BibTex RIS Kaynak Göster

Tanzimat’tan Sonra Türk Şiirinde Değişme ve Yenileşmeler Üzerine Bir Deneme

Yıl 2006, Sayı: 19, 477 - 488, 01.02.2006

Öz

Kaynakça

  • TARLAN. Ali Nihad, 1981: Edebiyat Meseleleri, s. 46,İstanbul.
  • TARLAN, Ali Nihad Tarlan, 1940: “Tanzimat Edebiyatında Hakiki Müceddit”, Tanzimat, s. 597-617, İstanbul.
  • OKAY, Orhan, 1999: “Devlet-i Aliyye’nin Son Altmış Yılında Türk Şii- ri, Osmanlı, C. IX, s. 759. Ankara.
  • OKAY, Orhan, 1998: “Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı”, Osmanlı Dev
  • Rıza Tevfik, Abdülhak Hâmid’in felsefî görüşlerinin mahiyeti, kaynakları ve eserle
  • rinde çeşitli şekillerde yansıması üzerine Abdülhak Hâmid ve Mülâhazât-ı Felsefiyesi
  • (İstanbul 1334/ 1918) adıyla bir eser kaleme almıştır. Türk edebiyatı tarihinde bir şai
  • rin felsefî düşüncelerinin ayrıntılı bir şekilde ilk defa ele alınıp incelendiği bu eser bir
  • inceleme ile birlikte tarafımızdan yeni harflerle de yayımlanmıştır (İstanbul 1984).
  • “Hâmid’e her zaman zengin bir madene dönülür gibi dönülecektir.” diyen A. H. Tan
  • pınar’ın (“Türk Şiirinde Büyük Ürperme: Hâmid”, Yaşadığım Gibi, İstanbul 1970, s.
  • ) isabetli değerlendirmesini zaman göstermiş; geçen zaman içinde Abdülhak
  • Hâmid’in mektupları ve hâtırâtı dahil külliyâtı yayımlandığı gibi eserleri ve fikirleri
  • üzerinde de çeşitli araştırma ve incelemeler yapılmıştır. leti ve Medeniyeti Tarihi, C. II, s. 78, İstanbul.
  • TANPINAR, Ahmet Hamdi, 1982: 19uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, 5.b., 1982, İstanbul.
  • TANPINAR, Ahmet Hamdi, 1970: Yaşadığım Gibi, Haz. Birol Emil, İs- tanbul.
  • KAPLAN, Mehmet, 1969: Şiir Tahlilleri, C. I, 4. b., İstanbul.
  • KAPLAN, Mehmet,1976: Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar, C. I, İstanbul.
  • KAPLAN, Mehmet, 1983: Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 3: Tip Tahlilleri, İstanbul.
  • KAPLAN, Mehmet, 1987: Tevfik Fikret, 2.b., İstanbul.
  • Şinasi (haz. Süheyl Beken), 1960: Müntahabât-ı Eş’âr, Ankara.
  • MERMUTLU, Bedri Mermutlu, 2003: Sosyal Düşünce Tarihimizde Şi- nasi, İstanbul.
  • PAPENHEIM, Fritz, 2002: Modern İnsanın Yalnızlığı, çev. Salih Ak, Ankara.
  • PARLATIR, İsmail, 1983: Recâizâde Mahmut Ekrem (Hayatı, Eserleri, Sanatı), Ankara.
  • TARAKÇI, Celâl, 1994: Muallim Nâci Efendi (Hayatı ve Eserlerinin Tedkiki), Samsun.
  • UÇMAN, Abdullah, 1998: “Abdülhak Hâmid-Rıza Tevfik”, Vefatının 60. Yılında Abdülhak Hâmid Tarhan Sempozyumu Bildirile- ri, İstanbul, s. 29-40.
  • TARHAN, Abdülhak Hâmid,1982: Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Bütün Şiirleri-2: Makber, Ölü, Hacle, Bâlâdan Bir Ses (haz. İnci Enginün), İstanbul.
  • TARHAN, Abdülhak Hâmid,1982: Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Bütün Şiirleri-3: Hep yahut Hiç (haz. İnci Enginün), İstanbul.
  • BÖLÜKBAŞI, Rıza Tevfik, 1984: Abdülhak Hâmid ve Mülâhazât-ı Felsefiyesi , (Haz. Abdullah Uçman), İstanbul.

