Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Turizmi Çalışanlarının Rekreatif Faaliyet Katılımlarına Göre Kişilerarası Duyarlılık ve Yaşam Doyum İlişkisi

Yıl 2019, Cilt: 15 Sayı: 15, 69 - 92, 30.12.2019

Öz

Çalışmanın amacı, sağlık turizmi çalışanlarının boş zaman ve kişilerarası
duyarlılık algılamalarının yaşam doyumları üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir.
Araştırma, Antalya merkezde yer alan kamu ve özel hastane çalışanlarına yönelik
oluşturulmuştur. Araştırma verileri, çalışanlardan anket tekniğiyle elde edilmiştir. Veri
toplamak için Kişilerarası Duyarlılık (Interpersonal Sensivity) ve Yaşam Doyumu (Life
Satisfaction) ölçekleri kullanılmıştır. Veri analizinde tanımlayıcı istatistiklerin (frekans,
yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma) yanı sıra, parametrik testler (ANOVA,
korelasyon ve regresyon) uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, katılımcıların büyük çoğunluğu yeterli boş zamanlarının
olmadığını, diğer katılımcılar ise boş zamanlarında sportif ve eğlenceye yönelik
faaliyetlere katıldıklarını belirtmişlerdir. Katılımcıların katıldıkları rekreatif faaliyetlere
göre yaşam doyumu ve kişilerarası duyarlılıklarında herhangi bir fark oluşmamıştır.
Ayrıca, kişilerarası duyarlılık ile yaşam doyumu arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu,
kişilerarası duyarlılığın yaşam doyumunu negatif etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Elde
edilen sonuçlara göre, sağlık turizmi çalışanlarının boş zaman algılamalarının
yükseltilmesi bireysel iyilik hallerini olumlu yönde etkileyecektir.

Kaynakça

  • Arıkan, R. (2000) Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi, 3. Baskı.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ülker Çolakoğlu Bu kişi benim

Gülseren Yurcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Çolakoğlu, Ü., & Yurcu, G. (2019). Sağlık Turizmi Çalışanlarının Rekreatif Faaliyet Katılımlarına Göre Kişilerarası Duyarlılık ve Yaşam Doyum İlişkisi. Journal of Travel and Tourism Research, 15(15), 69-92.

21622 20964   download   20965    20966  2162320967  download        download 20969download