Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SOLUTION FOCUSED BRIEF THERAPY: RELATIONSHIP WITH SOCIAL WORK AND APPLICATION EXAMPLE

Yıl 2024, , 44 - 65, 30.06.2024
https://doi.org/10.54467/trjasw.1462094

Öz

Social work is a discipline and profession that intervenes in individuals who have lost their functionality as a result of negative events in their lives by getting rid of negative thought and behavior patterns and regaining their former functionality, strengthening the individual by making him/her aware of his/her strengths and effective role in his/her life, and striving for the complete well-being of the individual. When the relevant literature is examined, it is understood that the basic philosophy and assumptions of the solution-focusedbrief approach, which has been proven to contribute to achieving effective results in a short time in social work interventions, overlap with the basic values of the social work discipline and are preferred by social workers in the context of some advantages provided by its methods and techniques. From this point of view, this article will introduce the short-term solution-focused approach, evaluate it from the perspective of social work and try to explain how it can be used in social work practices through a fictional case focused on exam anxiety.

Kaynakça

  • Aambo, A. (1997). Tasteful solutions: solution-focused work with groups of immigrants. Contemporary Family Therapy. 19(1), 63- 79.
  • Ağca, M. A. & Avşaroğlu, S. (2020). Kısa süreli çözüm odaklı yaklaşımda aile danışmanlığı. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal Smart Journal, 6(32), 1021-1032.
  • Akyol, E. Y., & Bacanlı, F. (2019). Building a solution-focused career counseling strategy for career indecision. Australian Journal of Career Development, 28(1), 73-79.
  • Alguzo, N. A., & Jaradat, A. K. M. (2021). Investigating the effectiveness of two therapeutic modalities in enhancing self‐esteem among female adolescents. International Journal of Psychology, 56(6):870-877
  • Al-Ma’seb, H. (2020). Social support as a predictive factor: Solution-focused thinking in clinical social work. International Social Work, 63(3), 323-336.
  • Altıntaş, Ö. ve Üzbe Atalay, N. (2022). Sınav kaygısı ile başa çıkmaya yönelik bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı psikolojik danışma süreci: bir olgu sunumu. Uluslararası Çocuk ve Ergen Travma Kongresi, 24-26 Mart, İzmir: Sayfa: 45.
  • Ateş, B. ve Gençdoğan, B. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Fobi ile Başa Çıkmalarında Çözüm Odaklı Grupla Psikolojik Danışmanın Etkisinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 188-203.
  • Bannick, B. P. (2007). Solution focused brief therapy. Journal of Contemporary Psychotherapy, 37(2):87–94.
  • Bulut, S. S. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sınav kaygıları, saldırganlık eğilimleri ve problem çözme becerilerindeki yetersizliklerin sağaltımında grupla çözüm odaklı kısa terapinin etkileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2).
  • Corey, G. (2008). Psikolojik danışma, psikoterapi kuram ve uygulamaları. (T. Ergene, Çeviren). Ankara:Metis Yayıncılık.
  • Danış, M. Z. & Büber, Ö. (2018). Sosyal hizmet müdahalesinde çözüm odaklı yaklaşım. Kesit Akademi Dergisi , (14) , 31-49.
  • Demirci, İ. ve Erden, S. (2016). Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulamasının 8. Sınıf öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43(43), 67-83.
