BibTex RIS Kaynak Göster

 

Yıl 2009, Sayı: 26, 217 - 227, 01.09.2009

Öz

Kaynakça

  • AMBROS, Edith G. (2007), “Apollinaire’e ‘Öncülük’ Eden 16. yy Şairi Meâlî: Ağaç Şeklinde Bir Osmanlı Figür Şiiri”, Türklük Bilgisi Araştırmaları Agâh Sırrı Levend Hatıra Sayısı I, vol. 24/1, Harvard University, s. 57-64.
  • ÇELEBİOĞLU, Âmil (1998), “Kültür ve Edebiyatımızda Şifre Alfabeleri”, Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, s. 505-518.
  • DOĞAN, Âbide; DEMİRKAN, Eser (1998), “Somut Şiir Üzerine Bir Deneme”, Türk Dili, S. 558, Ankara, s. 534-545.
  • ERGUN, Pervin (2004), Türk Kültüründe Ağaç Kültü, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • KARABEY, Turgut (2007), “Divan Şiirinde ‘Sapma’lar”, A. Ü. Türkiyat Araş- tırmaları Enstitüsü Dergisi, S. 32, Erzurum, s. 15-37.
  • KÖKSAL, M. Fatih (2004), “Divan Şiirin ‘Garîb’leri IV Bir Görsel Şiir veya Şiir İçre Şiir”, Berceste, S. 27, Kayseri, s. 13-15.
  • OKUYUCU, Cihan (2004), Divan Şiiri Estetiği, Leylâ ile Mecnun Yayıncılık, İstanbul,.
  • SARAÇ, M. Ali Yekta (2003), “Görsel Şiir”, Klâsik Edebiyat Bilgisi Belâgat, 3. baskı, Gökkubbe Yayınları, İstanbul.
  • Şemseddin Sami (1317), Kâmûs-ı Türkî, Dersaadet.
  • TUMAN, Nail (2001), Tuhfe-i Nâilî -Divan Şairlerinin Muhtasar Biyografileri, (hzl. Cemal Kurnaz, Mustafa Tatçı), C. II, Bizim Büro Yayınları, Ankara.
  • Salta, Venedikli Aziz Santa Marko adından bozulmuş, gemicilerin giydikleri
  • kısa ceket anlamına gelir (Şemseddin Sami 1317: 810).

OSMANLI’NIN GÖRSEL ŞİİRLERİ I: RESİM YAZMAK SANATI ve SÂDIKÎ’YE AİT BİR MÜŞECCERİN TETKİKİ

Yıl 2009, Sayı: 26, 217 - 227, 01.09.2009

Öz

Klâsik Türk edebiyatında görsel şiir, kimi şairlerin yeni ve
farklı bir biçimde istif ettikleri mısralardan oluşmaktadır. Bu şiirlerin gelenekten
ayrılan ya da ona başkaldıran bir yönü bulunmamaktadır. Osmanlılarda
görsel şiirler, somut bir nesneyi resmeden şiirler ve soyut geometrik
şekillerden oluşanlar olarak tasnif edilebilir. Makalede, ilk gruba
giren ve bir servi ağacı resmeden Sâdıkî’ye ait bir görsel şiir incelenmiş-
tir. Bu manzume ve benzerlerinden hareket edilerek, konu hakkında çeşitli
yorumlar yapılmıştır.

Kaynakça

  • AMBROS, Edith G. (2007), “Apollinaire’e ‘Öncülük’ Eden 16. yy Şairi Meâlî: Ağaç Şeklinde Bir Osmanlı Figür Şiiri”, Türklük Bilgisi Araştırmaları Agâh Sırrı Levend Hatıra Sayısı I, vol. 24/1, Harvard University, s. 57-64.
  • ÇELEBİOĞLU, Âmil (1998), “Kültür ve Edebiyatımızda Şifre Alfabeleri”, Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, s. 505-518.
  • DOĞAN, Âbide; DEMİRKAN, Eser (1998), “Somut Şiir Üzerine Bir Deneme”, Türk Dili, S. 558, Ankara, s. 534-545.
  • ERGUN, Pervin (2004), Türk Kültüründe Ağaç Kültü, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • KARABEY, Turgut (2007), “Divan Şiirinde ‘Sapma’lar”, A. Ü. Türkiyat Araş- tırmaları Enstitüsü Dergisi, S. 32, Erzurum, s. 15-37.
  • KÖKSAL, M. Fatih (2004), “Divan Şiirin ‘Garîb’leri IV Bir Görsel Şiir veya Şiir İçre Şiir”, Berceste, S. 27, Kayseri, s. 13-15.
  • OKUYUCU, Cihan (2004), Divan Şiiri Estetiği, Leylâ ile Mecnun Yayıncılık, İstanbul,.
  • SARAÇ, M. Ali Yekta (2003), “Görsel Şiir”, Klâsik Edebiyat Bilgisi Belâgat, 3. baskı, Gökkubbe Yayınları, İstanbul.
  • Şemseddin Sami (1317), Kâmûs-ı Türkî, Dersaadet.
  • TUMAN, Nail (2001), Tuhfe-i Nâilî -Divan Şairlerinin Muhtasar Biyografileri, (hzl. Cemal Kurnaz, Mustafa Tatçı), C. II, Bizim Büro Yayınları, Ankara.
  • Salta, Venedikli Aziz Santa Marko adından bozulmuş, gemicilerin giydikleri
  • kısa ceket anlamına gelir (Şemseddin Sami 1317: 810).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Özer Şenödeyici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 26

Kaynak Göster

MLA Şenödeyici, Arş. Gör. Özer. “OSMANLI’NIN GÖRSEL ŞİİRLERİ I: RESİM YAZMAK SANATI Ve SÂDIKÎ’YE AİT BİR MÜŞECCERİN TETKİKİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 26, 2009, ss. 217-2.