BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji Çağında Masal Kültürel Mirasının Korunması

Yıl 2008, Sayı: 23, 39 - 50, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • BAŞGÖZ, İlhan, (1996), “Protesto: Folklorun Beşinci İşlevi (Fonksiyonu)” Folkloristik Prof. Dr. Umay Günay Armağanı, (Haz. Özkul Çobanoğlu- Metin Özarslan), Feryal Matbaacılık, Ankara, s.1-4.
  • BORATAV, Pertev Naili, (1998), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, 3. b., Gerçek Yayınevi, İstanbul,
  • BORATAV, Pertev Naili, (1998), Zaman Zaman İçinde, Adam Yayınları, İstan- bul.
  • FİLİZOK, Rıza, (1991), Ziya Gökalp’in Edebî Eserlerinde Halk Edebiyatı Tesiri Üzerine Bir Araştırma, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • GÜNAY, Umay, (1975), Elazığ Masalları (İnceleme), Atatürk Üniversitesi Ba- sımevi, Erzurum.
  • HELİMOĞLU Yavuz, Muhsine, (1997), Masallar ve Eğitimsel İşlevleri, Ürün Yayınları, Ankara.
  • KIRAÇ, Ekrem, (1997), “Masallarda Rasyonalite Problemi”, Millî Folklor, C.5, Y. 9, S.36, Kış, s.45-48.
  • SAKAOĞLU, Saim, (1999), Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • ŞİMŞEK, Esma, (2001), Yukarıçukurova Masallarında Motif ve Tip Araştırması, C. I, KB Yayınları, Ankara.
  • ŞİMŞEK, Esma, (2002), “Malatyalı Bir Masal Anası: Suzan Geniş”, Millî Folk- lor, C. 7, Y. 14, S.56, Kış, s. 109-120.
  • YILDIRIM, Dursun, (1998), “Sözlü Gelenek Kültürü”, Türk Bitiği, Akçağ Ya- yınları, Ankara, s. 81-83.

TEKNOLOJİ ÇAĞINDA KÜLTÜREL MİRAS OLAN MASALLARIN KORUNMASI

Yıl 2008, Sayı: 23, 39 - 50, 01.06.2008

Öz

Günümüzde modern çağın beraberinde getirdiği teknolojik gelişmeler, çeşitli iletişim araçları ve buna bağlı olarak görsel ve işitsel medya, gerek çocuklara gerekse yetişkinlere çok yönlü eğlence biçimleri sunmaktadır. Bunun sonucu olarak geleneksel anlatı türlerine dolayısıyla da masala pek ilgi gösterilmemekte, masal ustaları eski dinleyici kitlesini bulamamaktadır. Bugün iyi masal anlatan kişilerin sayısının da azaldığı, masal anlatma geleneğinin eskiye oranla zayıfladığı görülmektedir. Bu çalışmada masalın sosyal yaşamdaki yeri ve önemine değinildikten sonra bu türün, günümüzde tekrar eski canlılığına kavuşturulmasının gerekliliği üzerinde durulmuştur. Buna bağlı olarak masalların ve masal anlatma geleneğinin korunup yaşatılması, bunların gelecek kuşaklara aktarılması yönünde önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • BAŞGÖZ, İlhan, (1996), “Protesto: Folklorun Beşinci İşlevi (Fonksiyonu)” Folkloristik Prof. Dr. Umay Günay Armağanı, (Haz. Özkul Çobanoğlu- Metin Özarslan), Feryal Matbaacılık, Ankara, s.1-4.
  • BORATAV, Pertev Naili, (1998), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, 3. b., Gerçek Yayınevi, İstanbul,
  • BORATAV, Pertev Naili, (1998), Zaman Zaman İçinde, Adam Yayınları, İstan- bul.
  • FİLİZOK, Rıza, (1991), Ziya Gökalp’in Edebî Eserlerinde Halk Edebiyatı Tesiri Üzerine Bir Araştırma, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • GÜNAY, Umay, (1975), Elazığ Masalları (İnceleme), Atatürk Üniversitesi Ba- sımevi, Erzurum.
  • HELİMOĞLU Yavuz, Muhsine, (1997), Masallar ve Eğitimsel İşlevleri, Ürün Yayınları, Ankara.
  • KIRAÇ, Ekrem, (1997), “Masallarda Rasyonalite Problemi”, Millî Folklor, C.5, Y. 9, S.36, Kış, s.45-48.
  • SAKAOĞLU, Saim, (1999), Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • ŞİMŞEK, Esma, (2001), Yukarıçukurova Masallarında Motif ve Tip Araştırması, C. I, KB Yayınları, Ankara.
  • ŞİMŞEK, Esma, (2002), “Malatyalı Bir Masal Anası: Suzan Geniş”, Millî Folk- lor, C. 7, Y. 14, S.56, Kış, s. 109-120.
  • YILDIRIM, Dursun, (1998), “Sözlü Gelenek Kültürü”, Türk Bitiği, Akçağ Ya- yınları, Ankara, s. 81-83.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Nilgün Çıblak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 23

Kaynak Göster

MLA Çıblak, Yrd. Doç. Dr. Nilgün. “TEKNOLOJİ ÇAĞINDA KÜLTÜREL MİRAS OLAN MASALLARIN KORUNMASI”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 23, 2008, ss. 39-50.