Turizm harcama kalemlerinden biri olan alışveriş farklı bileşenlerden
oluşmaktadır. Bu bileşenlerden biri de hediyelik eşyalardır. Hediyelik eşyalar, kültürel
değerlerin yaşatılmasında önemi büyüktür. Hediyelik eşya satın alma davranışı
kültürlerin özelliklerini yansıtmaktadır. Bu özelliklerin bilinmesi etkili turizm pazarlama
stratejilerinin uygulanmasında faydalı olacaktır. Bu bağlamda yapılan çalışmanın amacı
hediyelik eşya satın alma davranışının kültürel özelliklerinin hediyelik eşya satıcıları
açısından belirlenmesidir. Araştırmanın kapsamı hediyelik eşya satın alma davranışıdır.
Görüşme tekniği araştırmanın temel veri toplama tekniğidir. Yarı yapılandırılmış
görüşme ile hediyelik eşya satıcıları ile görüşülmüştür. Yapılan çalışma Marmaris ve
Kapadokya destinasyonlarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda kültürlere
göre tercih edilen hediyelik eşya türünün ve hediyelik eşya satın alma davranışının
farklılaştığı tespit edilmiştir.
Shopping, which is one of the tourism expenditure items, consists of different
components. One of these components is souvenirs. The souvenirs have great importance
in keeping cultural values alive. The behavior of purchasing souvenirs reflects the
characteristics of cultures. Knowing these features will be helpful in implementing
effective tourism marketing strategies. The aim of the study in this context is to determine
the cultural characteristics of the souvenir purchase behavior in terms of souvenir shops.
The scope of the research is the souvenir purchase behaviour. Interview technique is the
basic data collection technique of research. A semi-structured interview was held with
the souvenir merchants. The study was carried out in Marmaris and Cappadocia
destinations. As a result of the research, it has been determined that the preferred souvenir
items and souvenir purchase behaviour are diversified according to the cultures
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Bahar |