Eleştirel düşünme, herhangi bir bilgi kaynağı hakkında sorgulama, akıl yürütme ve mantıksal çıkarımlar yapmak ile ilgili bir düşünme türü olup öğrenilebilir bir süreçtir. Bireysel ve toplumsal anlamda sağladığı kazançlar düşünüldüğünde öğrencilerin mezun olmadan önce eleştirel düşünme becerilerine sahip olması bir gerekliliktir. Toplumsal kalkınmayı sağlamanın yollarından biri de girişimcilik faaliyetlerinden geçmektedir. Girişimci fikirlerin eyleme dönüşerek uzun vadede ekonomik kalkınmaya katkı sağlaması için henüz okul sıralarındayken öğrencilerin girişimci bir zihniyete sahip olması önemlidir. Girişimciler bir ağ oluşturmak için beklenmedik unsurları birbirine bağlayan ve yenilikçi bağlantılardan yararlanan zengin hayal gücüne sahip olan bireylerdir. Burada dikkat edilmesi gereken temel nokta, bir yandan öğrenciler için yaratıcılık ve eleştirel düşünme eğitim programlarının uygulanması, öte yandan öğrencilere girişimci ruhu aşılama konusundaki sorumluluklarını artıracak faaliyetlerin teşvik edilmesidir. Bu bilgiler doğrultusunda araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve girişimcilikleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve girişimcilikleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Eleştirel düşünme becerisi girişimcilik üniversite öğrencisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 2 |