Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 1, 1 - 11, 30.04.2024
https://doi.org/10.15314/tsed.1409187

Öz

Kaynakça

  • 1. Akandere M, Özyalvaç NT, Duman S. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği): Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010; 1(24).
  • 2. Aras L, Asma MB. Farklı türdeki ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2020; 5(1): 27-39.
  • 3. Atik G. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ( Kırıkkale İli Örneği ) (tez). Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2020.
  • 4. Büyüköztürk Ş, Çakmak E.K, Akgün Ö.E, Karadeniz Ş, Demirel F. Bilimsel araştırma yöntemleri. 21.baskı. Ankara: Pegem akademi, 2016.
  • 5. Canlı U. Tekirdağ ili çorlu ilçesi ilköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları (tez). Edirne: Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2013.
  • 6. Çolak FŞ. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Erzurum İli Örneği) (tez). Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Kış Sporları Ve Spor Bilimleri Enstitüsü; 2019.
  • 7. Erden C, Özmutlu İ. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kars İli Örneği): Kafkas Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 2017; (20): 415-425.
  • 8. Göksel AG, Caz Ç. Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi: Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2016; 1(1): 1-9.
  • 9. Güllü M, Şarvan Cengiz Ş, Öztaşyonar Y, Kaplan B. Ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2016; 1(2): 49-61.
  • 10. Gürbüz A, Özkan H. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Muğla İl Örneği): Pamukkale Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2012; 3(2): 78-89.
  • 11. Hasdemir M, Hazar Z. Ortaokul öğrencilerinin temel demokratik değerlere karşı tutumları ile beden eğitimi dersindeki sportmenlik davranışlarının incelenmesi: İnönü ÜniversitesiBeden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2021; 8(3): 33-50.
  • 12. Kaya Sarıdere Ş. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (tez). İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2018.
  • 13. Keskin Ö. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Sakarya İli Örneği) (tez). Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 2015.
  • 14. Kılıç M. Okul spor tesislerinin ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi derslerine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi (tez). İstanbul: Gedik Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2015.
  • 15. Korkmaz NH, Haloğlu OG. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşın tutumlarının incelenmesi: NWSASPS, 2011; 6(2): 81-92.
  • 16. Kural S, Dilek AN, Kural V. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumları ile sportmenlik davranışları sergileme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre analiz edilmesi: Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2022; 6(1): 1-16.
  • 17. Linda Rikard G, Banville D. High school student attitudes about physical education. Sport Education and Society,2006; 11(4): 385-400.
  • 18. Luke MD, Sinclair GD. Gender differences in adolescents’ attitudes toward physical education. Journal of Teaching in Physical Education,1991; 11: 31-46.
  • 19. McKenzie TL, Alcaraz JE, Sallis JF. Assessing children’s liking for activity units in an elementary school physical education curriculum. Journal of Teaching in Physical Education,1994; 13: 206-215.
  • 20. Morgan GA, Leech NL, Gloeckner GW, Barret KC. SPSS forintroductorystatistics. Use and interpretation. 6th ed. New York: Routledge, 2004:
  • 21. Newbold P. Statistics for business and economics. Upper saddle river. NJ: Prentice hall int, 1995: 22. Öncü E, Güven G. Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2011; 2(2): 28-37.
  • 23. Özer D, Aktop A. İlköğretim öğrencileri için hazırlanmış bir beden eğitimi dersi tutum ölçeğinin adaptasyonu. Spor Bilimleri Dergisi, 2003; 14(2): 67-82.
  • 24. Sivrikaya Ö, Kılçık M. İlköğretim okulları 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Düzce örneği): Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2017; 12(1): 1-15.
  • 25. Solmon MA, Carter GA. Kindergarten and first-grade students’ perceptions of physical education in one teacher’s classes. Elementary School Journal,1995; 95: 355-365.
  • 26. Strand B. Scantling E. An analysis of secondary student preferences towards physical education. The Physical Educator,1994; 51: 119-129.
  • 27. Türksoy KK, Kurtuluş Ö. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumları ve sportmenlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2022; 11(3): 1304-1321.
  • 28. Uslu E, Özlü K. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile beden eğitimi dersindeki mutluluk düzeylerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2022; 7(3): 287-306.
  • 29. Yaldız AS, Özbek O. İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2018; 26(1): 75-81.
  • 30. Yücekaya MA. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi mutluluk düzeylerinin incelenmesi. IJMC, 2020; 3(1): 27-37.
  • 31. Zekioğlu A, Gürsoy S, Gürsoy R, Çamlıyer H. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile öğrenmeye karşı sorumluluk davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Akademik Psikolojik Danışma ve Rehberlik Araştırmaları Dergisi, 2020; 2(1): 9-17.
  • 32. Zengin S. Çocuk ve gençlik merkezlerinde hizmet alan 12-18 yaş arası erkek çocukların beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum düzeyleriyle benlik saygılarının incelenmesi (tez). Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 2013.

Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 1, 1 - 11, 30.04.2024
https://doi.org/10.15314/tsed.1409187

Öz

The purpose of this study was to compare some variables like gender, class level, engaging in sports outside of the school, sports participation status of parents, having an indoor sports facility of students studying in Edirne province secondary schools by determining their attitudes towards Physical Education and Sports class. The sample of the study consisted of 1789 students from 7th grades (483 male, 480 female) and 8th grades (424 male and 402 female). To determine the attitudes of students towards physical education class ‘Physical Education Class Attitude Scale’ (PECAS) developed by Sherrin and Toulmin and adapted to Turkish by Özer and Aktop (2003) was used. Statistical analysis showed that there was a significant difference between gender, class level, engaging in sportive activities outside of the schools variables in terms of physical education attitude scale total score and there was no statistically significant difference between the scale scores of sports participation status of parents, and having an indoor sports facility variable. Attitude scale scores of male students were found to be higher than female students (p=0,05). Attitude scale scores of 7th grade students were found to be higher than 8th grade-students (p<0,05). Attitude scale scores of students engaging in sportive activities outside of the school were found to be higher than those who did not participate in extracurricular activities (p=0,00). In addition, Pearson correlation analysis demonstrated that there was no relationship between BMI and attitude scale scores (p>0,05). As a result, the results obtained from the current study indicate that the attitudes of secondary school students owards physical education class were affected by gender, class level and age. It can be concluded that these factors were recommended to be taken into consideration in planning physical education lessons by relevant institutions to increase the attitudes of students towards physical education class.

