Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Self Esteem Depression Anxiety and Stress Levels and Life Satisfaction in Licensed Swimmers Aged Between 14-25 Years

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 81 - 87, 31.10.2020
https://doi.org/10.46385/tsbd.769555

Öz

Bu çalışmanın amacı, 14-25 yaş arası lisanslı yüzücülerde benlik saygısı, depresyon, anksiyete ve stres düzeyleri ile yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, kartopu yöntemi ile yapılmıştır. Fenerbahçe Spor Kulübü, Galatasaray Spor Kulübü, Kınalıada Su Sporları Kulübü ve ENKA Spor Kulübü'nde faaliyetlerine devam eden 105 lisanslı yüzücünün rastgele örnekleme metodolojisinden elde edilen bilgileri gerçekleştirilmiştir. Çalışma Ocak 2017-Mart 2017 arasında yapılmıştır. Araştırma bulgular istatistiksel olarak T testinde tabi tutulmuştur. Elde edilen araştırma bulgularına göre cinsiyet ile yaşam doyumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yaş, benlik saygısı, depresyon, anksiyete ve stres düzeyi ile yaşam doyumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardı. Yüzme yılı ile benlik saygısı, depresyon, anksiyete düzeyi ve yaşam doyumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmasına rağmen, yüzme yılı ile stres düzeyi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki yoktur. Sporculardan yüksek performans elde edilmek isteniyorsa erken yaşlardan itibaren sporcular kaygı ve stresi yönetme becerilerini geliştirmek için eğitilmelidir.

Kaynakça

  • Akandere, M. (2003). Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin depresyon düzeylerinin incelenmesi. Spor ve Tıp Dergisi, Sendrom,4(2), 1.
  • Akın, A. & Çetin, B. (2007). The depression anxiety and stress scale (dass): the study of validity and reliability. Educational Sciences: Theory & Practice, 7(1).
  • Arslan, C., Güllü, M. ve Tutal, V. (2011). Spor yapan ve yapmayan ilköğretim öğrencilerinin depresyon durumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 20-132.
  • Budak, S. (2005). Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Chow, H. P. H. (2005). Life satisfaction among university students ın a canadian prairie city: a multivariate analysis. Soc Indic Res, 70,139-150.
  • Corbin, C. B., Lindsey, R. (1988). Concepts of Physical Fitness With Laboratories. Brown & Benchmark.
  • Çuhadaroğlu, F. (1986).Adölesanlarda benlik saygısı. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi. Ankara:Hacettepe Üniversitesi. Tıp Fakültesi.
  • Diener, E., Emmons, R.A., Larsen, R. J. & Griffin, S. (1995). The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49(1),71-75.
  • İkizler C. (1993). Sporda Başarının Psikolojisi. (1.Baskı). İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Karadağ, D. (2013). Yüzme antrenörlerinin bir liderlik özelliği olan iletişim becerilerinin yüzücülerin motivasyonları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Sağlık Bilim. Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köroğlu, E. (2015). Psikiyatri Sözlüğü. Ankara: Boylam Psikiyatri Enstitüsü.
  • Lazarus, RS.(1993).From psychological stress to the emotions: a history of changing outlooks, Annual Reviews in Psychology, 44,1-21.
  • Lovibond, P. F. & Lovibond, S. H. (1995). The Structure of negative emotional states: Comparison of the depression anxiety stress scales (DASS) with the beck depression and anxiety inventories. Behaviour Research and Therapy, 33(3), 335-343.
  • Morgan, P.M., Roberts, J.A. Feinerman, A.D. (1971). Psychologic effect of acute physical activity. Archives of Physical Medicine & Rehabilitation, 52, 422-425.
  • Mutrie, N. & Biddle S.J.H. (1995). The effects of exercise on mental health in non- clinic populations. European Perspectives on Exercise and Sport Psychology. Champaign, IL: Human Kinetics: 50-70.
  • Özgen, F. (2012). Çanakkale on sekiz mart üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin yaşam doyumu düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Mezuniyet Tezi. Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi.
  • Öztürk, O.,Uluşahin, A. (2011). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları (11. Baskı). Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri.
  • Raglin, JS., Morgan W.P. & O’Connor PJ. (1991). Changes ın mood states during training ın female and male collage swimmers. Int J Sports Med, 12, 585-589.
  • Rask, K., Astedt-Kurki, P. & Laippala, P. (2002). Adolescent subjective well-being and realized values. J Adv Nurs.
  • Tahıllıoğlu, A. (1999). Kara harp okulu erkek yüzme takımının bazı antropometrik ölçülerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşgit, M.S. (2012). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve karar verme düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tel, M., Köksalan, B. (2008). Öğretim üyelerinin spor etkinliklerinin sosyolojik olarak incelenmesi-Doğu Anadolu örneği. Fırat University Journal of Social Science, 18(1), 261-278.
  • Urartu, Ü. (1994). Yüzme Teknik-Taktik-Kondisyon. (I. Baskı). İstanbul: İnkılap Kitapevi.

