Many organizationsface a
volatile environ- ment in which global change is nearly con- stant. in the 21st
century, new developments affect social service training (SST) systems. If
social service organizations want to sur- vıve and get improved, they need to
adapt to global change quickly and effectively. Effec- tive global training can
raise performance, İmprove moral, and increase social service organizations
potential. Social service train- ing typically focuses on providing profes-
sionals with specifıc skills and helping those correct defıciencies in their
performance, Development is an effort to provide social service organizations
with the abilities that the social service organization will need in the
future. As more social service activities become global, strategic management
<f social service unit becomes an increasingly important way to keep track
of international developments and position in the social service training
systems for long-term competi- tive advantage.
global changes social service systems active learning models world-class quality learning organizations social service training leadership
Birçok organizasyon global
değişimlerin değişken çevresiyle karşı karşıya gelmektedir. 2linçi yüzyılda,
yeni değişimler sosyal hizmet eğitim (SHE) sistemlerini etkilemektedir. Eğer
sosyal hizmet organizasyonları yaşamak ve gelişmek İstiyorlarsa, global
değişimlere hızla ve etkili olarak uyum sağlamaları gerekmektedir. Etkili
global eğitim performansı yükseltebilir, morali ve sosyal hizmet
organizasyonunun potansiyelini arttırabilir. Sosyal hizmet eğitimi
profesyonellere özgün yetkinlikler sağlamaya odaklanmak ve onların
performanslarının doğru bir biçimde artmasını sağlamalıdır. Sosyal hizmet
uzmanlarının yeteneklerinin gelişimi sosyal hizmet organizasyonlarının
gelecekteki gereksinimlerini karşılamasını sağlayacaktır. Sosyal hizmet
faaliyetleri küreselleştikçe, sosyal hizmetlerin stratejik yönetimleri
uluslararası gelişimler ve sosyal hizmet eğitim sistemlerinin uzun dönemde
rekabet avantalarını arttırmak için daha önemli olmaktadır.
global değişimler sosyal hizmet eğitim sistemleri aktif öğrenme modelleri dünya düzeyinde kalite öğrenen organizasyonlar sosyal hizmet eğitim önderliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2002 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 13 Sayı: 2 |