Günümüzde güçlü ülke ekonomileri, güçlü işletmelerin varlığı ile mümkün
olmaktadır. Küreselleşmenin etkisi ile birlikte işletmeler arası yoğun rekabetin ortaya
çıkması başta iş adamları ve yöneticiler olmak üzere, yukarıdan aşağıya kadar her
kademede çalışanların performans ve verimlilik yüklerini arttırmaktadır. Özellikle
işletme sahibi girişimciler, iş adamları ve üst düzey yöneticiler oldukça fazla iş
seyahatlerine çıkmak zorunda kalmaktadırlar. Çünkü dünya üzerinde sınırların kalkması
ile Çin’de üretilen bir telefon İsveç’te, Türkiye’de üretilen çelik Amerika’da müşteriye
ulaştır hale gelmiştir. İş adamları ve yöneticilerin gerçekleştirdikleri bu uluslararası iş
seyahatleri; iş görüşmesi dışında kalan yabancı literatürde “Leisure” olarak
rekreasyonel açıdan boş zaman olarak ifade edilen zamanları da kapsamaktadır. Bu boş
zamanlarda rekreasyonel aktivitelere katılımın sağlanması üst gelir grubuna sahip olan iş
adamları ve yöneticilerin iş seyahatleri tatminlerini arttırabilecektir. Bu şekilde
gerçekleşen rekreasyonel aktiviteler içeren yenilikçi turizm türü “bleisure” olarak ifade
edilmektedir. Bu çalışmada önemli bir pazar payı oluşturması düşünülen, turizm
çeşitlendirilmesi ve turizm gelirlerini arttırması açısından faydalı olduğu düşünülen “
bleisure” incelenerek, Dünya ve Türkiye’deki durumu ele alınacaktır. Ayrıca bu
turizm türünde yer alması gereken en önemli unsurlardan birisi olan “ bleİsure turizm
rehberliği” kavramı ortaya koyularak, turizm ve rehberliğin gelişimi kapsamında
yapılması gerekenler ve öneriler sunulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 15 |