Bu çalışmanın amacı; yarının eğitimcileri olacak olan beden eğitimi spor yüksekokulu ile eğitim fakültesi öğrencilerinin farklı değişkenler açısından takım özdeşleşme ve karşıt görüşe saygı düzeylerini incelemektir. Araştırmanın örneklem grubunu 2018-2019 akademik yıl içerisinde Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi bünyesinde öğrenim gören 290 beden eğitimi spor yüksekokulu öğrencisiyle 299 eğitim fakültesi öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilere yönelik kişisel bilgi formu, Gülle (2018) tarafından geliştirilen ‘’sporda karşıt görüşe saygı ve öz denetim ölçeği’’ ile Wann ve Branscombe (1993) tarafından geliştirilen Günay ve Tiryaki (2003)’nin geçerlik, güvenirlik çalışmasını yaptığı ‘’spor taraftarı özdeşleşme ölçeği’’ kullanılmıştır. Öğrencilerin bu iki ölçekten aldıkları ortalama puanlarının; cinsiyet, düzenli spor yapıp yapmama, izlediği spor dalı, bölüm gibi değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Elde edilen verilerin hesaplanmasında ise SPSS 17 paket programı kullanılmıştır. Verilerin normal dağıldığı saptanmış ve parametrik testlerden olan bağımsız örneklem t testi ile tek yönlü varyans analiz testi (ANOVA) ve Pearson Korelasyon Testi uygulanmıştır. Bu çalışmada anlamlılık düzeyi (p)<0,05 olarak kabul edilmiştir. Sonuç olarak; karşıt görüşe saygı ve öz denetim ölçeğinin iki alt boyutu olan saygı ve nefret alt boyutları ile cinsiyet, düzenli spor yapıp yapmama, izlediği spor dalı, bölüm değişkenleri arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Spor taraftarı özdeşleşme ölçeği ile cinsiyet ve izlediği spor dalı değişkenleri arasında yine anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Karşıt görüşe saygı takımla özdeşleşme üniversite öğrencileri
The aim of this study is to examine the levels of team identification and respect for opposing views in terms of different variables of the students of the school of physical education and sports and faculty of Education who will be the educators of tomorrow. The sample group of the study consists of 290 physical education sports school students and 299 faculty of education students who studied under Hatay Mustafa Kemal University during the 2018-2019 academic year. In the study, the personal information form for the researchers was used, ‘’respect for opposite approach and audit scale of self-control at the sport’’ developed by Gülle (2018) and ‘‘sport spectator identification scale’’ developed by Wann and Branscombe (1993). Students ' average scores on these two scales; gender, whether or not regular sports, the branch of sports followed, the division of the variables such as the difference in terms of examined. In the calculation of the data obtained SPSS 17 package program was used. It was determined that the data were normally distributed and the independent sample t test from parametric tests and the one-way variance analysis test (ANOVA) and Pearson correlation test were applied. In this study, the level of significance (p) was<0.05.As a result, there was a significant difference between the two sub-dimensions of respect and hate, which are the two sub-dimensions of respect and self-regulation scale, and the variables of gender, whether or not to play regular sports, the branch of sport and division. There was also a significant difference between the sports fan identification scale and the gender and sports branch variables.
Respect for opposite approach identification university students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.