Anlama ve anlatma dil becerilerini oluşturan dildeki koordinasyonu sağlayan temel araç o dilin dil bilgisidir. Dil bilgisinden yoksun dil becerileri öğretiminden istenilen başarıya ulaşmak mümkün değildir. Bu araştırma, dil bilgisi öğretimini gerçekleştiren öğretmenlerin bu konuya ilişkin görüşlerini almak için yapılmıştır. İlk bölümde öğretmenlerin dil bilgisi öğretiminin faydalarına ilişkin görüşleri alınmıştır. Sonra da mezun olunan bölüm değişkeni açısından dil bilgisi öğretimine bakışta bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, Ankara ilinde merkeze bağlı sekiz ilçede ilköğretim II. kademede görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket, 245 Türkçe öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenler, dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisinin önemli bir işleve sahip olduğunu belirtmişlerdir. Genel olarak mezun oldukları bölümlerin (Türkçe öğretmenliği, TDE öğretmenliği ve fen edebiyat fakültelerinin TDE bölümü olmak üzere) öğretmenlerin dil bilgisi öğretimi ile ilgili düşünce ve beklentileri üzerinde bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |