Eğitim sisteminin en önemli unsuru öğretmendir. Bu bakımdan, öğretmenin niteliği genel olarak eğitimin niteliğini de etkilemektedir. Hedef kitlesine uygun olarak eğitim görmüş, alanına ilişkin yeterli bilgiye sahip, mesleki formasyonu kazanmış ve genel kültür düzeyi yüksek olan öğretmenler sistemi başarıya ulaştırabilirler. Mevcut öğretmen yetiştirme yollarımız yazık ki, hedef kitlesine uygun eğitim almış Türkçe öğretmenleri yetiştirmemize imkân sağlamamaktadır. Türkçe eğitiminde farklı hedef kitleler mevcut olmakla birlikte öğretmen yetiştirmede bu farklılıklar dikkate alınmamaktadır. Türkçe öğretiminde yaş gruplarının farklılığı dikkate alınarak mevcut Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nın yanı sıra, okul öncesi ve ilköğretim birinci kademeye yönelik olarak, Temel Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nın kurulması gerekmektedir. Yabancılar, Türk soylular ve iki dilli iki kültürlü Türk çocukları dikkate alınarak Yabancılara Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nın kurulması gerekmektedir. Bu çalışmada, Türkçe Eğitimi Bölümlerinde kurulması tarafımızdan zorunlu görülen ana bilim dalları ile ilgili fikirlerimiz paylaşılmıştır. Bu ana eksen etrafında mesele ele alınarak tartışılmalıdır
Türkçe Türkçe öğretimi Türkçe öğretmeni yetiştirme Temel Türkçe öğretmenliği yabancılara Türkçe öğretmenliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |