Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, , 182 - 189, 31.08.2017
https://doi.org/10.15314/tsed.313347

Öz

Kaynakça

  • Acar K, Akandere M, Bastug G. A study of problem solving skills and non-functional attitudes of children who get training for football. Turkish Journal of Sport and Exercise, 2013; 15(3): 69-74.
  • Akandere M, Baştuğ G, Demir H, Taşğın Ö. Examining problem solving skills of the students practising dance for 12 weeks in terms of gender variable. Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport Science, Movement and Healty, 2010;2: 635–638.
  • Akbaş C. Okul öncesi eğitime devam eden altı yaş grubu çocukların sosyal problem çözme becerilerinin incelenmesi. Ankara, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, 2005.
  • Aksu M. Felsefe ve Sosyal Bilimler Kongresi, Bildiriler 1, Erzurum, 1984.
  • Aldemir GY, Biçer T, Kale EK. Effect of imagination analysis of football players on problem-solving. Journal of Sports and Performance, 2014; 5(2): 37-45.
  • Canan F, Ataoğlu A. Anksiyete, depresyon ve problem çözme becerisi algısı üzerine düzenli sporun etkisi. Anadolu Psikiatri Dergisi, 2010; 11(1): 38-43.
  • Costa IJ, Garganta P, GrecoI Mesquita B, Silva E, Müller D, Castelã A, Rebelo S. Analysis of tactical behaviours in small-sided soccer games: Comparati ve study between goal posts of society soccer and futsal. The Open Sports Sciences Journal, 2010; 3:10-12.
  • Cüceloğlu D. İnsan ve Davranış, Remzi Kitapevi, İstanbul, 2004.
  • D’Zurilla TJ, Nezu AM. Problem Solving Therapies. Handbook of Cognitive Behavioural Therapies, 2nd ed. Editor: Dobson KS. Guilford Pres, New York, 2001.
  • Gülşen D. Farklı lig düzeyinde oynayan futbolcuların oynadıkları mevkilere, öğrenim durumu ve spor yaşlarına göre problem çözme becerilerinin incelenmesi. Adana, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, 2008.
  • Güzel A. Marmara üniversitesi öğrencilerinin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2004.
  • Heppner PP, Petersen CH. The development and implıcations of a personal problem solving inventory. Journal of Counseling Psychology, 1982; 29: 66–79.
  • İnce G, Şen C. Adana ilinde deplasmanli ligde basketbol oynayan sporcularin problem çözme becerilerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eğit ve Spor Bil Derg, 2006; 4(1): 5-10.
  • Karabulut EO, Ulucan H. Yetiştirme yurdunda kalan öğrencilerin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011; 12(1); 277-238.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 17.Baskı, Ankara, 2008.
  • Kenndy MG, Fenler FD, Cauce A, Primevera J. Social problem solving in adjustment in adolescence. The influence of moral reasoning level. Scoring alternatives and family climate. Journal of Clinical Child Psychology, 1998; 17(1); 73-83.
  • Kırılmazkaya G. İlköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının problem çözme becerileri ve sosyal becerilerinin karşılaştırılması. Elazığ, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010.
  • Korkut F. Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002; 22: 177-184.
  • Kuru E, Karabulut EO. Ritim eğitimi ve dans dersi alan ve almayan beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009; 29(2); 441-458.
  • Senemoğlu N. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Ertem Matbaacılık, Ankara, 1997.
  • Sevim Y. Antrenman Bilgisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002.
  • Şah H. Spor yapan ve yapmayan bedensel engellilerin problem çözme becerileri arasındaki farklılıkların incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Mersin, 2005.
  • Savaşır İ, Şahin NH. Assessment in Cognitive Behavioural Therapies: Frequently Used Scales. Ankara. Association of Turkish Psychologists Publications, 1997.
  • Şenduran F, Sporcu olan ve olmayan ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme yaklaşımları, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 3-5 Kasım. Muğla Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi, Muğla, 2006.
  • Taylan S. Heppner’in problem çözme envanteri’nin uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1990.
  • Terzi Ş. Altıncı sınıf öğrencilerinin kişiler arası problem çözme beceri algıları. Türk Eğitim Bilimleri, 2003; 1(2): 221-232.
  • Vilar L, Araujo D, Davids K, Travasso B. Constraints on competitive performance of attacker-defender dyads in team sports, Journal of Sports Sciences, 2001; 30(5): 459-469.

Problem-solving skills of futsal players with regard to some socio-demographic variables

Yıl 2017, , 182 - 189, 31.08.2017
https://doi.org/10.15314/tsed.313347

Öz

The aim of this study is to evaluate problem-solving skills of female futsal teams that compete in the Futsal League of Turkish Universities Sports Federation in terms of some socio-demographic variables. In total, 144 students from female futsal teams of 10 universities competing in the Futsal League of Turkish Universities Sports Federation voluntarily took part in this study. In the study, “Problem-Solving Inventory” that was developed by Heppner & Petersen was used. With this inventory, such sub-dimensions of the participants as “reliance on problem-solving skill”, “approach-avoidance” and “self-control” were analysed. In the statistical analysis of the obtained data during the research study, differences have been revealed by using one-way analysis of variance (One-Way ANOVA). And in the comparison of the averages of groups, Tukey HSD multiple comparison test was used. Research findings revealed that there are statistically significant differences between the points gained from the sub-dimensions of “reliance on problem-solving skill” and “approach-avoidance” with respect to the participants’ sporting age and the attended school; “reliance on problem-solving skill” with regard to father’s educational background; “approach-avoidance” with respect to income level (P<0.05). As a result, it is understood that such variables as sporting age, father’s educational background, income level and the attended university have important effects on individuals, and it is seen that individual’s level of solving problems increases as the sporting age increases. Within this scope, individuals are advised to start doing sports at early ages in order for them to develop their problem-solving skills. 

Kaynakça

  • Acar K, Akandere M, Bastug G. A study of problem solving skills and non-functional attitudes of children who get training for football. Turkish Journal of Sport and Exercise, 2013; 15(3): 69-74.
  • Akandere M, Baştuğ G, Demir H, Taşğın Ö. Examining problem solving skills of the students practising dance for 12 weeks in terms of gender variable. Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport Science, Movement and Healty, 2010;2: 635–638.
  • Akbaş C. Okul öncesi eğitime devam eden altı yaş grubu çocukların sosyal problem çözme becerilerinin incelenmesi. Ankara, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, 2005.
  • Aksu M. Felsefe ve Sosyal Bilimler Kongresi, Bildiriler 1, Erzurum, 1984.
  • Aldemir GY, Biçer T, Kale EK. Effect of imagination analysis of football players on problem-solving. Journal of Sports and Performance, 2014; 5(2): 37-45.
  • Canan F, Ataoğlu A. Anksiyete, depresyon ve problem çözme becerisi algısı üzerine düzenli sporun etkisi. Anadolu Psikiatri Dergisi, 2010; 11(1): 38-43.
  • Costa IJ, Garganta P, GrecoI Mesquita B, Silva E, Müller D, Castelã A, Rebelo S. Analysis of tactical behaviours in small-sided soccer games: Comparati ve study between goal posts of society soccer and futsal. The Open Sports Sciences Journal, 2010; 3:10-12.
  • Cüceloğlu D. İnsan ve Davranış, Remzi Kitapevi, İstanbul, 2004.
  • D’Zurilla TJ, Nezu AM. Problem Solving Therapies. Handbook of Cognitive Behavioural Therapies, 2nd ed. Editor: Dobson KS. Guilford Pres, New York, 2001.
  • Gülşen D. Farklı lig düzeyinde oynayan futbolcuların oynadıkları mevkilere, öğrenim durumu ve spor yaşlarına göre problem çözme becerilerinin incelenmesi. Adana, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, 2008.
  • Güzel A. Marmara üniversitesi öğrencilerinin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2004.
  • Heppner PP, Petersen CH. The development and implıcations of a personal problem solving inventory. Journal of Counseling Psychology, 1982; 29: 66–79.
  • İnce G, Şen C. Adana ilinde deplasmanli ligde basketbol oynayan sporcularin problem çözme becerilerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eğit ve Spor Bil Derg, 2006; 4(1): 5-10.
  • Karabulut EO, Ulucan H. Yetiştirme yurdunda kalan öğrencilerin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011; 12(1); 277-238.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 17.Baskı, Ankara, 2008.
  • Kenndy MG, Fenler FD, Cauce A, Primevera J. Social problem solving in adjustment in adolescence. The influence of moral reasoning level. Scoring alternatives and family climate. Journal of Clinical Child Psychology, 1998; 17(1); 73-83.
  • Kırılmazkaya G. İlköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının problem çözme becerileri ve sosyal becerilerinin karşılaştırılması. Elazığ, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010.
  • Korkut F. Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002; 22: 177-184.
  • Kuru E, Karabulut EO. Ritim eğitimi ve dans dersi alan ve almayan beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009; 29(2); 441-458.
  • Senemoğlu N. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Ertem Matbaacılık, Ankara, 1997.
  • Sevim Y. Antrenman Bilgisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002.
  • Şah H. Spor yapan ve yapmayan bedensel engellilerin problem çözme becerileri arasındaki farklılıkların incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Mersin, 2005.
  • Savaşır İ, Şahin NH. Assessment in Cognitive Behavioural Therapies: Frequently Used Scales. Ankara. Association of Turkish Psychologists Publications, 1997.
  • Şenduran F, Sporcu olan ve olmayan ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme yaklaşımları, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 3-5 Kasım. Muğla Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi, Muğla, 2006.
  • Taylan S. Heppner’in problem çözme envanteri’nin uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1990.
  • Terzi Ş. Altıncı sınıf öğrencilerinin kişiler arası problem çözme beceri algıları. Türk Eğitim Bilimleri, 2003; 1(2): 221-232.
  • Vilar L, Araujo D, Davids K, Travasso B. Constraints on competitive performance of attacker-defender dyads in team sports, Journal of Sports Sciences, 2001; 30(5): 459-469.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makeleler
Yazarlar

Musa Con

Kürşat Acar

Soner Cankaya

Mehmet Yalcin Tasmekteplıgıl

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 26 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Con, M., Acar, K., Cankaya, S., Tasmekteplıgıl, M. Y. (2017). Problem-solving skills of futsal players with regard to some socio-demographic variables. Turkish Journal of Sport and Exercise, 19(2), 182-189. https://doi.org/10.15314/tsed.313347
AMA Con M, Acar K, Cankaya S, Tasmekteplıgıl MY. Problem-solving skills of futsal players with regard to some socio-demographic variables. Turk J Sport Exe. Ağustos 2017;19(2):182-189. doi:10.15314/tsed.313347
Chicago Con, Musa, Kürşat Acar, Soner Cankaya, ve Mehmet Yalcin Tasmekteplıgıl. “Problem-Solving Skills of Futsal Players With Regard to Some Socio-Demographic Variables”. Turkish Journal of Sport and Exercise 19, sy. 2 (Ağustos 2017): 182-89. https://doi.org/10.15314/tsed.313347.
EndNote Con M, Acar K, Cankaya S, Tasmekteplıgıl MY (01 Ağustos 2017) Problem-solving skills of futsal players with regard to some socio-demographic variables. Turkish Journal of Sport and Exercise 19 2 182–189.
IEEE M. Con, K. Acar, S. Cankaya, ve M. Y. Tasmekteplıgıl, “Problem-solving skills of futsal players with regard to some socio-demographic variables”, Turk J Sport Exe, c. 19, sy. 2, ss. 182–189, 2017, doi: 10.15314/tsed.313347.
ISNAD Con, Musa vd. “Problem-Solving Skills of Futsal Players With Regard to Some Socio-Demographic Variables”. Turkish Journal of Sport and Exercise 19/2 (Ağustos 2017), 182-189. https://doi.org/10.15314/tsed.313347.
JAMA Con M, Acar K, Cankaya S, Tasmekteplıgıl MY. Problem-solving skills of futsal players with regard to some socio-demographic variables. Turk J Sport Exe. 2017;19:182–189.
MLA Con, Musa vd. “Problem-Solving Skills of Futsal Players With Regard to Some Socio-Demographic Variables”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 19, sy. 2, 2017, ss. 182-9, doi:10.15314/tsed.313347.
Vancouver Con M, Acar K, Cankaya S, Tasmekteplıgıl MY. Problem-solving skills of futsal players with regard to some socio-demographic variables. Turk J Sport Exe. 2017;19(2):182-9.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.