Bu ikonografik incelemede yazar, Ortaçağ İslam sanatında insan kafalı kuşlarla dört ayaklı hayvanların gelişmesi ile karakteristik niteliklerini ve başka uygarlıklarla olan münasebetlerini ele almaktadır. Ayrıca, Arab ve Pers (Iran) bilgi alanında insan başlı bu gibi varlıkların türlü şekillerini incelemektedir. Eserin bölümleri şunlardır: Önsöz ve Levhaların listesinden sonra, L Genel Betimleme: : Karakterlendirme 2. Tasvirlerin dağılma şekli : Mısır, İspanya, Sicilya, Iran, Mezopotamya ve Küçük Asya, Suriye. Haberciler (ilk şekiller). II İslâm Alanında insan başlı Kuş: 1. Adlar ve betimlemeler, 2. Mürg-ü âdemî, 3. Ankâ, 4. Zâsgsâr yahut konuşan Kuzgun, 5. Başka uygarlıkların etkileri, 6. özet. III. Tema'lar ve Kompozisyon'lar : 1. Saray sahneleri ve Kıral eğlenceleri, 2. Sfenks'ler ve ters köklü Hayat ağacı, 3. Vakvak ağacı, 4. Astrolojik sembol olarak insan başlı Kuşlar: ikizler, Terazi Burcunda insan başlı kuş, Bir Dragon sembolü olarak insan başlı Kuş?,. - Sonuç Katkı Notlar. - Bibliyografya: I. Manüskri'ler, 2. Kitap ve Makaleler. - İndeks, Levhalar (I - LVI).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Arkeoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 1969 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1969 Cilt: 33 Sayı: 130 |
Belleten Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.