Bu çalışmada, Türkçe Öğretim Programında ilköğretim 5. sınıf öğrencileriyle ilgili okuduğunu anlama kazanımlarının taksonomideki bilişsel becerilere dağılımına ve dağılım gerekçelerine bakılmıştır. Ayrıca kazanımlar benzer veya aynı amaca hizmet etmeleri bakımından da değerlendirilmiştir. Kazanımların dağılım gerekçelerine birkaç örnekle açıklık getirilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda kazanımların, bilişsel basamaklarda dengeli bir şekilde yer almadığı tespit edilmiştir. Kazanımların büyük çoğunluğu alt bilişsel basamaklarda yer almaktadır. Kazanımların üst bilişsel basamaklarda yeteri kadar yer almaması, Türkçe Öğretim Programının, içerdiği kazanımlarla “üst becerilerin gelişmesini sağlayacaktır” iddiasıyla çelişmektedir. Kazanımların bilişsel basamaklara dağılımını ve dağılım gerekçelerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma bir durum tespitinden ibaret olan betimsel bir nitelik taşımaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |