Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği)

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 3, 359 - 373, 30.12.2021

Öz

Öğrenci öğrenme stillerinin çeşitliliğinin yanısıra öğrenmenin yapılandırmacı doğasının artan tanınırlığı ile birlikte öğretmenlerin farklı öğretim stilleri kullanma ihtiyacı vurgulanır iken öğretmenlerin çeşitli öğretim stillerini ve algılaması hakkında çok az şey bilinmektedir. Buna paralel olarak antrenörlerin öğretim stilleri kullanması ve algılaması hakkında çok daha az çalışmanın olduğu görülmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada antrenörlerin ve beden eğitimi öğretmenlerinin öğretim stillerini kullanma düzeyleri ve stillere ilişkin değer algılarının, grup, cinsiyet, yaş, eğitim durumları değişkenlerine göre karşılaştırarak incelenmiştir. Edirne merkezde MEM’de çalışan 90 öğretmen ile GSİM’de çalışan 39 antrenör olmak üzere toplam 129 katılımcı, kolayda örneklem yöntemi ile seçilmiş ve gönüllük ilkesine göre katılmışlardır. Bulgulara göre en çok değer verilen stiller, komut ve alıştırma, en az değer verilen stiller ise kendi kendine öğretme ve öğrencinin başlatması olarak sıralanmıştır. En çok kullanılan stiller komut ve alıştırma, en az kullanılan stiller ise kendi kendine öğretme ve öğrencinin başlatması olarak sıralandığı görülmektedir. Stillerin öğrencilere “Eğlenme”, “Öğrenme” ve “Motivasyon” sağlama boyutlarında; motivasyon açısından komut, alıştırma ve eşli çalışma, öğrenme açısından komut, alıştırma ve katılım, eğlence açısından komut, alıştırma ve katılım stillerine en fazla değer verildiği görülmektedir. Bulgular grup, cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre stillere ilişkin değer algıları ve kullandıkları öğretim stilleri ortalama puanlarının karşılaştırılması sonuçlarında anlamlı değişikler olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, en çok kullanılan ve değer verilen stiller olarak komut ve alıştırma stillerinin seçilmesi, öğretmen ve antrenörün öğrenciler üzerinde kontrolün daha fazla arttırma istekleri, bu stillere yönelten temel sebep olarak görülebilir. Bu nedenle beden eğitimi öğretmenliği ve antrenörlük programında öğrenimlerini sürdüren öğretmen ve antrenör adaylarının öğrenim süreleri boyunca aldıkları farklı derslerde uygulama imkanı bulmaları için fırsatlar verilerek, diğer öğretim stillerinin stratejik kullanım alanlarının keşfetmeleri sağlanarak, deneyim kazanmaları ve mesleki gelişim programlarının bu doğrultuda hazırlanması önerilir.

Kaynakça

  • Altay, S. (2009). “Beşinci Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Öğretme Stillerinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ausubel, D. P. & Robinson, F. G. (1969). School learning: An İntroduction To Educational Psychology. NewYork: Holt, Rinehart and Winston, Inc.
  • Aydın, A. (2001). Elişim ve Öğrenme Psikolojisi (3. Baskı). İstanbul, Alfa Basım Yayın Evi. Dağıtım Ltd. Şti.
  • Azar, A , Çepni, S . (1999). Fizik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim etkinliklerinin mesleki deneyime göre değişimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (16), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/hunefd/issue/7821/102791
  • Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara: TAKAV Matbaacılık.
  • Bilen, M. Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Takav Matbaacılık, 1993: 23 94.
  • Bilgin, İ. & Bahar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • Butler, K A. Learning and Teaching Style In Theory and Practice. Columbia: The Learner’s Dimension. 1987: 15
  • Cassidy, T., Jones, R.L. and Potrac, P. (2009). Understanding Sports Coaching: The Social, Cultural and Pedagogical Foundations of Coaching Practice, 2nd edn., Routledge, London, 2009.
  • Cengiz, C., Serbes, Ş. (2014). Türkiye'deki Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Değer Algıları. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 5(2).
  • Cothran, D. J., Kulinna, P. H., Banville, D., Choi, E., Amade-Escot, C., MacPhail, A., Macdonald, D., Richard, J. F., Sarmento, J. F., & Kirk, D. (2005). A Cross-Cultural İnvestigation Of The Use Of Teaching Styles. Research Quarterly for Exercise and Sport, 76(2), 193-201.
  • Cothran, D., Kulinna, P. H., & Ward, E. (2000). Students' Experiences With And Perceptions Of Teaching Styles. Journal of Research and Development in Education, 34(1), 93-103.
  • Dedeşah, U.E. (2020). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinde Kullanılan Öğretim Stillerinin Belirlenmesi ve Algısal Olarak İncelenmesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Bartın Üniversitesi
  • Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayımevi, s:32
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Açıkada, C. (2008). Comparison Of The Views Of Partners Regarding The Physical Education Curriculum And İt’s Delivery. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 157-180.
  • Dinçer, B., Saracaloğlu, A. S., Karademir, Ç. A., & Dedebali, N. C. (2017). Öğretmenlerin Öğretme Stilleri Özyeterlik ve İş Doyumlarının Belirlenmesi. Education Sciences, 12(1), 58-85. ID:2017.12.1.1C0669
  • Dunn, R. Beududy, J.S. Clavas, A. Survey of Research on Learning Styles &Education Leadership 1989: 52
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1997). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretme (4. Bask_). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Ertan, H., & Çiçek, Ş. (2003). Student Achievement Evaluation Approaches İn Elementary Physical Education Courses İn Turkey, Hacettepe University Journal of Education, 25, 76-83.
  • Felder, R. M. (2002). How Student Learn: Adapting Teaching Styles to Learning Styles. IEEE-ASEE Frontiers in Education Conference Proceedings, 89-493. Raleigh, North Carolina.(1988)
  • Fidan, M. (1998). Okulda öğrenme ve öğretme, Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gencel E. I. (2013). Öğretmenlerin Öğretim Stilleri Tercihleri: Türkiye-ABD Karşılaştırılması[Teachers' Teaching Styles Preferences: Turkey-USA Comparison]. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic ,Volume 8(8), 635-648.
  • Grasha, A. F. (2002). Teaching With Style. San Bernadino: Alliance Publishers.
  • Grasha, A. F. (1996). Teaching with style: a practical guide to enhancing learning by Understanding teaching and learning styles. San Bernardino, CA: Alliance Publishers.
  • Güven, M. (2008). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hein, V., Ries, F., Pires, F., Caune, A., Emeljanovas, A., Ekler, J. H., & Valantiniene, I. (2012). The Relationship Between Teaching Styles And Motivation To Teach Among Physical Education Teachers. Journal of Sports Science and Medicine, 11(1), 123-130.
  • İnce, M.L., Hünük, D. (2010). Eğitim Reformu Sürecinde Deneyimli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algıları, Eğitim ve Bilim, Cilt 35, Sayı 157, 128-139.
  • İnce, M. L., Ok, A. (2005). Moving prospective physical education teachers to learner-centered teaching: can it be stimulated in a traditional context. Journal of International Council for Health, Physical Education, Sport and Dance, (XLI), 1, 6-12.
  • Jaakkola, T., Watt, A. (2011). Finnish physical education teachers' self-reported use and perceptions of Mosston and Ashworth's teaching styles. Journal of Teaching in Physical Education, 30(3), 248- 262.
  • Kaya, İ , Erdik, C . (2014). Öğretmenlerin Kullandıkları Öğretme Stratejilerine Göre Sahip Oldukları Liderlik Türleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (2), 185-209. DOI: 10.17152/gefd.42427
  • Kulinna, P. H., Cothran, D. J. (2003). Physical Education Teachers’ Self-Reported Use And Perceptions Of Various Teaching Styles. Learning and Instruction, 13, 597-609.
  • Kılıç, K., İnce, M.L. (2019) ‘’Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Yöntemleri Ölçeği – Sporcu Algısı Sürümünün (AKÖY – SPORCU) Geliştirilmesi. Uluslararası Spor, Egzersiz & Antrenman Bilimi Dergisi Cilt 5, Sayı 3, 119–128, e-ISSN 2149-8229.,
  • Kolovelonis, A., Goudas, M., Gerodimos, V. (2011). The effects of the reciprocal and the self Check styles on pupils’ performance in primary physical education. European Physical Education Review. 17, 35-50.
  • Lyle, J. (2002). Sports Coaching Concepts: A framework for coaches' behaviour. New York: Routledge.
  • Maden, S., (2012). Türkçe Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(1), 178- McCaskey, S.J., (2009). Teaching Styles and Learning Strategies of Illinois Secondary Career and Technical Education Teachers. Unpublished Doctoral Dissertation. Southern Illinois University Carbondale. UMI. 3372543.
  • Mendoza, S., (2004). Teaching Styles of Technological Institutes Faculty in El Salvador. Unpublished Doctoral Dissertation. Capella University. UMI. 3127201.
  • Metzler, M. W. (2000). Instructional models for physical education. Boston DC: Allyn & Bacon. Mosston, M., & Ashworth, S. Teaching physical education (3th ed.). 2002, Columbus: Merrill Pub. Co.
  • Mosston, M., & Ashworth, S. Teaching Physical Education (First Online Edition),2008.
  • Orhan, R., & Sinan, A. (2018). Psiko-Motor ve Gelişim Kuramları Açısından Spor Pedagojisi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 523-540. Onur, B. (1995). Gelişim psikolojisi. İmge Kitabevi, Ankara, 152.
  • Özakpınar, Y. Öğretimde dikkat problemi. 1987, Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları
  • Papaioannou, A., Theodosiou, A., Pashali, M., Digelidis, N. (2012). Advancing task involvement, intrinsic motivation and metacognitive regulation in physical education classes: the self-check style of teaching makes a difference. Advances in Physical Education. 2(3), 110-118.
  • Salvara, M. I., & Bironé, E. N. (2002). Teachers' Use of Teaching Styles: A Comparative Study between Greece and Hungary. International Journal of Applied Sports Sciences, 14(2).
  • Saraç, L., Muştu, E. (2013). Öğretmen Adaylarının Beden Eğitimi Öğretim Stillerini Kullanım Düzeyleri İle Stillere İlişkin Değer Algılarının İncelenmesi. Pamukkale Journal of Sport Sciences, Vol.4, No.2, Pg:112-124
  • Süral, S. (2013). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretme Stillerinin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 3, 359 - 373, 30.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Altay, S. (2009). “Beşinci Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Öğretme Stillerinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ausubel, D. P. & Robinson, F. G. (1969). School learning: An İntroduction To Educational Psychology. NewYork: Holt, Rinehart and Winston, Inc.
  • Aydın, A. (2001). Elişim ve Öğrenme Psikolojisi (3. Baskı). İstanbul, Alfa Basım Yayın Evi. Dağıtım Ltd. Şti.
  • Azar, A , Çepni, S . (1999). Fizik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim etkinliklerinin mesleki deneyime göre değişimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (16), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/hunefd/issue/7821/102791
  • Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara: TAKAV Matbaacılık.
  • Bilen, M. Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Takav Matbaacılık, 1993: 23 94.
  • Bilgin, İ. & Bahar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • Butler, K A. Learning and Teaching Style In Theory and Practice. Columbia: The Learner’s Dimension. 1987: 15
  • Cassidy, T., Jones, R.L. and Potrac, P. (2009). Understanding Sports Coaching: The Social, Cultural and Pedagogical Foundations of Coaching Practice, 2nd edn., Routledge, London, 2009.
  • Cengiz, C., Serbes, Ş. (2014). Türkiye'deki Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Değer Algıları. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 5(2).
