Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 125 - 146, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Acar, H. and Acar, Y. B. (2002). Sistem Kuramı- Ekolojik Sistem Kuramı ve Sosyal Hizmet: Temel Kavramlar ve Farklılıklar. Toplum ve Sosyal Hizmet, 13(1): 29-35). (In Turkish)
  • Aküzüm, C. and Oral, B. (2015). Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Açısından Okullarda Görülen En Yaygın Şiddet Olayları, Nedenleri ve Çözüm Önerileri. EKEV Akademi Dergisi, (61): 1-30). (In Turkish)
  • Altun, T. (2016). Öğretmen- Veli ve Çevre İlişkileri. T. Argon and S. Nartgün (Der.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Maya Akademi, 311-335. (In Turkish)
  • Atmaca, T. and Öntaş, T. (2014). Velilerin Öğretmenlere Uyguladığı Şiddete Yönelik Nitel Bir Araştırma. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 2(1): 47-62). (In Turkish)
  • Baykara Acar, Y. and Gökçearslan, Çifci, E. (2011). Çocuk Suçluluğunda Aileyle İlgili Risk Faktörleri ve Ailenin Güçlenmesinin Önemi. Y. Özkan (Der.), Sosyal Dışlanma ve Aile: Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı. Ankara: Maya Akademi, 51-69. (In Turkish)
  • Çalık, T., Kurt, T. and Çalık, C. (2011). Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4): 73-84). (In Turkish)
  • Çamur Duyan, G. (2011). Parçalanmış Aileler ve Sosyal Hizmet Müdahalesi. Y. Özkan (Der.), Sosyal Dışlanma ve Aile: Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı, Ankara: Maya Akademi, 13-29. (In Turkish)
  • İçağasıoğlu Çoban, A. (2011). Göçmen Ailelerin Uyum Süreci: Kaynaklar ve Engeller. Y. Özkan (Der.), Sosyal Dışlanma ve Aile: Sosyal Hİzmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı, Ankara: Maya Akademi, 107-122. (In Turkish)
  • Dupper, D.R. (2013). Okul Sosyal Hizmeti (Y. Özkan and E.G. Çifci, Trans.). (In Turkish) İstanbul: Kapital. (Original work was published in 2003).
  • Eğitime Bakış (2016) - İzleme ve Değerlendirme Raporu. from www.memursen.org.tr/dosyalar/egtmrapor.pdf , (20.05.2016)
  • Er Nas, S., Şenel Çoruhlu, T. and İpek Akbulut, H. (2015). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinden Yansımalar: Özel Durum Çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26: 27-43). (In Turkish)
  • Ergin, İ., Akseki, B. and Deniz, E. (2012). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42): 55-66). (In Turkish)
  • Ergül, H. F. (2014). Sosyal Sorumluluk Anlayışının Geliştirilmesinde Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49): 221-232). (In Turkish)
  • Gökçearslan Çifci, E. ve Polat Uluocak, G. (2011).(In Turkish) Alkol ve Madde Bağımlısı Ergenler ve Aileleri: Güçlendirme Yaklaşımı Temelinde Sosyal Hizmet Müdahalesi. Y. Özkan (Der.), Sosyal Dışlanma ve Aile: Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı, Ankara: Maya, 89-106. (In Turkish)
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Felsefe- Yöntem Analiz. Ankara: Seçkin. (In Turkish)
  • Jarolmen, J. (2017). Okul Sosyal Hizmeti Bir Uygulama Kılavuzu. (Y. Özkan, Trans.). Ankara: Nika Yayınevi. (Original work was published in 2014).
  • Kayabaş, Y. (2008). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimde Yetiştirilmesinin Önemi ve Esasları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12: 9-32). (In Turkish)
  • Kılıç, E. (2014). Aile danışmanlığında yeni bir model: okul temelli aile danışmanlığında sosyal hizmetin rolü ve önemi (Unpublished master thesis). Ankara Üniversitesi, Ankara. (In Turkish)
  • Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen Eğitiminde Topluma Hizmet Uygulamaları Deneyimsel Bir Öğrenme Yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(4): 214–226. (In Turkish)
  • Özbesler, C. ve Duyan, V. (2009). Okul Ortamlarında Sosyal Hizmet. Eğitim ve Bilim, 34(154): 17-25. (In Turkish)
  • Özdemir, S., Ferudun, S., Karip, E. ve Erkan, S. (2010). İlköğretim Okulu Öğrenci̇leri̇ni̇n Okul İkli̇mi̇ne İli̇şki̇n Algılarını Yordayan Deği̇şkenleri̇n İncelenmesi̇. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38: 213–224. (In Turkish)
  • Seferoğlu, S. Dev. (2004). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1): 83-95. (In Turkish)
  • Şama, E. ve Tarım, K. (2007). Öğretmenlerin Başarısız Olarak Algıladıkları Öğrencilere Yönelik Tutum ve Davranışları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1): 135-154. (In Turkish)
  • Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi (2011). from http://www.cumhuriyet.edu.tr/userfiles/file/EgitimFakultesi/thu/thuy.pdf , (10.01.2018)
  • Tunç, E. (2011). Okulu terk etmiş ortaöğretim öğrencilerinin benlik algıları ve rehberlik gereksinimlerinin karşılanma düzeyleri (Self image of high-school students having dropped out of school and supply levels of needs for counselling) (Unpublished Doctoral Dissertation). Atatürk University, Erzurum. (In Turkish)

