu ve vakıf üniversitelerine bağlı hastanelerin sosyal medyayı nasıl kullandıkları oluşturmaktadır. Hastanelerin Facebook hesapları içerik analizi yöntemi ile incelenmiş ve ardından elde edilen bilgiler değerlendirilmiştir. Sonuç olarak kamu üniversite hastanelerinin çoğunluğunun sosyal medyayı aktif olarak kullanmadıkları belirlenmiştir. Kullananların ise, daha çok duyuru, hastane çalışmaları, kongre, seminer gibi içerikleri paylaştıkları, vakıf üniversitesi hastanelerinin sosyal medyayı aktif olarak kullandıkları ve sağlıkla ilgili bilgilendirici içerikleri daha fazla paylaştıkları tespit edilmiştir. Vakıf üniversitesi hastanelerinin Facebook'un çift yönlü iletişim özelliğinden de faydalandığı, kamu üniversite hastanelerinin Facebook'u sadece bilgi paylaşımı amacıyla kullandığı, takipçileri ile iletişim kurmadığı da belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 1 |