Öğretmen adayları için öğrencilikten öğretmenliğe dönüşüm aşamalı bir süreçtir. Bu süreç öğretmen adaylarının önceki bilgi ve inanışlarını sorgulamaları, öğretimin bağlamı ve öğrencilerle ilgili bir anlayış oluşturmaları ve kendi öğretim yaklaşımları üzerinde derinlemesine düşünmelerini gerektirir. Son yirmi yılda tüm dünyada birçok meslek birliği, hükümet ve komisyon yansıtıcı düşünmeyi öğretmen yetiştirme sürecindeki sorunlar için bir çözüm önerisi olarak önermişler ve yansıtıcı düşünme, öğretmen yetiştirme programlarının önemli bir bileşeni haline gelmiştir (Rodgers, 2002). Bununla birlikte yansıtıcı düşünmenin geliştirilmesi kolay değildir. Öğretmen adayları uygun destek sağlanmazsa yansıtıcı düşünme alışkanlığı edinmekte güçlük çekmektedirler (Lin, Hmelo, Kinzer, & Secules, 1999). Son dönemde ortaya çıkan video, çokluortamlar, bilgisayara dayalı iletişim araçları, bloglar, wikiler, sosyal ağlar ve benzeşim programları gibi teknolojiler yansıtıcı düşünmeyi desteklemek amacıyla kullanılmaktadır. Bu teknolojiler yansıtıcı düşünmeyi desteklemek için sanal alan deneyimleri, uygulama deneyimi sürecini yönetmeye, değerlendirmeye ya da süreçle ilgili farklı bakış açılarını tartışmaya olanak sağlayan iletişim ortamı gibi olanaklar sunmaktadırlar. Ancak yansıtıcı düşünme sürecinin desteklenebilmesi için bu teknolojilerin öğrenme/öğretim bağlamı, öğrenci gereksinimleri ve ilgili araştırma sonuçları göz önüne alınarak kullanılması gerekmektedir. Bu çalışmada yansıtıcı düşünme ile ilgili araştırma sonuçları sentezlenerek teknolojinin öğretmen adayları ve öğretmenlerin yansıtıcı düşünme süreçlerini desteklemek için nasıl kullanılabileceği sorusuna yanıt aranmıştır.
Preservice teachers gradual transformation from student to professional teacher requires examination of their previous beliefs and knowledge, understanding of their students and context of teaching, and thoughtful deliberation about their approaches to teaching. In the last two decades numerous commissions, boards, and governments in all over the world have identified reflective thinking as a means of addressing problems in teacher education and reflective thinking became a standard for teacher education programs (Rodgers, 2002). But developing the habit of reflective thinking is not easy and without appropriate support, students have difficulty in developing the habit of reflective thinking (Lin, Hmelo, Kinzer, & Secules, 1999). Emerging technologies like digital video, multimedia cases, computer mediated communication tools, blogs, wikis, social networking and simulation programs are being used to promote reflective thinking. These technologies provide important facilities for increasing reflectivity of inservice and preserviceeachers, like vicarious field experiences, communication media for sharing perspectives and supervising or reviewing and reframing practice but these tools should be implemented considering the context of teaching/ learning situation, the needs of learners and research findings. This paper aims to synthesize research findings and will try to answer how technology could be used to support reflective thinking in preservice and inservice teachers.
Reflective thinking Digital Technologies Preservice Teachers
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |