Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 379 - 385, 15.09.2019
https://doi.org/10.15314/tsed.519888

Öz

Kaynakça

  • 1. Kılıçaslan, U. (2015). Spor lisesi ile diğer liselerde öğrenim gören öğrencilerin bazı motorik özelliklerinin karşılaştırılması: Trabzon ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 2. Yetim, A. (2011). Sosyoloji ve spor, Ankara: Berikan Yayınevi.
  • 3. Ekmekçi R, & Ekmekçi Dağlı Y. A. (2010). Sports marketing. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1(1): 23-29.
  • 4. Akandere M, Özyalvaç N, & Duman S. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği) Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 1-10.
  • 5. Caterino M.C. & Polak, E. D. (1999). Effects of two types of activity on the performance of second-, third-, and fourth-grade students on a test of concentration. Percept Mot Skills. 89: 245-248.
  • 6. Büyükyazı G, Saraçoğlu SA, Karadeniz, G, Çamlıyer H. & Çamlıyer H. (2003). Sedanterler ile veteran atletlerin çeşitli değişkenlere göre atılganlık düzeylerinin karşılaştırılması. Gazi Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 8(4): 13-24.
  • 7. Akça, N. Ş. (2012). Özel spor merkezlerine üye olan bireylerin spora yönelme nedenleri ve beklentilerinin gerçekleşme düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 8. Acet, M. (2001). Futbol seyircisini fanatik ve saldırgan olmaya yönelten sosyal faktörler. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 9. Donuk, B. (2006) Türkiye profesyonel futbol ligleri antrenörlerinin liderlik tarzlarının incelenmesi ve bir model yaklaşım. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, İstanbul.
  • 10. Thomas, L. & Beauchamp, C. (2011). Understanding new teachers’ professional ıdentities through metaphor. Teaching and Teacher Education, 27, 762-769.
  • 11. Namlı, A., Temel, C. & Güllü, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin ürettikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 479-496.
  • 12. Karaca, S. Y. & Ada, S. (2018). Öğrencilerin matematik dersine ve matematik öğretmenine yönelik algılarının metaforlar yardımıyla belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 789-800.
  • 13. Tiryaki, E. N. & Demir, A. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerine yönelik metaforik algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 1-10.
  • 14. Sevinç, Ö. S. & Ergenç, M. (2017). Düzce Üniversitesi’nin bazı fakültelerinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerinin “spor” hakkındaki metaforları. Düzce üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 106-131.
  • 15. Karakaya, E. D. & Salici, O. (2016). Isparta’da öğrenim gören 11-13 yaş gurubu öğrencilerin popüler spor branşları hakkındaki metaforik algılarının belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2 (3), 1059-1076.
  • 16. Koç, M., Murathan, F. Yetiş, Ü. & Murathan, T. (2015). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin spor kavramına ilişkin algıları, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(9), 294-303.
  • 17. Döş, İ. (2010). Aday öğretmenlerin müfettişlik kavramına ilişkin metafor algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 607-629.
  • 18. Inbar, D. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational Research, 38 (1), 77-92.
  • 19. Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • 20. Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (3. bs.)[Qualitative research a guide to design and implementation ](Selahattin Turan, trans.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 21. Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri (Çev Edit; Bütün, M & Demir, S. B.). Ankara. Pagem Akademi.
  • 22. Ekici, G. (2016). Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 615-636.
  • 23. Ekici, G., Gökmen, A. & Kurt, H. (2014). Öğretmen adaylarının “bilgisayar” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 359-405.
  • 24. Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • 25. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2014). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • 26. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • 27. Güllü, S. & Şahin, S. (2016). Antrenörlerin intikam (öç alma) davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9 (47): 863-871.
  • 28. Yıldırım, A., Ünal, A. & Çelik, M. (2011). Öğretmen kavramına ilişkin öğretmen, yönetici ve müfettiş algılarının analizi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 92-109.
  • 29. Yılmaz, A., Esentürk, O. K., Tekkurşun-Demir, G. & İlhan, E. L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Educational and Learning, 6(2), 2017.
  • 30. Demirtaş, H. & Çoban, D. (2014). Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarına ilişkin metaforları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 1279-1300.
  • 31. Bahar-Güner, Ö., Tunca, N., Alkın-Şahin, S. & Oğuz, A. (2015). Öğretmen adaylarının öğretmen eğitimcisine ilişkin metaforik algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(4), 419-444.
  • 32. Schreglmann, S. & Kazancı, Z. (2016). Öğretmen adaylarının “yaratıcı öğretmen” kavramına yönelik metaforik algıları. Üstün Zekalılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 3(3), 21-34.

Perception of Trainers for the Athlete

Yıl 2019, , 379 - 385, 15.09.2019
https://doi.org/10.15314/tsed.519888

Öz

ABSTRACT

The aim of this research is to determine the
perceptions of the trainers in different sports branches on the athletes through
metaphors. The sample of study consists of 72 trainers in different sports
branches. For the collection of data in the study, “metaphor form" was
prepared to determine the participants' views on the concept of athletes. In
the metaphor form, the athletes were asked to complete the sentence of "
Athlete is like...; Because ..." In
this study, phenomenological design from qualitative research approaches is
used. In the analysis of the data, content analysis technique was used. For the
reliability of the analysis of the research data, the reliability coefficient
was calculated between the participants and this value was found to be 93%.
With the evaluation of the data, it was seen that the sports club members
produced 32 metaphors. These metaphors were collected in 4 different
categories. While the trainers were determined to develop metaphors most in the
category of "
openness to development" and "value” for the concept of athlete, these
categories were followed by categories of "
responsibility" and "being
hardworking". The most produced
metaphors of the trainers are
diamond,
baby, sapling, bee, rough mine and gold
. Trainers often used live and
tangible metaphors for the concept of athlete.

Kaynakça

  • 1. Kılıçaslan, U. (2015). Spor lisesi ile diğer liselerde öğrenim gören öğrencilerin bazı motorik özelliklerinin karşılaştırılması: Trabzon ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 2. Yetim, A. (2011). Sosyoloji ve spor, Ankara: Berikan Yayınevi.
  • 3. Ekmekçi R, & Ekmekçi Dağlı Y. A. (2010). Sports marketing. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1(1): 23-29.
  • 4. Akandere M, Özyalvaç N, & Duman S. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği) Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 1-10.
  • 5. Caterino M.C. & Polak, E. D. (1999). Effects of two types of activity on the performance of second-, third-, and fourth-grade students on a test of concentration. Percept Mot Skills. 89: 245-248.
  • 6. Büyükyazı G, Saraçoğlu SA, Karadeniz, G, Çamlıyer H. & Çamlıyer H. (2003). Sedanterler ile veteran atletlerin çeşitli değişkenlere göre atılganlık düzeylerinin karşılaştırılması. Gazi Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 8(4): 13-24.
  • 7. Akça, N. Ş. (2012). Özel spor merkezlerine üye olan bireylerin spora yönelme nedenleri ve beklentilerinin gerçekleşme düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 8. Acet, M. (2001). Futbol seyircisini fanatik ve saldırgan olmaya yönelten sosyal faktörler. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 9. Donuk, B. (2006) Türkiye profesyonel futbol ligleri antrenörlerinin liderlik tarzlarının incelenmesi ve bir model yaklaşım. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, İstanbul.
  • 10. Thomas, L. & Beauchamp, C. (2011). Understanding new teachers’ professional ıdentities through metaphor. Teaching and Teacher Education, 27, 762-769.
  • 11. Namlı, A., Temel, C. & Güllü, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin ürettikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 479-496.
  • 12. Karaca, S. Y. & Ada, S. (2018). Öğrencilerin matematik dersine ve matematik öğretmenine yönelik algılarının metaforlar yardımıyla belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 789-800.
  • 13. Tiryaki, E. N. & Demir, A. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerine yönelik metaforik algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 1-10.
  • 14. Sevinç, Ö. S. & Ergenç, M. (2017). Düzce Üniversitesi’nin bazı fakültelerinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerinin “spor” hakkındaki metaforları. Düzce üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 106-131.
  • 15. Karakaya, E. D. & Salici, O. (2016). Isparta’da öğrenim gören 11-13 yaş gurubu öğrencilerin popüler spor branşları hakkındaki metaforik algılarının belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2 (3), 1059-1076.
  • 16. Koç, M., Murathan, F. Yetiş, Ü. & Murathan, T. (2015). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin spor kavramına ilişkin algıları, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(9), 294-303.
  • 17. Döş, İ. (2010). Aday öğretmenlerin müfettişlik kavramına ilişkin metafor algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 607-629.
  • 18. Inbar, D. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational Research, 38 (1), 77-92.
  • 19. Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • 20. Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (3. bs.)[Qualitative research a guide to design and implementation ](Selahattin Turan, trans.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 21. Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri (Çev Edit; Bütün, M & Demir, S. B.). Ankara. Pagem Akademi.
  • 22. Ekici, G. (2016). Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 615-636.
  • 23. Ekici, G., Gökmen, A. & Kurt, H. (2014). Öğretmen adaylarının “bilgisayar” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 359-405.
  • 24. Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • 25. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2014). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • 26. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • 27. Güllü, S. & Şahin, S. (2016). Antrenörlerin intikam (öç alma) davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9 (47): 863-871.
  • 28. Yıldırım, A., Ünal, A. & Çelik, M. (2011). Öğretmen kavramına ilişkin öğretmen, yönetici ve müfettiş algılarının analizi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 92-109.
  • 29. Yılmaz, A., Esentürk, O. K., Tekkurşun-Demir, G. & İlhan, E. L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Educational and Learning, 6(2), 2017.
  • 30. Demirtaş, H. & Çoban, D. (2014). Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarına ilişkin metaforları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 1279-1300.
  • 31. Bahar-Güner, Ö., Tunca, N., Alkın-Şahin, S. & Oğuz, A. (2015). Öğretmen adaylarının öğretmen eğitimcisine ilişkin metaforik algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(4), 419-444.
  • 32. Schreglmann, S. & Kazancı, Z. (2016). Öğretmen adaylarının “yaratıcı öğretmen” kavramına yönelik metaforik algıları. Üstün Zekalılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 3(3), 21-34.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Serkan Kurtipek

