BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Modernleşmesi Açısından Öğretim Birliğinin Önemi

Yıl 2008, Sayı: 23, 27 - 37, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • ADEM, Mahmut, (2000), Atatürkçü Düşünce Işığında Eğitim Politikamız, Çağ- daş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara.
  • ARICI, Hüsnü, (1981), Atatürk ve Eğitim, Türk Eğitim Derneği ve Eğitim Top- lantısı, Şafak matbaası, Ankara.
  • BAŞARAN, İbrahim Ethem, (1996), Türkiye Eğitim Sistemi , 3. Baskı, Yargıcı Matbaası.
  • BERKES, Niyazi, (2004), “Uluslaşma Sürecinde Batılılaşmanın Yeri”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce C. 3, 3. Baskı, (Der.) Uygur Kocabaşoğlu, İle- tişim Yayınevi, İstanbul.
  • BÜLBÜL, Sudi, (1970), Halk Eğitimine Giriş, Yetişkin Eğitimi, Türkiye ‘ de Halk Eğitimi, Toplum Kalkınması, Ankara Üniversitesi Yayınları, Eskişe- hir.
  • DEENMMAL, O., (1982), Ideology and Education, Waltair, Andhra Üniversite- si Pres.
  • DEREN, Seçil, (2004), “Kültürel Batılılaşma”, Modern Türkiye’de Siyasi Dü- şünce, C. 3, 3. Baskı, (Der.) Uygur Kocabaşoğlu, İletişim Yayınevi, İs- tanbul.
  • ESERPEK, A., (1978), “Eğitim ve Toplumsal Değişme”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10/1-2.
  • ESKİCUMALI, Ahmet, (2003), “Eğitim ve Toplumsal Değişme: Türkiye’nin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü, 1923-1946”, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, C. 19/2.
  • GÜÇLÜOL, Kemal, (1991), “Eğitim Planlaması ve Nitelik Sorunu”, Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu Bildiri Metinleri, 13-14 Nisan, Kültür Koleji, İstanbul.
  • İLHAN, Atilla, (1986), Ulusal Kültür Savaşı, Birinci Baskı, Özgür Yayın Dağı- tım, İstanbul.
  • KAFADAR, Osman, (2004), “Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları”, Mo- dern Türkiye’de Siyasi Düşünce C. 3, 3.Baskı, (Der.) Uygur Kocabaşoğlu,

TÜRK MODERNLEŞMESİ AÇISINDAN ÖĞRETİM BİRLİĞİNİN ÖNEMİ

Yıl 2008, Sayı: 23, 27 - 37, 01.06.2008

Öz

Bu makalede, Tanzimat’tan itibaren Türk modernleşmesi ve cumhuriyetin laiklik ilkesinin niteliği, cumhuriyetle beraber devrim eğitimine geçiş ve öğretim birliğinin önemi üzerinde durulmuştur

Kaynakça

  • ADEM, Mahmut, (2000), Atatürkçü Düşünce Işığında Eğitim Politikamız, Çağ- daş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara.
  • ARICI, Hüsnü, (1981), Atatürk ve Eğitim, Türk Eğitim Derneği ve Eğitim Top- lantısı, Şafak matbaası, Ankara.
  • BAŞARAN, İbrahim Ethem, (1996), Türkiye Eğitim Sistemi , 3. Baskı, Yargıcı Matbaası.
  • BERKES, Niyazi, (2004), “Uluslaşma Sürecinde Batılılaşmanın Yeri”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce C. 3, 3. Baskı, (Der.) Uygur Kocabaşoğlu, İle- tişim Yayınevi, İstanbul.
  • BÜLBÜL, Sudi, (1970), Halk Eğitimine Giriş, Yetişkin Eğitimi, Türkiye ‘ de Halk Eğitimi, Toplum Kalkınması, Ankara Üniversitesi Yayınları, Eskişe- hir.
  • DEENMMAL, O., (1982), Ideology and Education, Waltair, Andhra Üniversite- si Pres.
  • DEREN, Seçil, (2004), “Kültürel Batılılaşma”, Modern Türkiye’de Siyasi Dü- şünce, C. 3, 3. Baskı, (Der.) Uygur Kocabaşoğlu, İletişim Yayınevi, İs- tanbul.
  • ESERPEK, A., (1978), “Eğitim ve Toplumsal Değişme”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10/1-2.
  • ESKİCUMALI, Ahmet, (2003), “Eğitim ve Toplumsal Değişme: Türkiye’nin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü, 1923-1946”, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, C. 19/2.
  • GÜÇLÜOL, Kemal, (1991), “Eğitim Planlaması ve Nitelik Sorunu”, Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu Bildiri Metinleri, 13-14 Nisan, Kültür Koleji, İstanbul.
  • İLHAN, Atilla, (1986), Ulusal Kültür Savaşı, Birinci Baskı, Özgür Yayın Dağı- tım, İstanbul.
  • KAFADAR, Osman, (2004), “Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları”, Mo- dern Türkiye’de Siyasi Düşünce C. 3, 3.Baskı, (Der.) Uygur Kocabaşoğlu,
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Hüseyin Canyaş Bu kişi benim

F. Orkunt Canyaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 23

Kaynak Göster

MLA Canyaş, Doç. Dr. Hüseyin ve F. Orkunt Canyaş. “TÜRK MODERNLEŞMESİ AÇISINDAN ÖĞRETİM BİRLİĞİNİN ÖNEMİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 23, 2008, ss. 27-37.