Araştırmanın amacı çözümleyici puanlama yönergesi kullanılarak altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin yazma performanslarının ne düzeyde olduğunu tespit etmektir. Bu araştırmada altıncı ve yedinci sınıfta öğrenim gören 623 öğrencinin yazdığı hikâye edici metinler, “çözümleyici puanlama yönergesi”ne göre dış yapı, dil ve anlatım, düzenleme özellikleri bakımından değerlendirilmiştir. Metinlerde dış yapı olarak biçim, yazım ve noktalama; dil ve anlatım olarak sözcük, cümle, paragraf, anlatım; düzenleme olarak başlık, giriş, gelişme ve sonuç özelliklerinin ne durumda olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu özellikler, metindilbilim ve kompozisyon öğretimi bakımından öğrencilerin metinlerinde bulunması ve değerlendirmesi gereken özelliklerdir. Araştırmada kullanılmak üzere öğrencilerden yaşadıkları veya şahit oldukları bir olayı hikâye etmeleri istenmiştir. Araştırma bulgularına göre her iki sınıf seviyesinde de kız öğrencilerin, erkek öğrencilerden daha başarılı metinler oluşturdukları tespit edilmiştir. Altıncı sınıf öğrencileri, başarı ortalamalarına göre cümle, gelişme ve sonuç özellikleri bakımından yedinci sınıf öğrencilerinden daha başarılı bulunmuştur. Yedinci sınıf öğrencilerinin yazdığı metinlerin değerlendirme ortalamalarına göre biçim, kural, sözcük, paragraf, serim özellikleri bakımından altıncı sınıf öğrencilerinden daha başarılı bulunmuştur. İki sınıfın anlatım özelliği ortalaması aynıdır. Araştırma sonuçlarına göre öneriler getirilmiştir
Türkçe öğretimi hikâye edici metin yazma değerlendirme çözümleyici puanlama yönergesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |