Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak

Yıl 2013, Cilt: 77 Sayı: 278, 303 - 316, 01.04.2013
https://doi.org/10.37879/belleten.2013.303

Öz

Bu çalışmada toplumun ana özelliği olan gelenekler ve gelenekleri oluşturan tarih, din ve dil faktörleri üzerinde durulmuştur. Toplumun ve toplumu oluşturan insanların başarılarının, tarihleri ile olan bağlantıları sonucunda oluştuğu, bu nedenle tarih bilincinin önemi üzerinde durulmuştur. Öte yandan Türk cumhuriyetleri ve İslam coğrafyasıyla ortak tarih yazılarak ve bunlar ders kitapları olarak okutularak bölgesel ve toplumsal bilincin oluşturulmasının sağlanması gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca ortak tarih bilincinin oluşturulmasında ortak din algısının önemi vurgulanmış, sosyal, kültürel ve ekonomik işbirlikler sonucunda yapılacak ortak dil çalışmalarının, sosyal bilinci oluşturmada etkili olacağı belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Alpargu, Mehmet, "Türkiye ve Azerbaycan Tarih Ders Kitapları Üzerine Bazı Gözlemler", Atatürk Dergisi. 5(3), (2007).
  • Arık, Durmuş, Çuvaşların Dini İnanışları Üzerine Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara 2002.
  • Avrasya Haber, 18 Kasım 2010. "Ukrayna ile Ortak Tarih Kitabı" başlıklı haber.
  • Aydogan, İsmail, "Küreselleşme ve Etkisi: Rus ve Kırım Tatar Öğrencilerin Tutum ve Davranışlarının Analizi", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 25, (2008).
  • Baudrillard, Jean, Çaresiz Stratejiler, (Çev: Oğuz Adanır), Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul 2002.
  • "The history of the European Union", Web: http://europa.eu/about-eu/eu-history/index_en.htm. 25 Aralık 2010 tarihinde alınmıştır.
  • Gülcan, Murat Gürkan, Avrupa Birliği ve Eğitim (2. Baskı), Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • Hürriyet Gazetesi, "Azerbaycan Parlamentosunda Milletvekili Olan Prof. Jale Aliyeva, Türk Devletlerinin Ortak Tarih ve Coğrafya Kitapları Kullanması Gerektiğini Savundu" başlıklı haber, 22 Mayıs 2012.
  • Işıklı, Alparslan, "Yeni Dünya Düzeninde Emek-Sermaye Çelişkisi", Mülkiyeliler Birliği Dergisi, 24, (2000), ss.27-50,
  • Malashenok, Viktoria, Kırgızistan'da Türkiye'nin ve Türklerin İmajı, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2006.
  • Mengüşoğlu, Takıyettin, Felsefeye Giriş, Remzi Kitabevi, İstanbul 2003.
  • Miser, Rıfat, "Küreselleşen Dünyada Yetişkin Eğitimi", Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1, (2002), ss.1-7.
  • Öner, Mustafa, "Ortak Türk Alfabesi Hakkında Bazı Notla", Yeni Türkiye Dergisi, 3(15), (1997), ss.207-211
  • Özlem, Kader, "Değiştirilen Tarih: Bulgaristan Örneği", Türk Dünyası, www.türkbirlik.gen.tr sitesinden alıntılanma tarihi 20 Ağustos 2012
  • Sezer, Baykan, Sosyolojinin Ana Başlıkları, Kitabevi Yayınları, İstanbul 2011.
  • Sezgin, Fuat, Bilim Tarihi Sohbetleri, (Söyleşi: Sefer Turan), Timaş Yayınları, İstanbul 2012.
  • Sinanoğlu, Oktay, "Türkiye'den Türk Dünyasına Türkçenin Geleceği", Yeni Türkiye Dergisi, 3(15), (1997), ss.192-195.
  • Şimsek, Salih, "Ekonomik Refahın Batı Toplumu Üzerindeki Erozyon Etkisi", Yeni Türkiye Dergisi, 6, (1995), ss.193-197.
  • Tuzcu, Gökhan, (2002). "Avrupa Birliğine Geçiş Sürecinde Türk Eğitiminin Planlanması", Milli Eğitim Dergisi, Sayı 155-156, (2002), www.meb.gov.tr
  • www.character.org
  • http://abdigm.meb.gov tr/www/avrupa-konseyi/icerik/33

Raising Social Awareness and Social Subconciousness within the Framework of Education and History

Yıl 2013, Cilt: 77 Sayı: 278, 303 - 316, 01.04.2013
https://doi.org/10.37879/belleten.2013.303

Öz

This study primarily focuses on the factors of history, religionand language that constitute the main characteristics of a society. It is awidely known fact that the success that the people in a society obtain is naturally derived from the historical relationships that peoplebuild, which is the main concern of this study. Furthermore, it is also suggested in this study that a common history between the Turkic Republics and Islamic Countries be urgently written in collaborations with the experts from those countries. The history that will be negotiated at the end of the collaborative studies should be induded in the school curricula of those countries in order to raise common social awareness. During this process the importance of creating a common religion perception should also been stressed. The other issue that has been emphasized is that the activities of creating a common language studies that will result from the social, cultural and economic collaborative studies would lead to create a common social awareness.

