BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Öğretiminde Drama Yönteminin Gerekliliği

Yıl 2010, Sayı: 27, 503 - 519, 01.01.2010

Öz

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, (Ed ) H.Ömer(2002), Yaratıcı Drama 1985-1995 Yazılar, Ankara: Naturel Yay.
  • ANGELA, M.F. (2001), Soaps and Suspicious Activity: Dramatic Experiences in British Classroom, Journal of Adolescent&Adult Literacy, V.45.
  • BAYRAM, Emine vd. (1999), “İlköğretim Drama 1” Ankara: MEB Yay.
  • ÇEBİ, Ahmet (1996), Öğretim Amaçlı Yaratıcı Drama Yoluyla İmgesel Dil Be- cerisinin Geliştirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniv. Sosyal Bilimler Ens., Ankara.
  • COŞKUN Eyüp (2007), Geçmişten Günümüze Türkçe Öğretiminin Gelişimi, İlköğretimde Türkçe Öğretimi; Ankara: PegemA Yay. s.1-12.
  • DODSON, Sarah L. (2000), Learning Languages Through Drama, Presented at the Texas Foreing Language Education Conference. University of Texas at Austin. March-April.
  • EARLY, T. (2003), A Lead Role For Drama, Times Educational Supplement, 1/10/2003; Issue. 4514.
  • FARRİS, J. P., Parke J. (1993),To be or not to be: What Students Think about
  • DRAMA, The Clearing House, 66 (4), 231-34.
  • GÖNEN, Mübeccel- Dalkılıç Nursel Uyar (2003), Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yay. İstanbul.
  • HELDENBRAND Brian (2003), Drama Techniques in English Language Learning, The Korea TESOL Journal, Vol 6, No 1,.s.27-38.
  • HOWELL Mark (2000), Practical, Special And Open to All (drama in schools), Times Edcucational Supplement, Nov 17.
  • HUGHES, J. (2000), Drama As a Learning Medıum: Researching Poetry, Vol. 6, Issue 3.
  • HYACINTH, Marie Gaudart (1990), Using Drama Techniques in Language Teaching, Malaysia Language Teaching Methodology for the Nineties Anthology Series 24; Conf. Malaysia
  • JASINSKI, S. (2002), Writing With Their Wholw Being: A Cross Study Analysis Of Children’s Writing From Classroom Using Process Drama, Vol.7, Issue I.
  • KARA, Ömer Tuğrul (2000), Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama, Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens., Erzurum.
  • KARATEKE, Ercan (2006), Yaratıcı Dramanın İlköğretim II. Kademede 6.Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerine Olan Etkisi, (Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi),. Hatay.
  • KAVCAR, Cahit–Oğuzkan, Ferhan–Sever, Sedat (1995), Türkçe Öğretimi, En- gin Yay., Ankara.
  • KIRKKILIÇ, Ahmet-Akyol, Hayati (Ed.) vd. (2007), İlköğretimde Türkçe Öğre- timi, PegemA, Ankara.
  • KÖKLÜ, Serhat (2003), Türkçe Öğretiminde 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerine Dinle- diğini Anlama Davranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi, (Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yük- sek Lisans Tezi), İstanbul.
  • HARRİSON, Larraine (1999), Drama Curriculum Bank Key Stage One Scottish Levels C-E, U.K. Scoalistic LTD.
  • Mc GUFFEE, James W. (2004), Drama In The Computer Scıence Classroom, Consortium jameswm@admin.stedwards.edu (son erişim 23-07-09). Computing Sciences in Colleges,
  • Mc GREGOR, Lynn (1976), Developments in Drama Teaching, London:Open Boks.
  • Mc.Gregor, Lynn (1977), Learning Though Drama,London:School Council Publication.
  • MEB (2005) “Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı”, Tebliğler Der- gisi 2098; Ankara, 327–356,.
  • MORGÜL, Mahiye (2006), Eğitimde Yaratıcı Dramaya Merhaba, Kök Yayıncı- lık, Ankara.
  • NANCY, Y. (1993), Let Drama Help Young Authors ‘re-see’ Their Stories, Language Arts.
  • NUTKU, Özdemir (2001), Drama Sanatı, Kabalcı Yay., İstanbul.
  • OKVURAN, Ayşe (2004), “Drama Öğretmeninin Yeterliliklerini/Becerilerini Sınıflama İçin Öneriler”, Drama Liderliği, Oluşum Yayınları, Ankara.
  • ÖNDER, Alev (2003), Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları, Morpa Kültür Yay., İstanbul.
  • PIAGET, Jean (2004), Çocuklukta Zihinsel Gelişim, Cem Yay,. İstanbul.
  • ŞAHBAZ, Namık Kemal (2008), “Çocuk ve Oyun”, http://www. egitisim.gen.tr/Sahbaz_ oyun.htm (son erişim 26-07-2008),
  • TOKGÖZ İffet Aksoy (2004), İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Türkçe Programlarında Edebî Türlerden Öykünün Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Etki- liliği, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksel Lisans Tezi), Çanakkale.
  • ÜNSAL Bilsen (2005), İlköğretim İkinci Kademe (6,7,8. Sınıflar) Türkçe Der- sinde Drama Yönteminin Çocukların Dil ve Anlatım Becerilerine Katkısı, (Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüYayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • ÜSTÜNDAĞ, Tülay (2003), "Yaratıcı Dramayla Anlama ve Anlatma". Yaşadık- ça Eğitim. S: 80, s: 35-38.
  • ÜSTÜNDAĞ, Tülay (2003), “Okulöncesinde Drama ve Tiyatro”, Oluşum Tiyat- rosu ve Drama Atölyesi Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri. Atölye Notları, Fersa Matbaacılık, Ankara, s: 245-268.

