Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının sahip oldukları öğrenme stillerine göre, canlıların sınıflandırılması konusundaki kavramları öğrenmelerinde, kavram değiştirme metinlerinin etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2005-2006 Öğretim Yılı Bahar Dönemi’nde, Gazi Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği lisans programında bulunan öğretmen adayları üzerinde yürütülmüş ve araştırma deseni olarak öntest-sontest kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Çalışmanın deney grubu 48, kontrol grubu ise 49 öğrenciden oluşmaktadır. Canlıların sınıflandırılması konusu, altı haftalık öğretim sürecinde haftada dörder saat olmak üzere, deney grubunda kavram değiştirme metinleriyle, kontrol grubunda ise geleneksel metinlerle işlenmiştir. Araştırmanın veri toplama araçları olarak, Kolb öğrenme stili envanteri ve kavram başarı testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde, bağımsız t-testi ve Mann Whitney U-testinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; özümseyen, yerleştiren ve ayrıştıran öğrenme stillerine sahip öğretmen adaylarının kavram öğrenimlerinde ve bu öğrenmelerin kalıcılığında, kavram değiştirme metinlerinin, geleneksel metinlere göre daha etkili olduğu fakat yerleştiren öğrenme stiline sahip adaylarda ise herhangi bir etkisinin bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır
Öğretmen adayları kavram öğretimi öğrenme stilleri kavram değiştirme metinleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2007 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 22 |