Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Comparison of Perception of Preservice Teachers’ Self Efficacy of Mathematical Literacy According to Their Programs

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 26 - 34, 01.06.2012

Öz

In this study the perception of self-efficacy in mathematics literacy of preservice teachers in primary mathematics education, secondary mathematics education, science education and computer and instructional technologies education departments were examined in terms of being different or not according to gender, department and grade. Participants of the research consist of 270 preservice teachers studying at Ataturk Education faculty of Marmara University. In this quantitative study, scale of self-efficacy in mathematics literacy was used for getting data. The scale composed of two sections was given to preservice teachers. In the first section of the scale, students were asked about demographics, in the second part they were given 25 items being in the form of five point likert. According to the results of this study; the perception of self-efficacy in mathematics of preservice teachers differs according to the departments and grades. But it doesn’t differ according to the gender of preservice teachers. 

Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 26 - 34, 01.06.2012

Öz

Bu araştırmada ilköğretim matematik, ortaöğretim matematik, fen bilgisi ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri bölümü öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterlik algılarının cinsiyet, bölüm ve sınıf bakımından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan toplam 270 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu nicel araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek iki bölümden oluşmakta olup, birinci bölümünde demografik bilgiler sorulmuş ikinci bölümünde ise 5’li likert tipinde 25 maddeden oluşan Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık öz-yeterlik algılarının bölümlere ve sınıflara göre farklılaştığı ancak cinsiyete göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Altıntaş Bu kişi benim

Ahmet Ş. Özdemir Bu kişi benim

Abdulkadir Kerpiç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altıntaş, E., Özdemir, A. Ş., & Kerpiç, A. (2012). Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 26-34.
AMA Altıntaş E, Özdemir AŞ, Kerpiç A. Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2012;2(2):26-34.
Chicago Altıntaş, Esra, Ahmet Ş. Özdemir, ve Abdulkadir Kerpiç. “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, sy. 2 (Haziran 2012): 26-34.
EndNote Altıntaş E, Özdemir AŞ, Kerpiç A (01 Haziran 2012) Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 2 26–34.
IEEE E. Altıntaş, A. Ş. Özdemir, ve A. Kerpiç, “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 26–34, 2012.
ISNAD Altıntaş, Esra vd. “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/2 (Haziran 2012), 26-34.
JAMA Altıntaş E, Özdemir AŞ, Kerpiç A. Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;2:26–34.
MLA Altıntaş, Esra vd. “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 26-34.
Vancouver Altıntaş E, Özdemir AŞ, Kerpiç A. Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;2(2):26-34.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.