Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 75 - 85, 15.05.2021

Öz

Kaynakça

  • REFERENCES 1. Akyol AK. Yatılı ve gündüzlü okuyan çocukların benlik kavramlarının ve sosyal destek algılarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2013; 21 (4-Özel Sayı): 1377-1398.
  • 2. Altınköprü T. Genç Kız Psikolojisi ve Cinselliği. İstanbul: Hayat Yayıncılık, 2001.
  • 3. Arıcak OT. Grupla Psikolojik Danışma Yoluyla Benlik Saygısı ve Mesleki Benlik Saygısının Geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul, 1999.
  • 4. Aslan E. Benlik kavramı ve bireyin yaşamındaki etkileri, İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992; 4 (4): 7-14.
  • 5. Aşçı FH, Gökmen H, Tiryaki G, Aşçı A, Zorba E. Sportif katılımın liseli erkek öğrencilerin beden bölgelerinden hoşnut olma düzeyleri üzerine etkisi, Spor ve Performans Dergisi, 1993; 4 (3): 38-47.
  • 6. Aytan Korucu G. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyalleşmelerinde Sporun Etkileri. Gazi Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara, 2010.
  • 7. Dodson F. Çocuk Eğitim El Kitabı (Çev: A. Durmaz). İstanbul: Ravza Yayınları, 2007.
  • 8. Erdoğdu M, Koçyiğit M, Çınar M, Uyar M. Kişilerarası iletişim bağlamında rekreatif faaliyetlere katılan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve sosyalleşme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2018; 47: 508-523 9. Göksel AG. Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2016; 1 (1); 1-9.
  • 10. Gül SK, İsmail DG. Ergenlik dönemi sorunları ve şiddet, Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009; 11 (1): 79-101.
  • 11. Güleç H, Ceylan ÖA. Öğretmen adaylarının benlik saygıları ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017; 6 (2): 556-579
  • 12. Kahriman İ. Karadeniz teknik üniversitesi Trabzon sağlık yüksekokulu öğrencilerinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2005; 9 (1): 24-32.
  • 13. Kandır A, Orçan M. Beş-altı yaş çocuklarının erken öğrenme becerileri ile sosyal uyum ve becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. İlköğretim Online, 2011; 10 (1): 40-50.
  • 14. Karaküçük S. Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Ankara: Gazi Kitabevi, 2005.
  • 15. Kılbaş Ş. Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme, Adana: Anaca Yayınları, 2001.
  • 16. Korkmaz NH. Yaz spor okulları ile çocukların benlik saygısı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007; 20 (1): 49-65.
  • 17. Kurar İ, Furkan B. Halkın boş zaman değerlendirme alışkanlıkları: Alanya örneği, Antalya: International Journal of Science Culture And Sport, 2014, 2 (Özel Sayı 2): 39-52.
  • 18. Mullıs KA, Mullis RL, Normandin D. Cross-Sectional and Longitudinal Comparisons of Adolescent Self Esteem. Adolescence, 1992; 27: 51-60
  • 19. Şahan H. Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya, 2007.
  • 20. Yetim A. Sosyoloji ve Spor. Ankara: Topkar Matbaacılık, 2000.

Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 75 - 85, 15.05.2021

Öz

The aim of this study is to examine the self-esteem and socialization levels of the students aged 9-14 participating in recreational activities. The population of the study is comprised of 87.814 students attending 5th, 6th, 7th, and 8th grades in public schools in Meram and Selçuklu districts of Konya province in the 2016-2017 academic year. The sample of the study is comprised of 1204 students who were randomly selected from among the research population. In order to reach the predetermined objectives of the study, the Personal Information Form, Self-Esteem Scale, and Socialization Dimension were used. In the analysis of the data, independent group t test, frequency and percentage distributions, one-way variance analysis (ANOVA), post-hoc LSD, T2 tests of Tamhane, and Pearson product moment correlation analyses were used. In the interpretation of the results, the significance level was accepted as p< 0.05. Among the findings of the study, it was concluded that the self-esteem levels of female students were higher compared to the males, their self-sufficiency levels increase as their ages progress, and the self-value, self-confidence, achievement and productivity levels of students increase as the parental education level increases. It was also observed that individuals with high socio-economic levels have higher self-esteem scores. In relation to socialization, it was concluded that the socialization levels of female students were higher than male students, and that the socialization levels of the students increased as their parental education and income levels increased. It was concluded that the time spent for recreational activities positively affect self-esteem and socialization levels.