Nuri Berk Güngör 0000-0002-6579-9146

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2019
Kabul Tarihi 9 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Kurtipek, S., & Güngör, N. B. (2019). Perception of Trainers for the Athlete. Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(2), 379-385. https://doi.org/10.15314/tsed.519888
AMA Kurtipek S, Güngör NB. Perception of Trainers for the Athlete. Turk J Sport Exe. Eylül 2019;21(2):379-385. doi:10.15314/tsed.519888
Chicago Kurtipek, Serkan, ve Nuri Berk Güngör. “Perception of Trainers for the Athlete”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21, sy. 2 (Eylül 2019): 379-85. https://doi.org/10.15314/tsed.519888.
EndNote Kurtipek S, Güngör NB (01 Eylül 2019) Perception of Trainers for the Athlete. Turkish Journal of Sport and Exercise 21 2 379–385.
IEEE S. Kurtipek ve N. B. Güngör, “Perception of Trainers for the Athlete”, Turk J Sport Exe, c. 21, sy. 2, ss. 379–385, 2019, doi: 10.15314/tsed.519888.
ISNAD Kurtipek, Serkan - Güngör, Nuri Berk. “Perception of Trainers for the Athlete”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21/2 (Eylül 2019), 379-385. https://doi.org/10.15314/tsed.519888.
JAMA Kurtipek S, Güngör NB. Perception of Trainers for the Athlete. Turk J Sport Exe. 2019;21:379–385.
MLA Kurtipek, Serkan ve Nuri Berk Güngör. “Perception of Trainers for the Athlete”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 21, sy. 2, 2019, ss. 379-85, doi:10.15314/tsed.519888.
Vancouver Kurtipek S, Güngör NB. Perception of Trainers for the Athlete. Turk J Sport Exe. 2019;21(2):379-85.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.