Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 162 - 169, 30.04.2019
https://doi.org/10.15314/tsed.473228

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKLAR1. Akgül, B. M., Gürbüz, B. (2010). Leisure Attitude Scale: The Study of Reliability and Validity. 11th International Sports Sciences Congress, 55, 10-12 November, Antalya, Turkey.2. Akyüz, H. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği,(Yüksek Lisans Tezi)Bartın Üni.Eğt. Bil. Ens.Bartın3. Altergoot, K. ve Mccreedy, C.C. (1993). GenderandFamilyStatusAcrossthe Life: Constraints of FiveTypes of Leisure. LoisiretSociete/SocietyandLeisure, 16(1), 151-180.4. Asma, M.B., Coşkun, F., Gencer, Y.G., Eriş, F. (2017). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kredi Yurtlar Kurumunda Kalan Öğrencilerin Rekreasyon Etkinliklerinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üni. Sosyal Bil. Ens. Dergisi, Cilt:1, Sayı: 35. Balcı V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının araştırılması, Milli Eğitim Dergisi, 158, 161-1736. Binbaşıoğlu, H., Tuna, H. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarına Yönelik Tutumları: DoğuAnadolu Bölgesindeki MYO Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt:5 Sayı:27. Çelik, Z. (2014). Ankara Polis Koleji Öğrencilerinin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi.(Yüksek lisans tezi), Ankara Gazi Üni./Sağlık Bil. Ens. Ankara.8. Demir C. ve Demir N. (2006). Bireylerin Bos Zaman Faaliyetlerine Katılmalarını Etkileyen Faktorler ile Cinsiyet Arasındaki İlişki: Lisans Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, http://www.onlinedergi.com/MakaleDosyalari/51/PDF2006_1_5.pdf (28.09.2017)9. Dottavio, L. D. (1980). TheSodalGroupVariable İn RecreationParticition. 10. Gökmen, H., Açıkalın, A., Koyuncu, N., ve Soyder, Z. (1985). Yüksek Öğrenim Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri Kendilerini Gerçekleştirme Düzeyleri. Ankara: Milli Eğilim Bakanlığı Basımevi.s:10,20,22,86. 11. Karaküçük, S. (1995). Rekreasyon, Bos Zamanları Değerlendirme, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma. Seren Ofset, Ankara, s:3-5, 15, 44, 70, 85, 214. 12. Kaya, A.M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Faaliyetlere Yönelik Tutumları ve Boş Zaman Motivasyonlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üni. Sağlık Bil. Enst. Sivas13. Kelly, R. J. (1980). OutDoorRecreationPorticipation a Compraritive Analysis LeisureScience. No:3, p: 129-154. 14. Kılıç, M., Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon EtkinliklerineKatılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 15. Moccia, F.D. (2000). Planning Time: An EmergentEuropeanPractice. European Planning Studies, 8(3), 367-376.16. Paksoy HM, Paksoy S, Özçalıcı M. Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Sorunları: Gap Bölgesi Üniversiteleri Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012; 2(2): 85-94.17. Porker, S. (1985). RecreationEx̄ecutive Report USA, Virginia. p: 22-23. StudiesJournal of LdsureReseach Vol:12, No:4, p:255. 18. Ragheb, M.G. andBeard J.G. (1982). Measuringleisureattitude. Journal of LeisureResearch, 14(2), 155-167.19. Serçek, S. Serçek, G.Ö. (2015). Serbest Zaman Etkinlikleri Olarak Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılmaları ve Sosyalleşmeleri Arasındaki İlişki, Sayı:51, s:1-2120. Tezcan, M. (1994). Boş Zamanları Değerlendirme Sosyolojisi. Ankara: Atilla Kitabevi. s: 80-90.

Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (ardahan university sample)

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 162 - 169, 30.04.2019
https://doi.org/10.15314/tsed.473228

Öz

The aim of this research is to identify the attitudes
of university students towards leisure activities, their levels of
participation in activities and the state of adequate opportunities. The
population of the study consists of 5200 students having studied in the
education year of 2017-2018 and the sample of the study consists of 1057 (538
male, 519 female) volunteer students. In the research “Free Time Attitude
Scale” was used as a data collection tool developed by Akgül and Gürbüz (1).
According to the findings of the study, the distribution of students ' gender
is close to each other. No difference has been found in the attitudes towards
leisure activities according to the gender factor (p = 0,402).  It has been found that leisure time attitudes
of the students in the Faculty of Engineering and School of Physical Education
and Sport higher than the other faculties. In the age factor, the difference
has been found only in the behavioral area. While the participants think that
their academic GPA effects success positively, no significant difference has
been observed in pearson correlation analysis. As a result, it can be said in
the research that female students are much more social and positive compared to
male students in decision making in terms of leisure time activities.