14-25 Yaş Arası Lisanslı Yüzücülerde Benlik Saygısı Depresyon Kaygı ve Stres Düzeyleri ile Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 81 - 87, 31.10.2020
https://doi.org/10.46385/tsbd.769555

Öz

The purpose of this study is to examine the relationship between self-esteem, depression, anxiety and stress levels and life satisfaction in licensed swimmers between 14-25 years of age. The study was carried out with the information obtained from 105 licensed swimmers random sample methodology was used with snowball method and who continue to work in Fenerbahçe Sports Club, Galatasaray Sports Club, Kınalıada Water Sports Club and ENKA Sports Club, which are in the province of Istanbul between January 2017 and March 2017. According to study findings from T test, a statistically significant relationship was found between gender and life satisfaction. There was a statistically significant relationship between age, self-esteem, depression, anxiety and stress level and life satisfaction. Although there was a statistically significant relationship swimming year and self-esteem, depression, anxiety level and life satisfaction, there was no statistically significant relation between swimming year and stress level. If it is desired to obtain high performance from athletes, athletes from early ages should be kept away from training and competition to raise their concerns.

Kaynakça

  • Akandere, M. (2003). Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin depresyon düzeylerinin incelenmesi. Spor ve Tıp Dergisi, Sendrom,4(2), 1.
  • Akın, A. & Çetin, B. (2007). The depression anxiety and stress scale (dass): the study of validity and reliability. Educational Sciences: Theory & Practice, 7(1).
  • Arslan, C., Güllü, M. ve Tutal, V. (2011). Spor yapan ve yapmayan ilköğretim öğrencilerinin depresyon durumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 20-132.
  • Budak, S. (2005). Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Chow, H. P. H. (2005). Life satisfaction among university students ın a canadian prairie city: a multivariate analysis. Soc Indic Res, 70,139-150.
  • Corbin, C. B., Lindsey, R. (1988). Concepts of Physical Fitness With Laboratories. Brown & Benchmark.
  • Çuhadaroğlu, F. (1986).Adölesanlarda benlik saygısı. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi. Ankara:Hacettepe Üniversitesi. Tıp Fakültesi.
  • Diener, E., Emmons, R.A., Larsen, R. J. & Griffin, S. (1995). The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49(1),71-75.
  • İkizler C. (1993). Sporda Başarının Psikolojisi. (1.Baskı). İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Karadağ, D. (2013). Yüzme antrenörlerinin bir liderlik özelliği olan iletişim becerilerinin yüzücülerin motivasyonları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Sağlık Bilim. Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köroğlu, E. (2015). Psikiyatri Sözlüğü. Ankara: Boylam Psikiyatri Enstitüsü.
  • Lazarus, RS.(1993).From psychological stress to the emotions: a history of changing outlooks, Annual Reviews in Psychology, 44,1-21.
  • Lovibond, P. F. & Lovibond, S. H. (1995). The Structure of negative emotional states: Comparison of the depression anxiety stress scales (DASS) with the beck depression and anxiety inventories. Behaviour Research and Therapy, 33(3), 335-343.
  • Morgan, P.M., Roberts, J.A. Feinerman, A.D. (1971). Psychologic effect of acute physical activity. Archives of Physical Medicine & Rehabilitation, 52, 422-425.
  • Mutrie, N. & Biddle S.J.H. (1995). The effects of exercise on mental health in non- clinic populations. European Perspectives on Exercise and Sport Psychology. Champaign, IL: Human Kinetics: 50-70.
  • Özgen, F. (2012). Çanakkale on sekiz mart üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin yaşam doyumu düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Mezuniyet Tezi. Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi.
  • Öztürk, O.,Uluşahin, A. (2011). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları (11. Baskı). Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri.
  • Raglin, JS., Morgan W.P. & O’Connor PJ. (1991). Changes ın mood states during training ın female and male collage swimmers. Int J Sports Med, 12, 585-589.
  • Rask, K., Astedt-Kurki, P. & Laippala, P. (2002). Adolescent subjective well-being and realized values. J Adv Nurs.
  • Tahıllıoğlu, A. (1999). Kara harp okulu erkek yüzme takımının bazı antropometrik ölçülerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşgit, M.S. (2012). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve karar verme düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tel, M., Köksalan, B. (2008). Öğretim üyelerinin spor etkinliklerinin sosyolojik olarak incelenmesi-Doğu Anadolu örneği. Fırat University Journal of Social Science, 18(1), 261-278.
  • Urartu, Ü. (1994). Yüzme Teknik-Taktik-Kondisyon. (I. Baskı). İstanbul: İnkılap Kitapevi.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sarp Şenol Bu kişi benim 0000-0003-0509-3720

İtır Tarı Cömert 0000-0002-6032-4416

Hülya Yükseloğlu 0000-0003-2009-6065

Seda Uğraş Bu kişi benim 0000-0002-6074-9852

Dilek Salkım Bu kişi benim 0000-0003-4547-7112

Erkut Tutkun 0000-0003-4233-7798

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2020
Kabul Tarihi 26 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şenol, S., Tarı Cömert, İ., Yükseloğlu, H., Uğraş, S., vd. (2020). The Relationship Between Self Esteem Depression Anxiety and Stress Levels and Life Satisfaction in Licensed Swimmers Aged Between 14-25 Years. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 81-87. https://doi.org/10.46385/tsbd.769555

TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.