Osmanlılar ilk zamanlarda Marmara sahillerine ve daha sonra da Karadeniz kıyılarına sahip olup Marmara’da Gemlik ve İzmit, Karadenizde Amasra gibi limanları elde etmiş olmakla beraber ticari sahada faaliyet göstermedikleri için Karadeniz ve Marmara’nın birleştirilmek suretiyle yolun kısaltılmasma teşebbüs etmemişlerdi. Zaten idareten ve iktisaden de öyle bir faaliyete lüzum yoktu; on dört ve on beşinci asırlarda Osmanlı memleketleriyle en sıkı ticari münasebatı olan (Dubrovnik - Ragoza) ile Venedik, Ceneviz ve Floransa Devletleri idi, Ragoza ile olan ticari münasebat Osmanlı tarihlerinin yazdıkları gibi birinci Murad bey zamanında olmayıp Dubrovnik hazinei evrakına göre babası Orhan bey zamanında başlamıştı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Coğrafyası Arkeolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 1940 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1940 Cilt: 4 Sayı: 14-15 |
Belleten Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.