Kaynakça

  • KAYNAKLAR1. Akgül, B. M., Gürbüz, B. (2010). Leisure Attitude Scale: The Study of Reliability and Validity. 11th International Sports Sciences Congress, 55, 10-12 November, Antalya, Turkey.2. Akyüz, H. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği,(Yüksek Lisans Tezi)Bartın Üni.Eğt. Bil. Ens.Bartın3. Altergoot, K. ve Mccreedy, C.C. (1993). GenderandFamilyStatusAcrossthe Life: Constraints of FiveTypes of Leisure. LoisiretSociete/SocietyandLeisure, 16(1), 151-180.4. Asma, M.B., Coşkun, F., Gencer, Y.G., Eriş, F. (2017). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kredi Yurtlar Kurumunda Kalan Öğrencilerin Rekreasyon Etkinliklerinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üni. Sosyal Bil. Ens. Dergisi, Cilt:1, Sayı: 35. Balcı V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının araştırılması, Milli Eğitim Dergisi, 158, 161-1736. Binbaşıoğlu, H., Tuna, H. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarına Yönelik Tutumları: DoğuAnadolu Bölgesindeki MYO Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt:5 Sayı:27. Çelik, Z. (2014). Ankara Polis Koleji Öğrencilerinin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi.(Yüksek lisans tezi), Ankara Gazi Üni./Sağlık Bil. Ens. Ankara.8. Demir C. ve Demir N. (2006). Bireylerin Bos Zaman Faaliyetlerine Katılmalarını Etkileyen Faktorler ile Cinsiyet Arasındaki İlişki: Lisans Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, http://www.onlinedergi.com/MakaleDosyalari/51/PDF2006_1_5.pdf (28.09.2017)9. Dottavio, L. D. (1980). TheSodalGroupVariable İn RecreationParticition. 10. Gökmen, H., Açıkalın, A., Koyuncu, N., ve Soyder, Z. (1985). Yüksek Öğrenim Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri Kendilerini Gerçekleştirme Düzeyleri. Ankara: Milli Eğilim Bakanlığı Basımevi.s:10,20,22,86. 11. Karaküçük, S. (1995). Rekreasyon, Bos Zamanları Değerlendirme, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma. Seren Ofset, Ankara, s:3-5, 15, 44, 70, 85, 214. 12. Kaya, A.M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Faaliyetlere Yönelik Tutumları ve Boş Zaman Motivasyonlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üni. Sağlık Bil. Enst. Sivas13. Kelly, R. J. (1980). OutDoorRecreationPorticipation a Compraritive Analysis LeisureScience. No:3, p: 129-154. 14. Kılıç, M., Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon EtkinliklerineKatılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 15. Moccia, F.D. (2000). Planning Time: An EmergentEuropeanPractice. European Planning Studies, 8(3), 367-376.16. Paksoy HM, Paksoy S, Özçalıcı M. Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Sorunları: Gap Bölgesi Üniversiteleri Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012; 2(2): 85-94.17. Porker, S. (1985). RecreationEx̄ecutive Report USA, Virginia. p: 22-23. StudiesJournal of LdsureReseach Vol:12, No:4, p:255. 18. Ragheb, M.G. andBeard J.G. (1982). Measuringleisureattitude. Journal of LeisureResearch, 14(2), 155-167.19. Serçek, S. Serçek, G.Ö. (2015). Serbest Zaman Etkinlikleri Olarak Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılmaları ve Sosyalleşmeleri Arasındaki İlişki, Sayı:51, s:1-2120. Tezcan, M. (1994). Boş Zamanları Değerlendirme Sosyolojisi. Ankara: Atilla Kitabevi. s: 80-90.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Talha Murathan Bu kişi benim

Ali Türker

Fatih Murathan

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Murathan, T., Türker, A., & Murathan, F. (2019). Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (ardahan university sample). Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(1), 162-169. https://doi.org/10.15314/tsed.473228
AMA Murathan T, Türker A, Murathan F. Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (ardahan university sample). Turk J Sport Exe. Nisan 2019;21(1):162-169. doi:10.15314/tsed.473228
Chicago Murathan, Talha, Ali Türker, ve Fatih Murathan. “Investigation of University Students Attitudes Toward Leisure Time Activities (ardahan University Sample)”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21, sy. 1 (Nisan 2019): 162-69. https://doi.org/10.15314/tsed.473228.
EndNote Murathan T, Türker A, Murathan F (01 Nisan 2019) Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (ardahan university sample). Turkish Journal of Sport and Exercise 21 1 162–169.
IEEE T. Murathan, A. Türker, ve F. Murathan, “Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (ardahan university sample)”, Turk J Sport Exe, c. 21, sy. 1, ss. 162–169, 2019, doi: 10.15314/tsed.473228.
ISNAD Murathan, Talha vd. “Investigation of University Students Attitudes Toward Leisure Time Activities (ardahan University Sample)”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21/1 (Nisan 2019), 162-169. https://doi.org/10.15314/tsed.473228.
JAMA Murathan T, Türker A, Murathan F. Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (ardahan university sample). Turk J Sport Exe. 2019;21:162–169.
MLA Murathan, Talha vd. “Investigation of University Students Attitudes Toward Leisure Time Activities (ardahan University Sample)”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 21, sy. 1, 2019, ss. 162-9, doi:10.15314/tsed.473228.
Vancouver Murathan T, Türker A, Murathan F. Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (ardahan university sample). Turk J Sport Exe. 2019;21(1):162-9.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.