Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sözcük Dağarcığını Geliştirme Teknikleri
Yıl 2006,
Sayı: 20, 217 - 227, 01.03.2006
Yrd. Doç. Dr. Duygu Uçgun
Kaynakça
- AKSAN, Doğan. (1990). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara.
- APELTAUER, Ernest. (1995). “İkinci Dil Ediniminde İçsel (Intern) Et- kenler”. Çev. Gülay CEDDEN. Dil Dergisi. S. 37.
- BARIN, Erol. (2003). “Yabancılara Türkçenin Öğretiminde Temel Söz Varlığının Önemi”. Türklük Bilimi Araştırmaları, Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı. Niğde.
- DEMİRCAN, Ömer. (1983). “Sözcük Öğretimi ve Türkçe- ngilizce Söz- cük Yapım Türleri Üzerine Bir Karşılaştırma”. Türk Dili, Dil Öğretimi Özel Sayısı. S. 379-380. Ankara: Türk Dsil Kurumu Yayınları.
- DEMİREL, Özcan. ŞAHİNEL, S.(1999). “Çoklu Zekâ Kuramı ve Dü- şünme Becerileri ile İlk Öğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Tümleşik Dil Becerilerinin Geliştirilmesi”. Dil Dergisi. S.80.
- DEMİREL, Özcan. (2003). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- DUYAR, Melik Safi. (1997). Yabancı Kelimeleri Beynin Doğal Pren- sipleriyle Öğrenin. Ankara.
- DUYAR, Melik Safi. (1996). Yabancı Kelimeleri Hafıza Teknikleriyle Öğrenin. Ankara.
- EREN, Yavuz Kudret. (2001). Çoklu Zekâ Teorisi. Ankara: Özel Ceceli Okulları Yayınları.
- İZGÖREN, Meltem Kutay. (1999). Oyunlarla Dil Öğretimi. Ankara: Academyplus Yayınları.
- KIRVAR, Suzan. (11-13 Mayıs 2000). “Hızlandırılmış Öğrenme Metodu İle Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi”. Dünyada Türk- çe Öğretimi Sempozyumu.
- OMNI (1991). “Öğrenmeyi Öğrenmelisiniz”. Çev. (Bilim ve Teknik). Gürkan ÖZTÜRK. Bilim ve Teknik Dergisi.
- ÖZDEN, Yüksel. (2002). Kendini Gerçekleştir. Ankara: PegemA Ya- yıncılık.
- ROBİNSON, Ken (2003). Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak. İstan- bul.
- SABAN, Ahmet. (2000). Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayınları.
- SÜNBÜL, Ali Murat. (2003). “Zihnimizi Tanıyor muyuz?”. Eğitime Yeni Bakışlar. Ankara.
- TÜRK DİL KURUMU. (1988). Türkçe Sözlük. Ankara.
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SÖZCÜK DAĞARCIĞINI GELİŞTİRME TEKNİKLERİ
Yıl 2006,
Sayı: 20, 217 - 227, 01.03.2006
Yrd. Doç. Dr. Duygu Uçgun
Öz
Yabancı dil bilmek bugünün şartlarında bir ihtiyaç hâline gelmiştir. Çünkü, milletler arasındaki iletişimin boyutu her geçen gün genişlemektedir. Türkçe de yabancılar için dünya dilleri arasında öğrenilmek istenen diller arasındadır. Bu istek hem ilgiden hem de iş ve eğitim alanlarında Türkiye’nin tercih edilmesiyle ortaya çıkan zorunluluktan kaynaklanmaktadır. Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılacak teknikler iyi belirlenmeli, bir medeniyet ve kültür dili olan Türkçe doğru ve etkili yollarla öğretilmelidir. Uygulanacak teknik ne kadar iyi olursa dil öğretimi de aynı oranda başarılı olur. Bu çalışmada yabancılara Türkçe öğretimini daha etkin hâle getirecek teknikler önerilmektedir
Kaynakça
- AKSAN, Doğan. (1990). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara.
- APELTAUER, Ernest. (1995). “İkinci Dil Ediniminde İçsel (Intern) Et- kenler”. Çev. Gülay CEDDEN. Dil Dergisi. S. 37.
- BARIN, Erol. (2003). “Yabancılara Türkçenin Öğretiminde Temel Söz Varlığının Önemi”. Türklük Bilimi Araştırmaları, Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı. Niğde.
- DEMİRCAN, Ömer. (1983). “Sözcük Öğretimi ve Türkçe- ngilizce Söz- cük Yapım Türleri Üzerine Bir Karşılaştırma”. Türk Dili, Dil Öğretimi Özel Sayısı. S. 379-380. Ankara: Türk Dsil Kurumu Yayınları.
- DEMİREL, Özcan. ŞAHİNEL, S.(1999). “Çoklu Zekâ Kuramı ve Dü- şünme Becerileri ile İlk Öğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Tümleşik Dil Becerilerinin Geliştirilmesi”. Dil Dergisi. S.80.
- DEMİREL, Özcan. (2003). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- DUYAR, Melik Safi. (1997). Yabancı Kelimeleri Beynin Doğal Pren- sipleriyle Öğrenin. Ankara.
- DUYAR, Melik Safi. (1996). Yabancı Kelimeleri Hafıza Teknikleriyle Öğrenin. Ankara.
- EREN, Yavuz Kudret. (2001). Çoklu Zekâ Teorisi. Ankara: Özel Ceceli Okulları Yayınları.
- İZGÖREN, Meltem Kutay. (1999). Oyunlarla Dil Öğretimi. Ankara: Academyplus Yayınları.
- KIRVAR, Suzan. (11-13 Mayıs 2000). “Hızlandırılmış Öğrenme Metodu İle Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi”. Dünyada Türk- çe Öğretimi Sempozyumu.
- OMNI (1991). “Öğrenmeyi Öğrenmelisiniz”. Çev. (Bilim ve Teknik). Gürkan ÖZTÜRK. Bilim ve Teknik Dergisi.
- ÖZDEN, Yüksel. (2002). Kendini Gerçekleştir. Ankara: PegemA Ya- yıncılık.
- ROBİNSON, Ken (2003). Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak. İstan- bul.
- SABAN, Ahmet. (2000). Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayınları.
- SÜNBÜL, Ali Murat. (2003). “Zihnimizi Tanıyor muyuz?”. Eğitime Yeni Bakışlar. Ankara.
- TÜRK DİL KURUMU. (1988). Türkçe Sözlük. Ankara.