Kaynakça

  • Alpargu, Mehmet, "Türkiye ve Azerbaycan Tarih Ders Kitapları Üzerine Bazı Gözlemler", Atatürk Dergisi. 5(3), (2007).
  • Arık, Durmuş, Çuvaşların Dini İnanışları Üzerine Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara 2002.
  • Avrasya Haber, 18 Kasım 2010. "Ukrayna ile Ortak Tarih Kitabı" başlıklı haber.
  • Aydogan, İsmail, "Küreselleşme ve Etkisi: Rus ve Kırım Tatar Öğrencilerin Tutum ve Davranışlarının Analizi", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 25, (2008).
  • Baudrillard, Jean, Çaresiz Stratejiler, (Çev: Oğuz Adanır), Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul 2002.
  • "The history of the European Union", Web: http://europa.eu/about-eu/eu-history/index_en.htm. 25 Aralık 2010 tarihinde alınmıştır.
  • Gülcan, Murat Gürkan, Avrupa Birliği ve Eğitim (2. Baskı), Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • Hürriyet Gazetesi, "Azerbaycan Parlamentosunda Milletvekili Olan Prof. Jale Aliyeva, Türk Devletlerinin Ortak Tarih ve Coğrafya Kitapları Kullanması Gerektiğini Savundu" başlıklı haber, 22 Mayıs 2012.
  • Işıklı, Alparslan, "Yeni Dünya Düzeninde Emek-Sermaye Çelişkisi", Mülkiyeliler Birliği Dergisi, 24, (2000), ss.27-50,
  • Malashenok, Viktoria, Kırgızistan'da Türkiye'nin ve Türklerin İmajı, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2006.
  • Mengüşoğlu, Takıyettin, Felsefeye Giriş, Remzi Kitabevi, İstanbul 2003.
  • Miser, Rıfat, "Küreselleşen Dünyada Yetişkin Eğitimi", Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1, (2002), ss.1-7.
  • Öner, Mustafa, "Ortak Türk Alfabesi Hakkında Bazı Notla", Yeni Türkiye Dergisi, 3(15), (1997), ss.207-211
  • Özlem, Kader, "Değiştirilen Tarih: Bulgaristan Örneği", Türk Dünyası, www.türkbirlik.gen.tr sitesinden alıntılanma tarihi 20 Ağustos 2012
  • Sezer, Baykan, Sosyolojinin Ana Başlıkları, Kitabevi Yayınları, İstanbul 2011.
  • Sezgin, Fuat, Bilim Tarihi Sohbetleri, (Söyleşi: Sefer Turan), Timaş Yayınları, İstanbul 2012.
  • Sinanoğlu, Oktay, "Türkiye'den Türk Dünyasına Türkçenin Geleceği", Yeni Türkiye Dergisi, 3(15), (1997), ss.192-195.
  • Şimsek, Salih, "Ekonomik Refahın Batı Toplumu Üzerindeki Erozyon Etkisi", Yeni Türkiye Dergisi, 6, (1995), ss.193-197.
  • Tuzcu, Gökhan, (2002). "Avrupa Birliğine Geçiş Sürecinde Türk Eğitiminin Planlanması", Milli Eğitim Dergisi, Sayı 155-156, (2002), www.meb.gov.tr
  • www.character.org
  • http://abdigm.meb.gov tr/www/avrupa-konseyi/icerik/33
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 77 Sayı: 278

Kaynak Göster

APA Aydoğan, İ. (2013). Eğitim ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak. BELLETEN, 77(278), 303-316. https://doi.org/10.37879/belleten.2013.303
AMA Aydoğan İ. Eğitim ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak. TTK BELLETEN. Nisan 2013;77(278):303-316. doi:10.37879/belleten.2013.303
Chicago Aydoğan, İsmail. “Eğitim Ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci Ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak”. BELLETEN 77, sy. 278 (Nisan 2013): 303-16. https://doi.org/10.37879/belleten.2013.303.
EndNote Aydoğan İ (01 Nisan 2013) Eğitim ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak. BELLETEN 77 278 303–316.
IEEE İ. Aydoğan, “Eğitim ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak”, TTK BELLETEN, c. 77, sy. 278, ss. 303–316, 2013, doi: 10.37879/belleten.2013.303.
ISNAD Aydoğan, İsmail. “Eğitim Ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci Ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak”. BELLETEN 77/278 (Nisan 2013), 303-316. https://doi.org/10.37879/belleten.2013.303.
JAMA Aydoğan İ. Eğitim ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak. TTK BELLETEN. 2013;77:303–316.
MLA Aydoğan, İsmail. “Eğitim Ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci Ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak”. BELLETEN, c. 77, sy. 278, 2013, ss. 303-16, doi:10.37879/belleten.2013.303.
Vancouver Aydoğan İ. Eğitim ve Tarih Ekseninde Sosyal Bilinci ve Sosyal Bilinçaltıyı Oluşturmak. TTK BELLETEN. 2013;77(278):303-16.