  • De Jong, P. Ve Berg, I.K. (2008). Interviewing for Solutions. 3. Baskı. Belmont, CA: Thomson.
  • De Jong, P. Ve Miller, S.D. (1995). How to interview for client strengths, Social Work,40(06):729-36.
  • De Shazer, S.(1997). Some thoughts on language use in therapy. Contemporary Family Therapy (19), 133–141.
  • De Shazer, S., Dolan, Yvonne., Korman, H., Trepper, T., McCollum, Erıc. ve Kim Berg, I. (2021). More than mıracles:the state of the art of solutıon-focused brıef therapy. 2nd ed. New York: Routledge.
  • De Shazer, S., & Isebaert, L. (2004). The Bruges model: A solution-focused approach to problem drinking. Journal of Family Psychotherapy, 14(4), 43-52.
  • Doğan, S. (1999). Çözüm-odaklı kısa süreli terapi: kuramsal bir inceleme. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 2(12), 28-38.
  • Doğasal, O.& Karakartal,D. (2021). Çözüm odaklı kısa süreli terapiye kuramsal bir bakış. International Journal of Humanities and Education (IJHE).7/15, S.130-142.
  • Franklin, C., Moore, K., & Hopson, L. (2008). Effectiveness of solution-focused brief therapy in a school setting. Children & Schools, 30(1), 15-26.
  • Gençtürk, M. (2019). Sınav kaygısı yaşayan lise öğrencilerinde emdr terapinin etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Gingerich, W. J., & Peterson, L. T. (2013). Effectiveness of solution-focused brief therapy: A systematic qualitative review of controlled outcome studies. Research on Social Work Practice, 23(3), 266-283.
  • Gülbüz, M, E. (2023). Çözüm odaklı kısa terapi yaklaşımına dayalı sosyal hizmet müdahalesinin geçici koruma statüsündeki çocukların zihinsel dayanıklılık ve sosyal destek değerlendirmelerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi, Karabük.
  • Işık, M., Demircan, Ü. ve Gürhan, N. (2021). Çözüm odaklı kısa süreli terapinin problem çözme becerisine ve sınav kaygısına etkisi. EJONS Uluslararası Dergisi, 5(19), 622-635.
  • Iveson, C. (2002). Solution-focused Brief Therapy. Advances in Psychiatric Treatment, 8:149-157.
  • İşlek, M. (2006). Çözüm odaklı yaklaşıma göre düzenlenmiş sınav kaygısıyla başa çıkma eğitim programının üniversiteye hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Karaburç, G. ve Tunç, E. (2017). Sınav kaygısını azaltmaya yönelik bilişsel-davranışçı yaklaşıma dayalı grup rehberliği programının etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 199-213.
  • Kavakçı, Ö., Yıldırım, O. ve Kuğu, N. (2010). Travma sonrası stres bozukluğu ve sınav kaygısı için emdr: olgu sunumu. Klinik Psikiyatri, 13, 42-47.
  • Kaya, S.Ç. & Başer, D., (2022) . Çözüm odakli kısa terapi ve sosyal hizmet. Sosyal & Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler I içinde, Ankara, Gece Kitaplığı, 190-207.
  • Kim, J. S., Brook, J., & Akin, B. (2021). Randomized controlled trial of solution-focused brief therapy for substance-use-disorder-affected parents involved in the child welfare system. Journal of the Society for Social Work and Research, 12(3), 545-568.
  • Kiser, D. J., Piercy, F. P., & Lipchik, E. (1993). Theıntegration of emotion in solution‐focused therapy. Journal of Marital and Family Therapy, 19(3), 233-242.
  • Kondrat, C. D. (2010). Solution-focused practice. In B. Teater (Ed.), An Introduction to Applying Social Work Theories and Methods (pp. 162-177). UK: Open University Press.
  • Kvarme, L. G., Aabø, L. S. & Sæteren, B. (2013). “I feel I mean something to someone”: solution-focused brief therapy support groups for bullied schoolchildren. Educational Psychology in Practice, 29, 416-431.