THE SOCIAL WORK PERCEPTION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS AND SCHOOL SOCIAL WORK

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 125 - 146, 31.12.2019

Öz




This study aims to
highlight the importance of school social work oriented towards the increasing
problems in the school-age children, present the views and attitudes of the
primary school teachers, who have close relationships with the students,
towards the social problems in the school, determine the perceptions of primary
school teachers towards the social work and provide academic contributions to
the sustainable school social service.



180 primary school
teachers working in district schools at different socio-economic levels in the
Küçükçekmece County, İstanbul participated in the study. Socio-demographic,
educational and professional information of teachers, as well as their views
and attitudes towards the social problems in the schools, their perception of
social work, their views and solutions towards both problems and school social
work are determined with the interview form developed by the researcher. The
problems encountered in the schools, as well as the quantitative and
qualitative insufficiency of current psycho-social support for these problems,
were revealed in the study. Besides, it was detected that the knowledge of
teachers about the social work profession is insufficient, considering the aim
and scope of their profession. However, their perception of social work was
found to be mostly positive, and they viewed school social work as a necessity
for solving the problems in the schools.



Kaynakça

  • Acar, H. and Acar, Y. B. (2002). Sistem Kuramı- Ekolojik Sistem Kuramı ve Sosyal Hizmet: Temel Kavramlar ve Farklılıklar. Toplum ve Sosyal Hizmet, 13(1): 29-35). (In Turkish)
  • Aküzüm, C. and Oral, B. (2015). Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Açısından Okullarda Görülen En Yaygın Şiddet Olayları, Nedenleri ve Çözüm Önerileri. EKEV Akademi Dergisi, (61): 1-30). (In Turkish)
  • Altun, T. (2016). Öğretmen- Veli ve Çevre İlişkileri. T. Argon and S. Nartgün (Der.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Maya Akademi, 311-335. (In Turkish)
  • Atmaca, T. and Öntaş, T. (2014). Velilerin Öğretmenlere Uyguladığı Şiddete Yönelik Nitel Bir Araştırma. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 2(1): 47-62). (In Turkish)
  • Baykara Acar, Y. and Gökçearslan, Çifci, E. (2011). Çocuk Suçluluğunda Aileyle İlgili Risk Faktörleri ve Ailenin Güçlenmesinin Önemi. Y. Özkan (Der.), Sosyal Dışlanma ve Aile: Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı. Ankara: Maya Akademi, 51-69. (In Turkish)
  • Çalık, T., Kurt, T. and Çalık, C. (2011). Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4): 73-84). (In Turkish)
  • Çamur Duyan, G. (2011). Parçalanmış Aileler ve Sosyal Hizmet Müdahalesi. Y. Özkan (Der.), Sosyal Dışlanma ve Aile: Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı, Ankara: Maya Akademi, 13-29. (In Turkish)
  • İçağasıoğlu Çoban, A. (2011). Göçmen Ailelerin Uyum Süreci: Kaynaklar ve Engeller. Y. Özkan (Der.), Sosyal Dışlanma ve Aile: Sosyal Hİzmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı, Ankara: Maya Akademi, 107-122. (In Turkish)
  • Dupper, D.R. (2013). Okul Sosyal Hizmeti (Y. Özkan and E.G. Çifci, Trans.). (In Turkish) İstanbul: Kapital. (Original work was published in 2003).
  • Eğitime Bakış (2016) - İzleme ve Değerlendirme Raporu. from www.memursen.org.tr/dosyalar/egtmrapor.pdf , (20.05.2016)
  • Er Nas, S., Şenel Çoruhlu, T. and İpek Akbulut, H. (2015). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinden Yansımalar: Özel Durum Çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26: 27-43). (In Turkish)
  • Ergin, İ., Akseki, B. and Deniz, E. (2012). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42): 55-66). (In Turkish)
  • Ergül, H. F. (2014). Sosyal Sorumluluk Anlayışının Geliştirilmesinde Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49): 221-232). (In Turkish)
  • Gökçearslan Çifci, E. ve Polat Uluocak, G. (2011).(In Turkish) Alkol ve Madde Bağımlısı Ergenler ve Aileleri: Güçlendirme Yaklaşımı Temelinde Sosyal Hizmet Müdahalesi. Y. Özkan (Der.), Sosyal Dışlanma ve Aile: Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı, Ankara: Maya, 89-106. (In Turkish)
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Felsefe- Yöntem Analiz. Ankara: Seçkin. (In Turkish)
  • Jarolmen, J. (2017). Okul Sosyal Hizmeti Bir Uygulama Kılavuzu. (Y. Özkan, Trans.). Ankara: Nika Yayınevi. (Original work was published in 2014).
  • Kayabaş, Y. (2008). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimde Yetiştirilmesinin Önemi ve Esasları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12: 9-32). (In Turkish)
  • Kılıç, E. (2014). Aile danışmanlığında yeni bir model: okul temelli aile danışmanlığında sosyal hizmetin rolü ve önemi (Unpublished master thesis). Ankara Üniversitesi, Ankara. (In Turkish)
  • Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen Eğitiminde Topluma Hizmet Uygulamaları Deneyimsel Bir Öğrenme Yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(4): 214–226. (In Turkish)
  • Özbesler, C. ve Duyan, V. (2009). Okul Ortamlarında Sosyal Hizmet. Eğitim ve Bilim, 34(154): 17-25. (In Turkish)
  • Özdemir, S., Ferudun, S., Karip, E. ve Erkan, S. (2010). İlköğretim Okulu Öğrenci̇leri̇ni̇n Okul İkli̇mi̇ne İli̇şki̇n Algılarını Yordayan Deği̇şkenleri̇n İncelenmesi̇. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38: 213–224. (In Turkish)
  • Seferoğlu, S. Dev. (2004). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1): 83-95. (In Turkish)
  • Şama, E. ve Tarım, K. (2007). Öğretmenlerin Başarısız Olarak Algıladıkları Öğrencilere Yönelik Tutum ve Davranışları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1): 135-154. (In Turkish)
  • Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi (2011). from http://www.cumhuriyet.edu.tr/userfiles/file/EgitimFakultesi/thu/thuy.pdf , (10.01.2018)
  • Tunç, E. (2011). Okulu terk etmiş ortaöğretim öğrencilerinin benlik algıları ve rehberlik gereksinimlerinin karşılanma düzeyleri (Self image of high-school students having dropped out of school and supply levels of needs for counselling) (Unpublished Doctoral Dissertation). Atatürk University, Erzurum. (In Turkish)
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Taner Artan 0000-0002-8716-2090

Zeynep Işık Bu kişi benim 0000-0002-8650-4423

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Kabul Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Artan, T., & Işık, Z. (2019). THE SOCIAL WORK PERCEPTION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS AND SCHOOL SOCIAL WORK. Turkish Journal of Applied Social Work, 2(2), 125-146.