Bu makale, ICOMOS Türkiye Eğitim Komitesi’nin davetiyle, yazarın eğitim ve öğretimdeki kişisel deneyimlerini paylaşmak üzere hazırlanmıştır. Burada, yazarın 1971'den 1998'e kadar ICCROM'da edindiği deneyime önemli bir vurgu yapılmaktadır. Bunun birkaç nedeni bulunmaktadır. İkinci Dünya Savaşı, eğitim ve öğretimde uluslararası gelişmelere önemli bir ek girdi sağlamış ve bu süreçte ICCROM bir odak noktası haline gelmiştir. ICCROM, yalnızca koruma ilkeleri ve yaklaşımları konusunda tavsiyelerde bulunmanın ötesinde, aynı zamanda -ve belki de daha belirgin biçimde- farklı türdeki miras kaynaklarının korunmasında uluslararası eğitim modellerinin geliştirilmesi konusunda danışmanlık yapması amacıyla UNESCO tarafından oluşturulmuştur. Bu bildiride ‘ICCROM'daki dayanaklar’, ‘Eğitim Rehberi’ne Katkı’, ‘Dünya Mirası Danışmanlığı’ başlıkları altında, kültürel miras alanındaki eğitim faaliyetlerinin tarihsel gelişimi, yazarın kişisel deneyimine dayalı kapsamlı ve ayrıntılı bir yaklaşımla analiz edilmekte ve bu çalışmanın kültürel mirasın korunması için geleceğe ışık tutması ümit edilmektedir. Mirasın tanınması farkındalık, bilgi ve çok çalışmayı gerektirdiğinden, yöneticiler ve uzmanlar kadar bina sahipleri ile de işbirliğine gereksinim duyulur. Mirasları için sürdürülebilir yönetimi güvence altına alabilmek adına, bir “miras topluluğu”nun ne beklediğinin anlaşılması gerekir.
ICCROM Eğitim ve öğretim Mimari Koruma Eğitim Rehberi Dünya Mirası danışmanlığı ICOMOS CIF
This article has been prepared by the invitation of the ICOMOS Turkey Education Committee to share the author's personal experiences in education and training. Here, a significant emphasis is placed on the author's experience at ICCROM from 1971 to 1998. There are several reasons for this. The Second World War provided an important additional input to international developments in education and training, and ICCROM became a focal point in the process. The ICCROM was created by UNESCO to not only advise on conservation principles and approaches, but also – and perhaps more specifically – to advise on the development of international educational models in the conservation of different types of heritage resources. In this paper, the historical development of educational activities in the field of cultural heritage is analyzed with a comprehensive and detailed approach based on the author's personal experience, under the titles of 'Bases in ICCROM', 'Contribution to the Educational Guide', 'World Heritage Consulting'. It is hoped that it will shed light on the future. Recognition of heritage requires awareness, knowledge and hard work, so collaboration with building owners is needed as well as with managers and experts. In order to secure sustainable management for their heritage, it is necessary to understand what a 'heritage community' expects.
ICCROM Education and training Architectural Conservation Educational Guide World Heritage consultancy ICOMOS CIF
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Kültürel çalışmalar |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 18 Ağustos 2022 |
| Yayımlanma Tarihi | 19 Ağustos 2022 |
| Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2022 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 25 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
tuba-ked@tuba.gov.tr
(+90) (212) 219 16 60
TÜBA-KED Türkiye Bilimler Akademisi Kültür Envanteri Dergisi / Turkish Academy of Sciences Journal of Cultural Inventory (TÜBA-KED), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım veya lisans istisnaları ile ilgili izinler için lütfen dergi ile iletişime geçiniz.