Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF IZMIR HEALTH TOURISM POTENTIAL WITHIN THE SCOPE OF REGIONAL DEVELOPMENT THEORIES

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 23, 145 - 165, 26.12.2023

Öz

Tourism is a sector that stimulates the economy, increases employment and accelerates cash inflow to the region by creating monetary and real economic effects at the country, region and destination level. Regional development models that focus on one or more touristic products that will create attraction power in regions with touristic potential required for the development of tourism, as well as physical and institutional infrastructure and superstructure, are successful. In this sense, in regional planning studies aiming at the economic, social and physical growth and coordination of a region, arrangements should be made to establish touristic supply capacity, taking into account the touristic potential.
One of the most important stages of regional tourism planning is the selection and development of the right touristic product(s) that have attraction power for the destination in question. In regional planning regarding tourism; By evaluating the natural economic assets and socio-cultural asset values and events of the region, touristic products that can create attraction power should be determined, and among these, those with high competitiveness should be selected as priority products. In addition to choosing the right touristic product, a balanced development in the tourism sector can be achieved by the coordination of the public sector, private sector and non-governmental organizations operating in the field of tourism. Thus, it will be possible for the region to receive a higher share of the tourism income generated throughout the country.
In this study, the applicability of regional development theories to the tourism sector was evaluated and information was given about the current situation of health tourism in the world and in Turkey. In line with these approaches; An organization model proposal has been presented in order to eliminate the uncertainties regarding the institution to be contacted in the city in order to reveal the potential of health tourism, which is determined as a highly competitive tourist product with the potential to create attraction power for Izmir, to manage it and to direct the demand effectively.

Kaynakça

  • Adan, Ö. (2015). Turistik ürün geliştirme ve tutundurma süreci, Turistik Ürün Politikası içinde ss.145-163. Ed: Alp Timur. Ankara: Detay.
  • Akın, M. ve Salha, H. (2023). Sağlık Personelinin Sağlık Turizmi Farkındalığı Üzerine Bir Araştırma: Tekirdağ Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1): 66-83.
  • Boudevılle, J. R. (1966). Problems of Regional Economic Planning, Edinburgh: Edinburgh University Press. Bulut, A. ve Şengül, H. (2019). Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizmi, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(1), 45-62.
  • Camagni, R. P. (1995). The Concept Of Innovative Milieu And Its Relevance For Public Policies In European Lagging Regions, Papers in Regional Science, Wiley Blackwell, 74(4), 317-340.
  • Coşar, Y. (2015). Turistik ürün çeşitlendirme stratejisi. Turistik Ürün Politikası içinde ss.113-129. Ed: alp Timur. Ankara: Detay.
  • Çetinkaya, U. M., ve Bostan, A. (2023). Sağlık Turizmi Yetki Belgesine Sahip Sağlık Tesislerine Ait Web Sitelerinin Kalite Yönetimi ve Sağlık Turizmi Perspektifinde İncelenmesi: Aydın İli Örneği. Journal of Travel and Tourism Research, 22(22), 96-115.

BÖLGESEL GELİŞME TEORİLERİ KAPSAMINDA İZMİR SAĞLIK TURİZMİ POTANSİYELİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 23, 145 - 165, 26.12.2023

Öz

Turizm ülke, bölge ve destinasyon düzeyinde parasal ve reel ekonomik etkiler yaratarak ekonomiyi canlandıran, istihdamı arttıran, bölgeye nakit girişini hızlandıran bir sektördür. Fiziksel ve kurumsal alt ve üst yapı yanında turizmin gelişmesi için gerekli turistik potansiyele sahip bölgelerde çekim gücü yaratacak bir veya birkaç turistik ürüne ağırlık veren bölgesel gelişme modelleri başarılı olmaktadır. Bu anlamda bir bölgenin ekonomik, sosyal ve fiziki yönden büyümesini ve koordine edilmesini amaçlayan bölgesel planlama çalışmalarında, turistik potansiyel dikkate alınarak turistik arz kapasitesinin oluşturulması ile ilgili düzenlemeler yapılmalıdır.
Bölgesel turizm planlamasının en önemli aşamalarından biri söz konusu destinasyon için çekim gücüne sahip doğru turistik ürün/ürünlerin seçimi ve geliştirilmesidir. Turizm ile ilgili olarak gerçekleştirilecek bölgesel planlamada; bölgenin doğal ekonomik varlıkları ile sosyo-kültürel varlık değer ve olaylarını değerlendirerek çekim gücü yaratabilecek turistik ürünleri belirlenip, bunlar arasından rekabet gücü yüksek olanlar öncelikli ürün olarak seçilmelidir. Doğru turistik ürün seçimi yanında turizm alanında faaliyet gösteren kamu sektörü, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin koordinasyonu ile turizm sektöründe dengeli bir gelişim sağlanabilir. Böylece ülke genelinde elde edilen turizm gelirinden bölge olarak daha yüksek bir pay almak mümkün olacaktır.
Bu çalışmada bölgesel gelişme teorilerinin turizm sektörüne uygulanabilirliği değerlendirilmiş, Dünyada ve Türkiye’de sağlık turizminin mevcut durumu hakkında bilgi verilmiştir. Söz konusu yaklaşımlar doğrultusunda; İzmir için çekim gücü yaratma potansiyeline sahip rekabet gücü yüksek bir turistik ürün olarak belirlenen sağlık turizminin potansiyelinin ortaya çıkarılması, yönetilmesi ve talebin etkin bir şekilde yönlendirilmesi için kentte iletişim sağlanacak kurum ile ilgili belirsizliklerin ortadan kaldırılabilmesi adına bir örgütlenme modeli önerisi sunulmuştur.

Kaynakça

  • Adan, Ö. (2015). Turistik ürün geliştirme ve tutundurma süreci, Turistik Ürün Politikası içinde ss.145-163. Ed: Alp Timur. Ankara: Detay.
  • Akın, M. ve Salha, H. (2023). Sağlık Personelinin Sağlık Turizmi Farkındalığı Üzerine Bir Araştırma: Tekirdağ Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1): 66-83.
  • Boudevılle, J. R. (1966). Problems of Regional Economic Planning, Edinburgh: Edinburgh University Press. Bulut, A. ve Şengül, H. (2019). Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizmi, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(1), 45-62.
  • Camagni, R. P. (1995). The Concept Of Innovative Milieu And Its Relevance For Public Policies In European Lagging Regions, Papers in Regional Science, Wiley Blackwell, 74(4), 317-340.
  • Coşar, Y. (2015). Turistik ürün çeşitlendirme stratejisi. Turistik Ürün Politikası içinde ss.113-129. Ed: alp Timur. Ankara: Detay.
  • Çetinkaya, U. M., ve Bostan, A. (2023). Sağlık Turizmi Yetki Belgesine Sahip Sağlık Tesislerine Ait Web Sitelerinin Kalite Yönetimi ve Sağlık Turizmi Perspektifinde İncelenmesi: Aydın İli Örneği. Journal of Travel and Tourism Research, 22(22), 96-115.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Övünç Bardakoğlu 0000-0001-7928-5667

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2023
Kabul Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Bardakoğlu, Ö. (2023). BÖLGESEL GELİŞME TEORİLERİ KAPSAMINDA İZMİR SAĞLIK TURİZMİ POTANSİYELİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Journal of Travel and Tourism Research, 23(23), 145-165.

21622 20964   download   20965    20966  2162320967  download        download 20969download