Kaynakça

  • REFERENCES 1. Akyol AK. Yatılı ve gündüzlü okuyan çocukların benlik kavramlarının ve sosyal destek algılarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2013; 21 (4-Özel Sayı): 1377-1398.
  • 2. Altınköprü T. Genç Kız Psikolojisi ve Cinselliği. İstanbul: Hayat Yayıncılık, 2001.
  • 3. Arıcak OT. Grupla Psikolojik Danışma Yoluyla Benlik Saygısı ve Mesleki Benlik Saygısının Geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul, 1999.
  • 4. Aslan E. Benlik kavramı ve bireyin yaşamındaki etkileri, İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992; 4 (4): 7-14.
  • 5. Aşçı FH, Gökmen H, Tiryaki G, Aşçı A, Zorba E. Sportif katılımın liseli erkek öğrencilerin beden bölgelerinden hoşnut olma düzeyleri üzerine etkisi, Spor ve Performans Dergisi, 1993; 4 (3): 38-47.
  • 6. Aytan Korucu G. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyalleşmelerinde Sporun Etkileri. Gazi Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara, 2010.
  • 7. Dodson F. Çocuk Eğitim El Kitabı (Çev: A. Durmaz). İstanbul: Ravza Yayınları, 2007.
  • 8. Erdoğdu M, Koçyiğit M, Çınar M, Uyar M. Kişilerarası iletişim bağlamında rekreatif faaliyetlere katılan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve sosyalleşme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2018; 47: 508-523 9. Göksel AG. Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2016; 1 (1); 1-9.
  • 10. Gül SK, İsmail DG. Ergenlik dönemi sorunları ve şiddet, Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009; 11 (1): 79-101.
  • 11. Güleç H, Ceylan ÖA. Öğretmen adaylarının benlik saygıları ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017; 6 (2): 556-579
  • 12. Kahriman İ. Karadeniz teknik üniversitesi Trabzon sağlık yüksekokulu öğrencilerinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2005; 9 (1): 24-32.
  • 13. Kandır A, Orçan M. Beş-altı yaş çocuklarının erken öğrenme becerileri ile sosyal uyum ve becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. İlköğretim Online, 2011; 10 (1): 40-50.
  • 14. Karaküçük S. Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Ankara: Gazi Kitabevi, 2005.
  • 15. Kılbaş Ş. Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme, Adana: Anaca Yayınları, 2001.
  • 16. Korkmaz NH. Yaz spor okulları ile çocukların benlik saygısı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007; 20 (1): 49-65.
  • 17. Kurar İ, Furkan B. Halkın boş zaman değerlendirme alışkanlıkları: Alanya örneği, Antalya: International Journal of Science Culture And Sport, 2014, 2 (Özel Sayı 2): 39-52.
  • 18. Mullıs KA, Mullis RL, Normandin D. Cross-Sectional and Longitudinal Comparisons of Adolescent Self Esteem. Adolescence, 1992; 27: 51-60
  • 19. Şahan H. Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya, 2007.
  • 20. Yetim A. Sosyoloji ve Spor. Ankara: Topkar Matbaacılık, 2000.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Muhsin Çınar 0000-0002-4678-5005

Murat Erdoğdu 0000-0002-5324-2236

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çınar, M., & Erdoğdu, M. (2021). Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities. Turkish Journal of Sport and Exercise, 23(1), 75-85.
AMA Çınar M, Erdoğdu M. Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities. Turk J Sport Exe. Mayıs 2021;23(1):75-85.
Chicago Çınar, Muhsin, ve Murat Erdoğdu. “Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities”. Turkish Journal of Sport and Exercise 23, sy. 1 (Mayıs 2021): 75-85.
EndNote Çınar M, Erdoğdu M (01 Mayıs 2021) Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities. Turkish Journal of Sport and Exercise 23 1 75–85.
IEEE M. Çınar ve M. Erdoğdu, “Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities”, Turk J Sport Exe, c. 23, sy. 1, ss. 75–85, 2021.
ISNAD Çınar, Muhsin - Erdoğdu, Murat. “Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities”. Turkish Journal of Sport and Exercise 23/1 (Mayıs 2021), 75-85.
JAMA Çınar M, Erdoğdu M. Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities. Turk J Sport Exe. 2021;23:75–85.
MLA Çınar, Muhsin ve Murat Erdoğdu. “Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 23, sy. 1, 2021, ss. 75-85.
Vancouver Çınar M, Erdoğdu M. Examining Self-Esteem and Socialization Levels of The Students Aged 9-14 Participating in Recreational Activities. Turk J Sport Exe. 2021;23(1):75-8.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.