BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Programında Mevcut Alan Derslerinin Kültürel Boyutu

Yıl 2010, Sayı: 27, 15 - 26, 01.01.2010

Öz

Kaynakça

  • AKARSU, B. (1998), Dil-Kültür Bağlantısı, İnkılâp Yayınları, İstanbul.
  • AKSAN, D. (2003), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim, Türk Dil Ku- rumu Yayınları, Ankara.
  • ASANALİYEVNA, N. (1999), Gençlerin Sosyal Yönden Şekillenmesinde Halk Edebiyatından Faydalanmanın Yolları ve Şekilleri, Ankara.
  • ATATÜRK, M. K. (1952), Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, C. 2, Türk İnkılâp Tarihi Enstitü Yayınları, Ankara.
  • DUVERGER, M. (1972), Siyaset Sosyolojisi, Varlık Yayınları, İstanbul.
  • ERGİN, M. (1984), Dede Korkut Kitabı, Boğaziçi Yayınları, İstanbul.
  • ERGİN, M. (2001), Orhun Abideleri, Boğaziçi Yayınları, İstanbul.
  • GÜZEL, A. (2003), Türkçenin Eğitimi – Öğretimi Bölümlerinde Kurulması Gerekli Görülen Anabilim Dalları Hakkında Yeni Projelerimiz, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Prof. Dr. A.B. Ercilasun Armağanı, Selçuk Üni. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Konya.
  • KÜÇÜKAHMET, Leyla ve diğerleri. (2000), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel Yayınları, Ankara.
  • TURHAN, M. (1994), Kültür Değişmeleri, M. Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Ya- yınları, İstanbul.
  • Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı “İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1 ve 5. Sınıflar) Ankara.

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMINDA MEVCUT ALAN DERSLERİNİN KÜLTÜREL BOYUTU

Yıl 2010, Sayı: 27, 15 - 26, 01.01.2010

Öz

Bir devletin varlığı ve sürekliliği öncellikle millî birlik ve beraberliğini korumasına bağlıdır. Bu da bireylere millî beraberliğin ne olduğunu öğretmek ve millî şuur kazandırmakla sağlanabilir. Millî şuur, sistemli bir şekilde, ancak eğitimle gerçekleşebilir. Kültürel erozyonun önüne geçmek için de bireylere kültürel bilincin yerleştirilmesi gerekir. Bu bilincin yerleştirilebilmesi dilin ve edebî ürünlerin azami derecede öğretilmesi, içselleştirilmesi ile sağlanabilir. İlköğretim ikinci basamak Türkçe eğitimi lisans programının son hali incelendiğinde mevcut dersler ile öğretmen adaylarının bu bilinci kazanmasını ve Türkçenin inceliklerini kavramasını beklemek mümkün görülmemekte, dolayısıyla, öğretmen adaylarının ve öğrencilerinin 1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 2. Maddesi’nde belirtilen; “Türk millî eğitiminin genel amacı Türk milletinin bütün fertlerini; Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasa’da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa’nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek…” hedefine ulaşamayacağı görülecektir

Kaynakça

  • AKARSU, B. (1998), Dil-Kültür Bağlantısı, İnkılâp Yayınları, İstanbul.
  • AKSAN, D. (2003), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim, Türk Dil Ku- rumu Yayınları, Ankara.
  • ASANALİYEVNA, N. (1999), Gençlerin Sosyal Yönden Şekillenmesinde Halk Edebiyatından Faydalanmanın Yolları ve Şekilleri, Ankara.
  • ATATÜRK, M. K. (1952), Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, C. 2, Türk İnkılâp Tarihi Enstitü Yayınları, Ankara.
  • DUVERGER, M. (1972), Siyaset Sosyolojisi, Varlık Yayınları, İstanbul.
  • ERGİN, M. (1984), Dede Korkut Kitabı, Boğaziçi Yayınları, İstanbul.
  • ERGİN, M. (2001), Orhun Abideleri, Boğaziçi Yayınları, İstanbul.
  • GÜZEL, A. (2003), Türkçenin Eğitimi – Öğretimi Bölümlerinde Kurulması Gerekli Görülen Anabilim Dalları Hakkında Yeni Projelerimiz, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Prof. Dr. A.B. Ercilasun Armağanı, Selçuk Üni. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Konya.
  • KÜÇÜKAHMET, Leyla ve diğerleri. (2000), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel Yayınları, Ankara.
  • TURHAN, M. (1994), Kültür Değişmeleri, M. Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Ya- yınları, İstanbul.
  • Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı “İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1 ve 5. Sınıflar) Ankara.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Fatma Açık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 27

Kaynak Göster

MLA Açık, Doç. Dr. Fatma. “TÜRKÇE ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMINDA MEVCUT ALAN DERSLERİNİN KÜLTÜREL BOYUTU”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 27, 2010, ss. 15-26.