  • Lee, M. Y. (2003). A solution-focused approach to cross-cultural clinical social work practice: utilizing cultural strengths. Families in Society, 84(3), 385–395.
  • Miller, G. (1997). Becoming miracle workers: language and meaning in brief therapy. New York. Routledge.
  • Miller, S. D., & Berg, I. K. (1996). The miracle method: A radically new approach to problem drinking. New York.WW Norton & Company.
  • Murdock, N. L. (2013). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları (2). Çev. Füsun Akkoyun Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Newsome, D. W., & Gladding, S. T. (2014). Clinical mental health counseling in community and agency settings. NJ: Pearson Education: Upper Saddle River.
  • Northcott, S., Simpson, A., Thomas, S., Barnard, R., Burns, K., Hirani, S. P., & Hilari, K. (2021). “Now I Am Myself”: Exploring How People With Poststroke Aphasia Experienced Solution-Focused Brief Therapy Within the SOFIA Trial. Qualitative Health Research. 31(11): 2041-2055.
  • Özbay, A. (2017). Sanal zorbalığa maruz kalan ergenlerin çözüm odaklı kısa süreli terapi yönelimli psikoeğitim programının psikolojik belirtiler ve sanal mağduriyete etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Özdağ, M. (2021). Grupla yapılan sağlıklı davranışçı terapi ve çözüm odaklı kısa süreli terapinin liselerde sınav kaygısına etkilerini karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Ana Bilim Dalı.
  • Rohrbaugh, M. J., & Shoham, V. (2015). Brief strategic couple therapy. In A. S. Gurman, J. L. Lebow, & D. K. Snyder (Eds.), Clinical handbook of couple therapy (pp. 335–357). The Guilford Press.
  • Sarıçam, H. (2014). Çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı bir müdahale programının ruminasyon üzerinde etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı.
  • Sklare, B. G.(2010). Okul danışmanları için çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma. (Çev. Ç. M. Siyez ve A. Kaya). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin, D. F. (2001). Sosyal Hizmette Güçler Perspektifi ve Çözüm Odaklı Mülakat. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 4(4).
  • Teater, B. (2015). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri (çev. Abdullah Karatay, D. Barna Çiftçi), Ankara: Nika Yayınları.
  • Terzi, E. & Koçak, L. (2023). Sınav Kaygısı ile Başa Çıkmada Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapinin Etkisi: Bir Olgu Sunumu. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (12) , 1569-1581.
  • Trepper, T. S., McCollum, E. E., De Jong, P., Korman, H., Gingerich, W., & Franklin, C. (2010). Solution focused therapy treatment manual for working with individuals. Research Committee of the Solution Focused Brief Therapy Association.
  • Uysal, R. (2014). Çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı bir müdahale programının ergenlerde risk alma davranışına etkisi. Doktora Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Walter, J. L., & Peller, J. E. (1992). Becoming solution-focused in brief therapy. New York: Brunner/Mazel.
  • Yağcı, S. & Duyan, V. (2020). Çözüm Odaklı Terapi. Ankara: Pusula Yayınevi.
  • Zengin, O. (2021). Çözüm odaklı kısa terapi. Zengin, O. & Oral, M. (Eds.). Vaka örnekleriyle sosyal hizmet uygulama modelleri (pp. 79-92). İstanbul. Efe Akademi Yayınları.
Yıl 2024, , 44 - 65, 30.06.2024
https://doi.org/10.54467/trjasw.1462094

Öz

Kaynakça

  • Aambo, A. (1997). Tasteful solutions: solution-focused work with groups of immigrants. Contemporary Family Therapy. 19(1), 63- 79.
  • Ağca, M. A. & Avşaroğlu, S. (2020). Kısa süreli çözüm odaklı yaklaşımda aile danışmanlığı. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal Smart Journal, 6(32), 1021-1032.
  • Akyol, E. Y., & Bacanlı, F. (2019). Building a solution-focused career counseling strategy for career indecision. Australian Journal of Career Development, 28(1), 73-79.
  • Alguzo, N. A., & Jaradat, A. K. M. (2021). Investigating the effectiveness of two therapeutic modalities in enhancing self‐esteem among female adolescents. International Journal of Psychology, 56(6):870-877
  • Al-Ma’seb, H. (2020). Social support as a predictive factor: Solution-focused thinking in clinical social work. International Social Work, 63(3), 323-336.
  • Altıntaş, Ö. ve Üzbe Atalay, N. (2022). Sınav kaygısı ile başa çıkmaya yönelik bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı psikolojik danışma süreci: bir olgu sunumu. Uluslararası Çocuk ve Ergen Travma Kongresi, 24-26 Mart, İzmir: Sayfa: 45.
  • Ateş, B. ve Gençdoğan, B. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Fobi ile Başa Çıkmalarında Çözüm Odaklı Grupla Psikolojik Danışmanın Etkisinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 188-203.
  • Bannick, B. P. (2007). Solution focused brief therapy. Journal of Contemporary Psychotherapy, 37(2):87–94.
  • Bulut, S. S. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sınav kaygıları, saldırganlık eğilimleri ve problem çözme becerilerindeki yetersizliklerin sağaltımında grupla çözüm odaklı kısa terapinin etkileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2).
  • Corey, G. (2008). Psikolojik danışma, psikoterapi kuram ve uygulamaları. (T. Ergene, Çeviren). Ankara:Metis Yayıncılık.
  • Danış, M. Z. & Büber, Ö. (2018). Sosyal hizmet müdahalesinde çözüm odaklı yaklaşım. Kesit Akademi Dergisi , (14) , 31-49.
  • Demirci, İ. ve Erden, S. (2016). Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulamasının 8. Sınıf öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43(43), 67-83.
  • De Jong, P. Ve Berg, I.K. (2008). Interviewing for Solutions. 3. Baskı. Belmont, CA: Thomson.
  • De Jong, P. Ve Miller, S.D. (1995). How to interview for client strengths, Social Work,40(06):729-36.
  • De Shazer, S.(1997). Some thoughts on language use in therapy. Contemporary Family Therapy (19), 133–141.
  • De Shazer, S., Dolan, Yvonne., Korman, H., Trepper, T., McCollum, Erıc. ve Kim Berg, I. (2021). More than mıracles:the state of the art of solutıon-focused brıef therapy. 2nd ed. New York: Routledge.
  • De Shazer, S., & Isebaert, L. (2004). The Bruges model: A solution-focused approach to problem drinking. Journal of Family Psychotherapy, 14(4), 43-52.
  • Doğan, S. (1999). Çözüm-odaklı kısa süreli terapi: kuramsal bir inceleme. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 2(12), 28-38.
  • Doğasal, O.& Karakartal,D. (2021). Çözüm odaklı kısa süreli terapiye kuramsal bir bakış. International Journal of Humanities and Education (IJHE).7/15, S.130-142.
  • Franklin, C., Moore, K., & Hopson, L. (2008). Effectiveness of solution-focused brief therapy in a school setting. Children & Schools, 30(1), 15-26.
  • Gençtürk, M. (2019). Sınav kaygısı yaşayan lise öğrencilerinde emdr terapinin etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Gingerich, W. J., & Peterson, L. T. (2013). Effectiveness of solution-focused brief therapy: A systematic qualitative review of controlled outcome studies. Research on Social Work Practice, 23(3), 266-283.
  • Gülbüz, M, E. (2023). Çözüm odaklı kısa terapi yaklaşımına dayalı sosyal hizmet müdahalesinin geçici koruma statüsündeki çocukların zihinsel dayanıklılık ve sosyal destek değerlendirmelerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi, Karabük.
  • Işık, M., Demircan, Ü. ve Gürhan, N. (2021). Çözüm odaklı kısa süreli terapinin problem çözme becerisine ve sınav kaygısına etkisi. EJONS Uluslararası Dergisi, 5(19), 622-635.
  • Iveson, C. (2002). Solution-focused Brief Therapy. Advances in Psychiatric Treatment, 8:149-157.
  • İşlek, M. (2006). Çözüm odaklı yaklaşıma göre düzenlenmiş sınav kaygısıyla başa çıkma eğitim programının üniversiteye hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Karaburç, G. ve Tunç, E. (2017). Sınav kaygısını azaltmaya yönelik bilişsel-davranışçı yaklaşıma dayalı grup rehberliği programının etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 199-213.
  • Kavakçı, Ö., Yıldırım, O. ve Kuğu, N. (2010). Travma sonrası stres bozukluğu ve sınav kaygısı için emdr: olgu sunumu. Klinik Psikiyatri, 13, 42-47.