  • Cothran, D. J., Kulinna, P. H., Banville, D., Choi, E., Amade-Escot, C., MacPhail, A., Macdonald, D., Richard, J. F., Sarmento, J. F., & Kirk, D. (2005). A Cross-Cultural İnvestigation Of The Use Of Teaching Styles. Research Quarterly for Exercise and Sport, 76(2), 193-201.
  • Cothran, D., Kulinna, P. H., & Ward, E. (2000). Students' Experiences With And Perceptions Of Teaching Styles. Journal of Research and Development in Education, 34(1), 93-103.
  • Dedeşah, U.E. (2020). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinde Kullanılan Öğretim Stillerinin Belirlenmesi ve Algısal Olarak İncelenmesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Bartın Üniversitesi
  • Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayımevi, s:32
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Açıkada, C. (2008). Comparison Of The Views Of Partners Regarding The Physical Education Curriculum And İt’s Delivery. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 157-180.
  • Dinçer, B., Saracaloğlu, A. S., Karademir, Ç. A., & Dedebali, N. C. (2017). Öğretmenlerin Öğretme Stilleri Özyeterlik ve İş Doyumlarının Belirlenmesi. Education Sciences, 12(1), 58-85. ID:2017.12.1.1C0669
  • Dunn, R. Beududy, J.S. Clavas, A. Survey of Research on Learning Styles &Education Leadership 1989: 52
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1997). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretme (4. Bask_). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Ertan, H., & Çiçek, Ş. (2003). Student Achievement Evaluation Approaches İn Elementary Physical Education Courses İn Turkey, Hacettepe University Journal of Education, 25, 76-83.
  • Felder, R. M. (2002). How Student Learn: Adapting Teaching Styles to Learning Styles. IEEE-ASEE Frontiers in Education Conference Proceedings, 89-493. Raleigh, North Carolina.(1988)
  • Fidan, M. (1998). Okulda öğrenme ve öğretme, Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gencel E. I. (2013). Öğretmenlerin Öğretim Stilleri Tercihleri: Türkiye-ABD Karşılaştırılması[Teachers' Teaching Styles Preferences: Turkey-USA Comparison]. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic ,Volume 8(8), 635-648.
  • Grasha, A. F. (2002). Teaching With Style. San Bernadino: Alliance Publishers.
  • Grasha, A. F. (1996). Teaching with style: a practical guide to enhancing learning by Understanding teaching and learning styles. San Bernardino, CA: Alliance Publishers.
  • Güven, M. (2008). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hein, V., Ries, F., Pires, F., Caune, A., Emeljanovas, A., Ekler, J. H., & Valantiniene, I. (2012). The Relationship Between Teaching Styles And Motivation To Teach Among Physical Education Teachers. Journal of Sports Science and Medicine, 11(1), 123-130.
  • İnce, M.L., Hünük, D. (2010). Eğitim Reformu Sürecinde Deneyimli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algıları, Eğitim ve Bilim, Cilt 35, Sayı 157, 128-139.
  • İnce, M. L., Ok, A. (2005). Moving prospective physical education teachers to learner-centered teaching: can it be stimulated in a traditional context. Journal of International Council for Health, Physical Education, Sport and Dance, (XLI), 1, 6-12.
  • Jaakkola, T., Watt, A. (2011). Finnish physical education teachers' self-reported use and perceptions of Mosston and Ashworth's teaching styles. Journal of Teaching in Physical Education, 30(3), 248- 262.
  • Kaya, İ , Erdik, C . (2014). Öğretmenlerin Kullandıkları Öğretme Stratejilerine Göre Sahip Oldukları Liderlik Türleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (2), 185-209. DOI: 10.17152/gefd.42427
  • Kulinna, P. H., Cothran, D. J. (2003). Physical Education Teachers’ Self-Reported Use And Perceptions Of Various Teaching Styles. Learning and Instruction, 13, 597-609.
  • Kılıç, K., İnce, M.L. (2019) ‘’Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Yöntemleri Ölçeği – Sporcu Algısı Sürümünün (AKÖY – SPORCU) Geliştirilmesi. Uluslararası Spor, Egzersiz & Antrenman Bilimi Dergisi Cilt 5, Sayı 3, 119–128, e-ISSN 2149-8229.,
  • Kolovelonis, A., Goudas, M., Gerodimos, V. (2011). The effects of the reciprocal and the self Check styles on pupils’ performance in primary physical education. European Physical Education Review. 17, 35-50.
  • Lyle, J. (2002). Sports Coaching Concepts: A framework for coaches' behaviour. New York: Routledge.
  • Maden, S., (2012). Türkçe Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(1), 178- McCaskey, S.J., (2009). Teaching Styles and Learning Strategies of Illinois Secondary Career and Technical Education Teachers. Unpublished Doctoral Dissertation. Southern Illinois University Carbondale. UMI. 3372543.
  • Mendoza, S., (2004). Teaching Styles of Technological Institutes Faculty in El Salvador. Unpublished Doctoral Dissertation. Capella University. UMI. 3127201.
  • Metzler, M. W. (2000). Instructional models for physical education. Boston DC: Allyn & Bacon. Mosston, M., & Ashworth, S. Teaching physical education (3th ed.). 2002, Columbus: Merrill Pub. Co.
  • Mosston, M., & Ashworth, S. Teaching Physical Education (First Online Edition),2008.
  • Orhan, R., & Sinan, A. (2018). Psiko-Motor ve Gelişim Kuramları Açısından Spor Pedagojisi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 523-540. Onur, B. (1995). Gelişim psikolojisi. İmge Kitabevi, Ankara, 152.
  • Özakpınar, Y. Öğretimde dikkat problemi. 1987, Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları
  • Papaioannou, A., Theodosiou, A., Pashali, M., Digelidis, N. (2012). Advancing task involvement, intrinsic motivation and metacognitive regulation in physical education classes: the self-check style of teaching makes a difference. Advances in Physical Education. 2(3), 110-118.
  • Salvara, M. I., & Bironé, E. N. (2002). Teachers' Use of Teaching Styles: A Comparative Study between Greece and Hungary. International Journal of Applied Sports Sciences, 14(2).
  • Saraç, L., Muştu, E. (2013). Öğretmen Adaylarının Beden Eğitimi Öğretim Stillerini Kullanım Düzeyleri İle Stillere İlişkin Değer Algılarının İncelenmesi. Pamukkale Journal of Sport Sciences, Vol.4, No.2, Pg:112-124
  • Süral, S. (2013). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretme Stillerinin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Sengul Demiral 0000-0001-9771-6846

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Kabul Tarihi 12 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demiral, S. (2021). Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği). Turkish Journal of Sport and Exercise, 23(3), 359-373.
AMA Demiral S. Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği). Turk J Sport Exe. Aralık 2021;23(3):359-373.
Chicago Demiral, Sengul. “Beden Eğitimi Öğretmenleri Ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri Ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği)”. Turkish Journal of Sport and Exercise 23, sy. 3 (Aralık 2021): 359-73.
EndNote Demiral S (01 Aralık 2021) Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği). Turkish Journal of Sport and Exercise 23 3 359–373.
IEEE S. Demiral, “Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği)”, Turk J Sport Exe, c. 23, sy. 3, ss. 359–373, 2021.
ISNAD Demiral, Sengul. “Beden Eğitimi Öğretmenleri Ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri Ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği)”. Turkish Journal of Sport and Exercise 23/3 (Aralık 2021), 359-373.
JAMA Demiral S. Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği). Turk J Sport Exe. 2021;23:359–373.
MLA Demiral, Sengul. “Beden Eğitimi Öğretmenleri Ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri Ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği)”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 23, sy. 3, 2021, ss. 359-73.
Vancouver Demiral S. Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algılarının İncelenmesi (Edirne Örneği). Turk J Sport Exe. 2021;23(3):359-73.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.