Covid-19 Döneminde Spor Bilimleri Lisans Programlarında Öğrenim Gören Engelli Öğrencilerin E-Öğrenmeye Yönelik Tutumları
Yıl 2024,
Cilt: 26 Sayı: 2, 189 - 198, 31.08.2024
Turan Sezan
Öz
Bu çalışmanın amacı, Covid-19 döneminde spor bilimleri lisans programlarında öğrenim gören engelli öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında 24 devlet üniversitesinin spor bilimleri lisans programlarında öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 96 engelli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre; cinsiyet, yaş, sınıf, engel türü değişkenlerinde anlamlı farklılık rastlanmazken, bölüm, e-öğrenme sistemi hayatınızı kolaylaştırdı mı? değişkeni ile izolasyon günleri olmasaydı normal şartlarda uzaktan eğitim ister miydiniz? değişkeninde e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği ve alt boyutları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Kaynakça
- 1. Akgül A, Göksel G. A, Yaraş A. Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme tutum düzeylerinin incelenmesi: spor bilimleri fakültesi örneği. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 2023; 6 (4)1262-1276.
- 2. Biçer H, Korucu A.T. E-öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinin uyarlanması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2020 10 (1), 237-256.
- 3. Doğar B, Covid-19 pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin e- öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (vakıf üniversitesi örneği). (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul; İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2021.
- 4. Duman N, Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The Journal of Social Science, 2020, 4(8), 426-437.
- 5. Ercan Ş, Keklicek H, COVID-19 pandemisi nedeniyle üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerindeki değişimin incelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2020, 5(2), 69-74.
- 6. Genç S.Z, Engin G, Yardım T, Pandemi Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020, 41, 134-158.
- 7. Geri S, Investigation of physical education and sports school students' e-learning styles in terms of some variables. African Educational Research Journal, 2021, 9(1), 51-59.
- 8. Huck S. W. Reading Statistics And Research. Boston, USA, 2012:103-112.
- 9. Isikgoz M. E, An analysis of the ıntention of students studying at physical education and sports school to use synchronous virtual classroom environments during the covıd-19 pandemic period. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2021, 20(4), 16-22.
- 10. Isikgöz, M. E, Analysis of the Relationship between Online Learning Activities and Academic Achievement of Physical Education and Sports School Students. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2023, 22(1), 29-36.
- 11. Kisanga D, Determinants of teachers’ attitudes towards e-learning in Tanzanian higher learning institutions. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2016, 17(5), 109-125.
- 12. Özdemir E, Aydoğan H,. Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 2021, 5(3), 187-195.
- 13. Rafiq F, Hussain S, Abbas Q, Analyzing students’ attitude towards e-learning: A case study in higher education in Pakistan. Pakistan Social Sciences Review, 2020, 4(1), 367-380.
- 14. Saltürk A, Güngör C, Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020, (36), 137-174.
- 15. Söyler Y. D, Altungül O, Spor bilimleri öğrencilerinin sporda e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2023, 20(2), 729-734.
- 16. Telli Y.G, Altun D, Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenmeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi2020, 9(1), 22-40.
- 17. Türker Ü,. Koronavirüs (covıd-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. (Doktora Tezi). Samsun; Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021.
- 18. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), [Internet]. 2020. [cited 2023 Oct. 10]. Avaliable from: https://engelsiz.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/engelsiz-erisim-engelsiz-egitim.aspx
- 19. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), [Internet]. 2020. [cited 2023 Aug. 9]. Avaliable from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.a
Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period
Yıl 2024,
Cilt: 26 Sayı: 2, 189 - 198, 31.08.2024
Turan Sezan
Öz
The purpose of this study is to examine the attitudes of disabled students studying in sports science undergraduate programs towards e-learning during the Covid-19 period. The study group of the research consists of 96 disabled students studying in sports science undergraduate programs of 24 state universities in the 2020-2021 academic year and participating in the study voluntarily. The data of the research were collected with the "Attitude Scale Towards E-Learning". According to research findings; While there was no significant difference in gender, age, class, disability type and department variables, has the e-learning system make your life easier? If there were no variable isolation days, would you want distance education under normal conditions? Significant differences were detected between the attitude scale towards e-learning and its sub-dimensions in the variable
Etik Beyan
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.
Kaynakça
- 1. Akgül A, Göksel G. A, Yaraş A. Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme tutum düzeylerinin incelenmesi: spor bilimleri fakültesi örneği. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 2023; 6 (4)1262-1276.
- 2. Biçer H, Korucu A.T. E-öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinin uyarlanması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2020 10 (1), 237-256.
- 3. Doğar B, Covid-19 pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin e- öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (vakıf üniversitesi örneği). (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul; İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2021.
- 4. Duman N, Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The Journal of Social Science, 2020, 4(8), 426-437.
- 5. Ercan Ş, Keklicek H, COVID-19 pandemisi nedeniyle üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerindeki değişimin incelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2020, 5(2), 69-74.
- 6. Genç S.Z, Engin G, Yardım T, Pandemi Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020, 41, 134-158.
- 7. Geri S, Investigation of physical education and sports school students' e-learning styles in terms of some variables. African Educational Research Journal, 2021, 9(1), 51-59.
- 8. Huck S. W. Reading Statistics And Research. Boston, USA, 2012:103-112.
- 9. Isikgoz M. E, An analysis of the ıntention of students studying at physical education and sports school to use synchronous virtual classroom environments during the covıd-19 pandemic period. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2021, 20(4), 16-22.
- 10. Isikgöz, M. E, Analysis of the Relationship between Online Learning Activities and Academic Achievement of Physical Education and Sports School Students. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2023, 22(1), 29-36.
- 11. Kisanga D, Determinants of teachers’ attitudes towards e-learning in Tanzanian higher learning institutions. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2016, 17(5), 109-125.
- 12. Özdemir E, Aydoğan H,. Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 2021, 5(3), 187-195.
- 13. Rafiq F, Hussain S, Abbas Q, Analyzing students’ attitude towards e-learning: A case study in higher education in Pakistan. Pakistan Social Sciences Review, 2020, 4(1), 367-380.
- 14. Saltürk A, Güngör C, Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020, (36), 137-174.
- 15. Söyler Y. D, Altungül O, Spor bilimleri öğrencilerinin sporda e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2023, 20(2), 729-734.
- 16. Telli Y.G, Altun D, Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenmeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi2020, 9(1), 22-40.
- 17. Türker Ü,. Koronavirüs (covıd-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. (Doktora Tezi). Samsun; Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021.
- 18. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), [Internet]. 2020. [cited 2023 Oct. 10]. Avaliable from: https://engelsiz.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/engelsiz-erisim-engelsiz-egitim.aspx
- 19. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), [Internet]. 2020. [cited 2023 Aug. 9]. Avaliable from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.a