  • Kaya, S.Ç. & Başer, D., (2022) . Çözüm odakli kısa terapi ve sosyal hizmet. Sosyal & Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler I içinde, Ankara, Gece Kitaplığı, 190-207.
  • Kim, J. S., Brook, J., & Akin, B. (2021). Randomized controlled trial of solution-focused brief therapy for substance-use-disorder-affected parents involved in the child welfare system. Journal of the Society for Social Work and Research, 12(3), 545-568.
  • Kiser, D. J., Piercy, F. P., & Lipchik, E. (1993). Theıntegration of emotion in solution‐focused therapy. Journal of Marital and Family Therapy, 19(3), 233-242.
  • Kondrat, C. D. (2010). Solution-focused practice. In B. Teater (Ed.), An Introduction to Applying Social Work Theories and Methods (pp. 162-177). UK: Open University Press.
  • Kvarme, L. G., Aabø, L. S. & Sæteren, B. (2013). “I feel I mean something to someone”: solution-focused brief therapy support groups for bullied schoolchildren. Educational Psychology in Practice, 29, 416-431.
  • Lee, M. Y. (2003). A solution-focused approach to cross-cultural clinical social work practice: utilizing cultural strengths. Families in Society, 84(3), 385–395.
  • Miller, G. (1997). Becoming miracle workers: language and meaning in brief therapy. New York. Routledge.
  • Miller, S. D., & Berg, I. K. (1996). The miracle method: A radically new approach to problem drinking. New York.WW Norton & Company.
  • Murdock, N. L. (2013). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları (2). Çev. Füsun Akkoyun Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Newsome, D. W., & Gladding, S. T. (2014). Clinical mental health counseling in community and agency settings. NJ: Pearson Education: Upper Saddle River.
  • Northcott, S., Simpson, A., Thomas, S., Barnard, R., Burns, K., Hirani, S. P., & Hilari, K. (2021). “Now I Am Myself”: Exploring How People With Poststroke Aphasia Experienced Solution-Focused Brief Therapy Within the SOFIA Trial. Qualitative Health Research. 31(11): 2041-2055.
  • Özbay, A. (2017). Sanal zorbalığa maruz kalan ergenlerin çözüm odaklı kısa süreli terapi yönelimli psikoeğitim programının psikolojik belirtiler ve sanal mağduriyete etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Özdağ, M. (2021). Grupla yapılan sağlıklı davranışçı terapi ve çözüm odaklı kısa süreli terapinin liselerde sınav kaygısına etkilerini karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Ana Bilim Dalı.
  • Rohrbaugh, M. J., & Shoham, V. (2015). Brief strategic couple therapy. In A. S. Gurman, J. L. Lebow, & D. K. Snyder (Eds.), Clinical handbook of couple therapy (pp. 335–357). The Guilford Press.
  • Sarıçam, H. (2014). Çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı bir müdahale programının ruminasyon üzerinde etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı.
  • Sklare, B. G.(2010). Okul danışmanları için çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma. (Çev. Ç. M. Siyez ve A. Kaya). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin, D. F. (2001). Sosyal Hizmette Güçler Perspektifi ve Çözüm Odaklı Mülakat. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 4(4).
  • Teater, B. (2015). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri (çev. Abdullah Karatay, D. Barna Çiftçi), Ankara: Nika Yayınları.
  • Terzi, E. & Koçak, L. (2023). Sınav Kaygısı ile Başa Çıkmada Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapinin Etkisi: Bir Olgu Sunumu. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (12) , 1569-1581.
  • Trepper, T. S., McCollum, E. E., De Jong, P., Korman, H., Gingerich, W., & Franklin, C. (2010). Solution focused therapy treatment manual for working with individuals. Research Committee of the Solution Focused Brief Therapy Association.
  • Uysal, R. (2014). Çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı bir müdahale programının ergenlerde risk alma davranışına etkisi. Doktora Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Walter, J. L., & Peller, J. E. (1992). Becoming solution-focused in brief therapy. New York: Brunner/Mazel.
  • Yağcı, S. & Duyan, V. (2020). Çözüm Odaklı Terapi. Ankara: Pusula Yayınevi.
  • Zengin, O. (2021). Çözüm odaklı kısa terapi. Zengin, O. & Oral, M. (Eds.). Vaka örnekleriyle sosyal hizmet uygulama modelleri (pp. 79-92). İstanbul. Efe Akademi Yayınları.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Klinik Sosyal Hizmet Uygulaması
Bölüm Review Articles
Yazarlar

Berra Aleyna Bol 0009-0007-5418-0069

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2024
Kabul Tarihi 3 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Bol, B. A. (2024). SOLUTION FOCUSED BRIEF THERAPY: RELATIONSHIP WITH SOCIAL WORK AND APPLICATION EXAMPLE. Turkish Journal of Applied Social Work, 7(1), 44-65. https://doi.org/10.54467/trjasw.1462094