The aim of this study is to examine the attitude scores of students studying at the Faculty of Sports Sciences regarding healthy eating. 498 students voluntarily participated in the study. As a data collection tool, the Attitude Scale for Healthy Eating (SBITÖ) was used. SPSS 26 program was used to analyze the data. The independent T-test was used as a pair comparison and the one-way ANOVA test was used to define the difference between groups. As a result of the analyzes, no difference was found in the comparison of the SBITÖ total score, knowledge about nutrition, emotion about nutrition, positive nutrition and malnutrition sub-dimensions according to the gender variable. The mean score of the men was found to be higher. It has been determined that there is a difference in the comparison of the SBITÖ total score variable according to the status of doing regular physical activity, and the difference is in favor of those who do regular physical activity. While no difference was found in the sub-dimensions of the scale, the mean scores of those who did regular physical activity were found to be higher. As a result, it was determined that the students studying at the Faculty of Sports Sciences had a high SBİTÖ score average and regular physical activity had a positive effect on their SBİTÖ scores.
Bu çalışmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin sağlıklı beslenmeye ilişkin tutum puanlarının incelenmesidir. Çalışmaya 498 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Sağlıklı Beslenmeye İlişkin Tutum Ölçeği (SBİTÖ) kullanılmıştır. Verileri analiz etmek için SPSS 26 programı kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalarda Independent T testi, gruplar arası farkın belirlenmesinde ise One Way ANOVA testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda cinsiyet değişkenine göre SBİTÖ toplam puan, beslenme hakkında bilgi, beslenmeye yönelik duygu, olumlu beslenme ve kötü beslenme alt boyutları karşılaştırmasında fark saptanmamıştır. Erkeklerin puan ortalaması daha yüksek bulunmuştur. Düzenli fiziksel aktivite yapma durumuna göre SBİTÖ toplam puan değişkeni karşılaştırmasında fark olduğu farkın düzenli fiziksel aktivite yapanlar lehine olduğu tespit edilmiştir. Ölçeğin alt boyutlarında ise fark saptanmazken düzenli aktivite yapanların puan ortalamaları daha yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin SBİTÖ puan ortalamalarının yüksek düzeyde olduğu ve düzenli fiziksel aktivite yapmanın SBİTÖ puanları üzerinde olumlu etkisi olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.