Bu araştırmada, bilgilendirme ve etkileşimde bulunma
etkinliklerinin, tipik gelişim gösteren (TGG) öğrencilerin özel gereksinimli
akranlarına yönelen tutumları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı bu araştırma tarama
modeli özellikleri de taşımaktadır. Araştırma, Edirne ilindeki bir ilkokulun 4.
sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları 10 yaşlarındaki
25’i deney (21’i TGG 4’ü özel gereksinimli) ve 21’i kontrol (19’u TGG ve 2’si
özel gereksinimli) grubu olmak üzere toplam 46 öğrencidir. Deney grubundaki
öğrencilerle bilgilendirme ve etkileşimde bulunma etkinlikleri yapılmıştır.
Araştırmada Liste Derecelendirme Ölçeği, Sosyal Kabul Ölçeği ve Kişisel Bilgi
Formu’yla toplanan veriler SPSS 20.0 paket programında analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçları, özel gereksinimli öğrencilerin sınıf içi tercih edilme
puanlarının TGG akranlarından daha düşük olduğu, TGG öğrencilerin
bilgilendirmelerinin ve özel gereksinimli akranlarıyla etkileşimde
bulunmalarının özel gereksinimli akranlarına yönelen sosyal kabulü arttırdığı
yönündedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |