Araştırmada, çocukların cinsiyetlerine göre oyun
becerileri ve öz düzenleme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla
birlikte, çocukların oyun becerileri ile öz düzenleme becerileri arasındaki
ilişki incelenmiştir. Araştırmaya Ankara ilinde bir üniversiteye bağlı
anaokuluna devam eden 60-72 aylık 64 çocuk katılmıştır. Çocukların öz düzenleme
becerilerini ölçmek için okul öncesi öz düzenleme ölçeği, oyun becerilerini
ölçmek için ise oyun becerileri değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Nicel
model kullanılan araştırmada betimsel analiz yapılmış ve ilişkisel tarama
deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16.0 istatistik paket programı
kullanılmış ve verilerin değerlendirmesinde frekans analizi, Pearson Korelasyon
analizi ve ilişkisiz ölçümlerde t-testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda,
oyun becerilerinin ve olumlu duygunun cinsiyete göre farklılaşmadığı tespit
edilirken kızların öz düzenleme becerisinde daha gelişmiş oldukları ve öz
düzenlemenin dikkat/dürtü alt boyutunda daha iyi bir performans sergiledikleri
bulunmuştur. Bununla birlikte, çocukların oyun becerileri ile öz düzenlemenin
olumlu duygu alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |