BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim ve Lisans Programlarındaki Değişiklikler Sonrasında Türkçe Öğretmenliği Mesleğinin Ve Türkçe Eğitimi Bölümlerinin Durumu

Yıl 2010, Sayı: 27, 477 - 502, 01.01.2010

Öz

Kaynakça

  • YÖK (1998), Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, YÖK, Mart 1998, Ankara.
  • YÖK (2007), Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, YÖK, Haziran 2007, Ankara.
  • MEB (2006), İlköğretim Türkçe Öğretimi Programı, http://otmg.meb. gov.tr/Linkler.html, (son erişim 12-07-09); http://ttkb.meb.gov.tr/ ogretmen/modules.php?name=downloads&d_op=viewdownload&cid=72 (07.09.2009); www.ncate.org , (son erişim 07-06-09); http://www. iufm.fr,(son erişim 05-08-09) .

İLKÖĞRETİM VE LİSANS PROGRAMLARINDAKİ DEĞİŞİKLİKLER SONRASINDA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNİN VE TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNİN DURUMU

Yıl 2010, Sayı: 27, 477 - 502, 01.01.2010

Öz

Ülkemizde ana dili olarak Türkçe öğretiminde ilköğretim ve yüksek öğretimde aşamalı olarak birtakım değişikliklere gidilmiştir. İlköğretimde yapılandırmacı yaklaşım ve yükseköğretimde yeniden yapılanma olarak bilinen bu değişiklikler sonucunda faydalı olan gelişmeler yaşandığı gibi olumsuz sonuçlar da gözlenmiştir. Bu değişiklikler Türkçe öğretmenliği ve Türkçe eğitimi bölümlerindeki durumun yeniden gözden geçirilmesini ve çağın gereklerine uygun bir yapılanmayı gerekli kılmaktadır. Çalışmamızda ilköğretim Türkçe dersleri ve Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan değişiklikler sonucu ortaya çıkan sorunlar ve çözüm yolları üzerinde durulmuştur. Ayrıca Türkçe eğitimi bölümlerinde günümüz şartlarına uygun olarak yeni bir yapılanmanın gerektiği gerekçeleri ile izah edilmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • YÖK (1998), Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, YÖK, Mart 1998, Ankara.
  • YÖK (2007), Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, YÖK, Haziran 2007, Ankara.
  • MEB (2006), İlköğretim Türkçe Öğretimi Programı, http://otmg.meb. gov.tr/Linkler.html, (son erişim 12-07-09); http://ttkb.meb.gov.tr/ ogretmen/modules.php?name=downloads&d_op=viewdownload&cid=72 (07.09.2009); www.ncate.org , (son erişim 07-06-09); http://www. iufm.fr,(son erişim 05-08-09) .
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Ahmet Kirkkiliç/arş. Gör. Seda Maden Bu kişi benim

Sedat Maden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 27

Kaynak Göster

MLA Maden, Prof. Dr. Ahmet Kirkkiliç/arş. Gör. Seda ve Sedat Maden. “İLKÖĞRETİM VE LİSANS PROGRAMLARINDAKİ DEĞİŞİKLİKLER SONRASINDA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNİN VE TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNİN DURUMU”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 27, 2010, ss. 477-02.