BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, - , 01.03.2013

Öz

The present study on the evaluation of pilot application of the FATIH Project was carried out with the content analysis of the data collected as a result of the semi-structured interviews and of focus group interviews held with a total of 15 administrators of five pilot application school in the cities of Ankara, Usak, Karaman and Mersin in the academic year of 2011-2012. According to the findings obtained, the participating administrators, who were school directors and deputy directors reported that the interactive white boards and the table computers delivered via the FATIH Project were not efficiently used in instructional activities due to the lack of e-contents and pointed out that the project was one that should be adopted thanks to not only its technical sub-structure but also its potential contributions to the education given in schools. The administrated also emphasized the need for an expert staff that would instantly help overcome possible problems likely to be experienced during the use of the interactive white board, tablet computers, documents, cameras and multifunctional printers, which are all components of the project. Similarly, the administrators also stressed the role of IT teachers in the project who would act as a guide regarding the use of these technologies by teachers and students in classes and who would help solve the technical problems likely to be encountered by teachers while producing the content. In addition, the administrators reported that the project could cause especially senior teachers rather than students to develop negative anxiety and attitudes towards technology and that it was thus necessary to put related policies into practice. Also, it was thought that the renovations brought about by the project would enrich the lessons, help increase the interest in the lessons and contribute to effective learning

Kaynakça

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2012, Şubat). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim Konferansı, Uşak, Türkiye.
  • Alkan, T., Düz, A., Orman, R., Çiçek, H., Koldanca, İ. ve Günday, Ö. (2011, Mayıs). Eğitimde FATİH (Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketi) Projesi: Türk eğitim-öğretim sisteminde teknoloji odaklı değişim süreci.11. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, İstanbul, Türkiye.
  • Alkan, T., Bilici, A., Akdur, T. E., Temizhan, O. ve Çiçek, H. (2011, Eylül). Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) Projesi. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Elazığ, Türkiye.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011, Şubat). Çocukların internet kullanımları ve onları bekleyen çevrimiçi riskler. Akademik Bilişim Konferansı, Malatya, Türkiye.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011, Şubat). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, Malatya, Türkiye.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M. ve Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesine ilişkin görüşleri.İlköğretim Online, 12 (1), 227-240.
  • Denizci, Ö. M. (2009). Bilişim toplumu bağlamında internet olgusu ve sosyo-psikolojik etkileri. Marmara

Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, - , 01.03.2013

Öz

FATİH Projesi pilot uygulamasının değerlendirmesi araştırması 2011-2012 öğretim yılında Ankara, Uşak, Karaman ve Mersin illerindeki beş pilot uygulama okulunda toplam 15 idareci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler ve odak grup görüşmeleri sonucunda elde edilen verilerin içerik analiziyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, okul müdürleri ve müdür yardımcılarından oluşan idareciler, FATİH projesiyle birlikte gelen etkileşimli tahta ve tablet bilgisayarların öğretim etkinliklerinde e-içeriklerin yetersizliği nedeniyle yeterince kullanılamadığını belirtirken, projenin gerek teknik altyapı gerekse eğitime sağlayacağı katkılar bakımından sahiplenilmesi gereken bir proje olduğunu vurgulamaktadırlar. İdareciler özellikle projenin bileşenleri olan etkileşimli tahta, tablet bilgisayar, doküman kamera ve çok amaçlı yazıcıda kullanım sırasında çeşitli sorunlarla karşılaşılması durumunda bu sorunlara anlık olarak müdahale edecek uzman bir personelin gerekliliğine vurgu yapmaktadırlar. Benzer şekilde idareciler, bu teknolojilerin sınıflarda öğretmenler ve öğrenciler tarafından kullanılması konusunda da rehberlik edecek, öğretmenlerin içerik üretirken karşılaştığı teknik sorunların çözümüne yardımcı olarak BT öğretmenlerinin projedeki rollerine de vurgu yapmaktadırlar. İdareciler projeyle birlikte öğrencilerden çok özellikle kıdemli öğretmenlerde teknolojiye karşı olumsuz tutum ve kaygıların gelişebileceğine, dolayısıyla bu yönde politikaların geliştirilmesi gerektiğine vurgu yapmaktadırlar. Aynı zamanda projeyle birlikte gelen yeniliklerin, dersleri zenginleştireceği, derslere olan ilginin artmasına yardımcı olacağı ve etkili öğrenmenin gerçekleşmesine katkı sağlayacağı değerlendirmelerinde bulunmuşlardır

Kaynakça

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2012, Şubat). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim Konferansı, Uşak, Türkiye.
  • Alkan, T., Düz, A., Orman, R., Çiçek, H., Koldanca, İ. ve Günday, Ö. (2011, Mayıs). Eğitimde FATİH (Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketi) Projesi: Türk eğitim-öğretim sisteminde teknoloji odaklı değişim süreci.11. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, İstanbul, Türkiye.
  • Alkan, T., Bilici, A., Akdur, T. E., Temizhan, O. ve Çiçek, H. (2011, Eylül). Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) Projesi. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Elazığ, Türkiye.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011, Şubat). Çocukların internet kullanımları ve onları bekleyen çevrimiçi riskler. Akademik Bilişim Konferansı, Malatya, Türkiye.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011, Şubat). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, Malatya, Türkiye.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M. ve Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesine ilişkin görüşleri.İlköğretim Online, 12 (1), 227-240.
  • Denizci, Ö. M. (2009). Bilişim toplumu bağlamında internet olgusu ve sosyo-psikolojik etkileri. Marmara
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özcan Özgür Dursun Bu kişi benim

Abdullah Kuzu Bu kişi benim

Adile Aşkım Kurt Bu kişi benim

Fuat Güllüpınar Bu kişi benim

Mehmet Gültekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dursun, Ö. Ö., Kuzu, A., Kurt, A. A., Güllüpınar, F., vd. (2013). Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1).
AMA Dursun ÖÖ, Kuzu A, Kurt AA, Güllüpınar F, Gültekin M. Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Mart 2013;3(1).
Chicago Dursun, Özcan Özgür, Abdullah Kuzu, Adile Aşkım Kurt, Fuat Güllüpınar, ve Mehmet Gültekin. “Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Mart 2013).
EndNote Dursun ÖÖ, Kuzu A, Kurt AA, Güllüpınar F, Gültekin M (01 Mart 2013) Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 1
IEEE Ö. Ö. Dursun, A. Kuzu, A. A. Kurt, F. Güllüpınar, ve M. Gültekin, “Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2013.
ISNAD Dursun, Özcan Özgür vd. “Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/1 (Mart 2013).
JAMA Dursun ÖÖ, Kuzu A, Kurt AA, Güllüpınar F, Gültekin M. Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013;3.
MLA Dursun, Özcan Özgür vd. “Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2013.
Vancouver Dursun ÖÖ, Kuzu A, Kurt AA, Güllüpınar F, Gültekin M. Okul Yöneticilerinin FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013;3(1).


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.