Kaynakça

  • 1. Akandere M, Özyalvaç NT, Duman S. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği): Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010; 1(24).
  • 2. Aras L, Asma MB. Farklı türdeki ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2020; 5(1): 27-39.
  • 3. Atik G. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ( Kırıkkale İli Örneği ) (tez). Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2020.
  • 4. Büyüköztürk Ş, Çakmak E.K, Akgün Ö.E, Karadeniz Ş, Demirel F. Bilimsel araştırma yöntemleri. 21.baskı. Ankara: Pegem akademi, 2016.
  • 5. Canlı U. Tekirdağ ili çorlu ilçesi ilköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları (tez). Edirne: Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2013.
  • 6. Çolak FŞ. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Erzurum İli Örneği) (tez). Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Kış Sporları Ve Spor Bilimleri Enstitüsü; 2019.
  • 7. Erden C, Özmutlu İ. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kars İli Örneği): Kafkas Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 2017; (20): 415-425.
  • 8. Göksel AG, Caz Ç. Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi: Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2016; 1(1): 1-9.
  • 9. Güllü M, Şarvan Cengiz Ş, Öztaşyonar Y, Kaplan B. Ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2016; 1(2): 49-61.
  • 10. Gürbüz A, Özkan H. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Muğla İl Örneği): Pamukkale Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2012; 3(2): 78-89.
  • 11. Hasdemir M, Hazar Z. Ortaokul öğrencilerinin temel demokratik değerlere karşı tutumları ile beden eğitimi dersindeki sportmenlik davranışlarının incelenmesi: İnönü ÜniversitesiBeden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2021; 8(3): 33-50.
  • 12. Kaya Sarıdere Ş. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (tez). İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2018.
  • 13. Keskin Ö. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Sakarya İli Örneği) (tez). Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 2015.
  • 14. Kılıç M. Okul spor tesislerinin ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi derslerine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi (tez). İstanbul: Gedik Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2015.
  • 15. Korkmaz NH, Haloğlu OG. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşın tutumlarının incelenmesi: NWSASPS, 2011; 6(2): 81-92.
  • 16. Kural S, Dilek AN, Kural V. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumları ile sportmenlik davranışları sergileme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre analiz edilmesi: Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2022; 6(1): 1-16.
  • 17. Linda Rikard G, Banville D. High school student attitudes about physical education. Sport Education and Society,2006; 11(4): 385-400.
  • 18. Luke MD, Sinclair GD. Gender differences in adolescents’ attitudes toward physical education. Journal of Teaching in Physical Education,1991; 11: 31-46.
  • 19. McKenzie TL, Alcaraz JE, Sallis JF. Assessing children’s liking for activity units in an elementary school physical education curriculum. Journal of Teaching in Physical Education,1994; 13: 206-215.
  • 20. Morgan GA, Leech NL, Gloeckner GW, Barret KC. SPSS forintroductorystatistics. Use and interpretation. 6th ed. New York: Routledge, 2004:
  • 21. Newbold P. Statistics for business and economics. Upper saddle river. NJ: Prentice hall int, 1995: 22. Öncü E, Güven G. Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2011; 2(2): 28-37.
  • 23. Özer D, Aktop A. İlköğretim öğrencileri için hazırlanmış bir beden eğitimi dersi tutum ölçeğinin adaptasyonu. Spor Bilimleri Dergisi, 2003; 14(2): 67-82.
  • 24. Sivrikaya Ö, Kılçık M. İlköğretim okulları 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Düzce örneği): Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2017; 12(1): 1-15.
  • 25. Solmon MA, Carter GA. Kindergarten and first-grade students’ perceptions of physical education in one teacher’s classes. Elementary School Journal,1995; 95: 355-365.
  • 26. Strand B. Scantling E. An analysis of secondary student preferences towards physical education. The Physical Educator,1994; 51: 119-129.
  • 27. Türksoy KK, Kurtuluş Ö. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumları ve sportmenlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2022; 11(3): 1304-1321.
  • 28. Uslu E, Özlü K. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile beden eğitimi dersindeki mutluluk düzeylerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2022; 7(3): 287-306.
  • 29. Yaldız AS, Özbek O. İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2018; 26(1): 75-81.
  • 30. Yücekaya MA. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi mutluluk düzeylerinin incelenmesi. IJMC, 2020; 3(1): 27-37.
  • 31. Zekioğlu A, Gürsoy S, Gürsoy R, Çamlıyer H. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile öğrenmeye karşı sorumluluk davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Akademik Psikolojik Danışma ve Rehberlik Araştırmaları Dergisi, 2020; 2(1): 9-17.
  • 32. Zengin S. Çocuk ve gençlik merkezlerinde hizmet alan 12-18 yaş arası erkek çocukların beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum düzeyleriyle benlik saygılarının incelenmesi (tez). Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 2013.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Hakkı Toksöz 0000-0001-8647-268X

Cem Kurt 0000-0002-0254-5923

Fuat Erduğan 0000-0002-5548-6947

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2023
Kabul Tarihi 12 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toksöz, H., Kurt, C., & Erduğan, F. (2024). Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables. Turkish Journal of Sport and Exercise, 26(1), 1-11. https://doi.org/10.15314/tsed.1409187
AMA Toksöz H, Kurt C, Erduğan F. Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables. Turk J Sport Exe. Nisan 2024;26(1):1-11. doi:10.15314/tsed.1409187
Chicago Toksöz, Hakkı, Cem Kurt, ve Fuat Erduğan. “Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables”. Turkish Journal of Sport and Exercise 26, sy. 1 (Nisan 2024): 1-11. https://doi.org/10.15314/tsed.1409187.
EndNote Toksöz H, Kurt C, Erduğan F (01 Nisan 2024) Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables. Turkish Journal of Sport and Exercise 26 1 1–11.
IEEE H. Toksöz, C. Kurt, ve F. Erduğan, “Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables”, Turk J Sport Exe, c. 26, sy. 1, ss. 1–11, 2024, doi: 10.15314/tsed.1409187.
ISNAD Toksöz, Hakkı vd. “Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables”. Turkish Journal of Sport and Exercise 26/1 (Nisan 2024), 1-11. https://doi.org/10.15314/tsed.1409187.
JAMA Toksöz H, Kurt C, Erduğan F. Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables. Turk J Sport Exe. 2024;26:1–11.
MLA Toksöz, Hakkı vd. “Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 26, sy. 1, 2024, ss. 1-11, doi:10.15314/tsed.1409187.
Vancouver Toksöz H, Kurt C, Erduğan F. Examining the Attitudes of Students in Secondary Education Towards Physical Education and Sports Class in Terms of Some Variables. Turk J Sport Exe. 2024;26(1):1-11.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.