Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de İlk Demiryolları

Yıl 1988, Cilt: 52 Sayı: 202, 209 - 218, 20.04.1988

Öz

Tekniğin büyük atılım kaydettiği ondokuzuncu yüzyılda, yeni ulaşım araçlarının ilerleyen bilim ve tekniğin ışığı altında ele alındığı bir devirde, demiryolları yeni bir ulaşım aracı olarak ortaya çıkmıştır. Bu konuda önemli adımların atılması, buharlı makinaların bulunmasıyla mümkün olmuştur. Bilindiği gibi, buhar basıncından hareketin elde edilmesi fikri her ne kadar M.S. 50'lerde yaşamış Heron'a kadar görütürülebiliyorsa da, konunun yeniden ele alınabilmesi için onyedinci yüzyılı beklemek gerekir (Giovanni Branca). Onsekizinci yüzyılın ikinci yarısında (1757) Isaac Wilkinson yeni bir buharlı makinanın patentini almıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yakınçağ Osmanlı Tarihi
Bölüm Konferanslar
Yazarlar

Esin Kâhya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 1988
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 52 Sayı: 202

Kaynak Göster

APA Kâhya, E. (1988). Türkiye’de İlk Demiryolları. BELLETEN, 52(202), 209-218.
AMA Kâhya E. Türkiye’de İlk Demiryolları. TTK BELLETEN. Nisan 1988;52(202):209-218.
Chicago Kâhya, Esin. “Türkiye’de İlk Demiryolları”. BELLETEN 52, sy. 202 (Nisan 1988): 209-18.
EndNote Kâhya E (01 Nisan 1988) Türkiye’de İlk Demiryolları. BELLETEN 52 202 209–218.
IEEE E. Kâhya, “Türkiye’de İlk Demiryolları”, TTK BELLETEN, c. 52, sy. 202, ss. 209–218, 1988.
ISNAD Kâhya, Esin. “Türkiye’de İlk Demiryolları”. BELLETEN 52/202 (Nisan 1988), 209-218.
JAMA Kâhya E. Türkiye’de İlk Demiryolları. TTK BELLETEN. 1988;52:209–218.
MLA Kâhya, Esin. “Türkiye’de İlk Demiryolları”. BELLETEN, c. 52, sy. 202, 1988, ss. 209-18.
Vancouver Kâhya E. Türkiye’de İlk Demiryolları. TTK BELLETEN. 1988;52(202):209-18.