Tanzimat’tan Sonra TÜRK ŞİİRİNDE DEĞİŞME VE YENİLEŞMELER Üzerine Bir Deneme

Yıl 2006, Sayı: 19, 477 - 488, 01.02.2006

Öz

Bu makalede ana hatlarıyla Tanzimat'tan sonraki yıllarda Türk şiirinde Şinasi ile başlayıp daha sonra Ziya Paşa, Nâmık Kemal, Recâizâde Ekrem, Muallim Nâci ve özellikle Abdülhak Hâmid ile gelişen muhteva ve şekildeki değişme ve yenilikler ele alınıp incelenmiştir

Kaynakça

  • TARLAN. Ali Nihad, 1981: Edebiyat Meseleleri, s. 46,İstanbul.
  • TARLAN, Ali Nihad Tarlan, 1940: “Tanzimat Edebiyatında Hakiki Müceddit”, Tanzimat, s. 597-617, İstanbul.
  • OKAY, Orhan, 1999: “Devlet-i Aliyye’nin Son Altmış Yılında Türk Şii- ri, Osmanlı, C. IX, s. 759. Ankara.
  • OKAY, Orhan, 1998: “Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı”, Osmanlı Dev
  • Rıza Tevfik, Abdülhak Hâmid’in felsefî görüşlerinin mahiyeti, kaynakları ve eserle
  • rinde çeşitli şekillerde yansıması üzerine Abdülhak Hâmid ve Mülâhazât-ı Felsefiyesi
  • (İstanbul 1334/ 1918) adıyla bir eser kaleme almıştır. Türk edebiyatı tarihinde bir şai
  • rin felsefî düşüncelerinin ayrıntılı bir şekilde ilk defa ele alınıp incelendiği bu eser bir
  • inceleme ile birlikte tarafımızdan yeni harflerle de yayımlanmıştır (İstanbul 1984).
  • “Hâmid’e her zaman zengin bir madene dönülür gibi dönülecektir.” diyen A. H. Tan
  • pınar’ın (“Türk Şiirinde Büyük Ürperme: Hâmid”, Yaşadığım Gibi, İstanbul 1970, s.
  • ) isabetli değerlendirmesini zaman göstermiş; geçen zaman içinde Abdülhak
  • Hâmid’in mektupları ve hâtırâtı dahil külliyâtı yayımlandığı gibi eserleri ve fikirleri
  • üzerinde de çeşitli araştırma ve incelemeler yapılmıştır. leti ve Medeniyeti Tarihi, C. II, s. 78, İstanbul.
  • TANPINAR, Ahmet Hamdi, 1982: 19uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, 5.b., 1982, İstanbul.
  • TANPINAR, Ahmet Hamdi, 1970: Yaşadığım Gibi, Haz. Birol Emil, İs- tanbul.
  • KAPLAN, Mehmet, 1969: Şiir Tahlilleri, C. I, 4. b., İstanbul.
  • KAPLAN, Mehmet,1976: Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar, C. I, İstanbul.
  • KAPLAN, Mehmet, 1983: Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 3: Tip Tahlilleri, İstanbul.
  • KAPLAN, Mehmet, 1987: Tevfik Fikret, 2.b., İstanbul.
  • Şinasi (haz. Süheyl Beken), 1960: Müntahabât-ı Eş’âr, Ankara.
  • MERMUTLU, Bedri Mermutlu, 2003: Sosyal Düşünce Tarihimizde Şi- nasi, İstanbul.
  • PAPENHEIM, Fritz, 2002: Modern İnsanın Yalnızlığı, çev. Salih Ak, Ankara.
  • PARLATIR, İsmail, 1983: Recâizâde Mahmut Ekrem (Hayatı, Eserleri, Sanatı), Ankara.
  • TARAKÇI, Celâl, 1994: Muallim Nâci Efendi (Hayatı ve Eserlerinin Tedkiki), Samsun.
  • UÇMAN, Abdullah, 1998: “Abdülhak Hâmid-Rıza Tevfik”, Vefatının 60. Yılında Abdülhak Hâmid Tarhan Sempozyumu Bildirile- ri, İstanbul, s. 29-40.
  • TARHAN, Abdülhak Hâmid,1982: Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Bütün Şiirleri-2: Makber, Ölü, Hacle, Bâlâdan Bir Ses (haz. İnci Enginün), İstanbul.
  • TARHAN, Abdülhak Hâmid,1982: Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Bütün Şiirleri-3: Hep yahut Hiç (haz. İnci Enginün), İstanbul.
  • BÖLÜKBAŞI, Rıza Tevfik, 1984: Abdülhak Hâmid ve Mülâhazât-ı Felsefiyesi , (Haz. Abdullah Uçman), İstanbul.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Abdullah Uçman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2006
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 19

Kaynak Göster

MLA Uçman, Prof. Dr. Abdullah. “Tanzimat’tan Sonra TÜRK ŞİİRİNDE DEĞİŞME VE YENİLEŞMELER Üzerine Bir Deneme”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 19, 2006, ss. 477-88.