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DRAMA YÖNTEMİNİN GEREKLİLİĞİ

Yıl 2010, Sayı: 27, 503 - 519, 01.01.2010

Öz

Dil becerisi, kalıplaşmış kuramsal bilgilerden ziyade becerilere dayanır. Dil öğretiminde içerik ve uygun yöntem için bu kurala dikkat etmeliyiz. Türkçe öğretiminde kullanılacak olan yöntem ve teknikler içeriği, beceriye ve yerleşik alışkanlıklara çevirebilmesi gereklidir. Dil öğretiminde uygulamaya dayanan drama yöntemi bu nedenle kullanılabilir. Çalışmamızda drama yönteminin dil(Türkçe) öğretiminde kullanımının gerekçeleri ve faydaları üzerinde durulmuştur

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, (Ed ) H.Ömer(2002), Yaratıcı Drama 1985-1995 Yazılar, Ankara: Naturel Yay.
  • ANGELA, M.F. (2001), Soaps and Suspicious Activity: Dramatic Experiences in British Classroom, Journal of Adolescent&Adult Literacy, V.45.
  • BAYRAM, Emine vd. (1999), “İlköğretim Drama 1” Ankara: MEB Yay.
  • ÇEBİ, Ahmet (1996), Öğretim Amaçlı Yaratıcı Drama Yoluyla İmgesel Dil Be- cerisinin Geliştirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniv. Sosyal Bilimler Ens., Ankara.
  • COŞKUN Eyüp (2007), Geçmişten Günümüze Türkçe Öğretiminin Gelişimi, İlköğretimde Türkçe Öğretimi; Ankara: PegemA Yay. s.1-12.
  • DODSON, Sarah L. (2000), Learning Languages Through Drama, Presented at the Texas Foreing Language Education Conference. University of Texas at Austin. March-April.
  • EARLY, T. (2003), A Lead Role For Drama, Times Educational Supplement, 1/10/2003; Issue. 4514.
  • FARRİS, J. P., Parke J. (1993),To be or not to be: What Students Think about
  • DRAMA, The Clearing House, 66 (4), 231-34.
  • GÖNEN, Mübeccel- Dalkılıç Nursel Uyar (2003), Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yay. İstanbul.
  • HELDENBRAND Brian (2003), Drama Techniques in English Language Learning, The Korea TESOL Journal, Vol 6, No 1,.s.27-38.
  • HOWELL Mark (2000), Practical, Special And Open to All (drama in schools), Times Edcucational Supplement, Nov 17.
  • HUGHES, J. (2000), Drama As a Learning Medıum: Researching Poetry, Vol. 6, Issue 3.
  • HYACINTH, Marie Gaudart (1990), Using Drama Techniques in Language Teaching, Malaysia Language Teaching Methodology for the Nineties Anthology Series 24; Conf. Malaysia
  • JASINSKI, S. (2002), Writing With Their Wholw Being: A Cross Study Analysis Of Children’s Writing From Classroom Using Process Drama, Vol.7, Issue I.
  • KARA, Ömer Tuğrul (2000), Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama, Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens., Erzurum.
  • KARATEKE, Ercan (2006), Yaratıcı Dramanın İlköğretim II. Kademede 6.Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerine Olan Etkisi, (Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi),. Hatay.
  • KAVCAR, Cahit–Oğuzkan, Ferhan–Sever, Sedat (1995), Türkçe Öğretimi, En- gin Yay., Ankara.
  • KIRKKILIÇ, Ahmet-Akyol, Hayati (Ed.) vd. (2007), İlköğretimde Türkçe Öğre- timi, PegemA, Ankara.
  • KÖKLÜ, Serhat (2003), Türkçe Öğretiminde 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerine Dinle- diğini Anlama Davranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi, (Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yük- sek Lisans Tezi), İstanbul.
  • HARRİSON, Larraine (1999), Drama Curriculum Bank Key Stage One Scottish Levels C-E, U.K. Scoalistic LTD.
  • Mc GUFFEE, James W. (2004), Drama In The Computer Scıence Classroom, Consortium jameswm@admin.stedwards.edu (son erişim 23-07-09). Computing Sciences in Colleges,
  • Mc GREGOR, Lynn (1976), Developments in Drama Teaching, London:Open Boks.
  • Mc.Gregor, Lynn (1977), Learning Though Drama,London:School Council Publication.
  • MEB (2005) “Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı”, Tebliğler Der- gisi 2098; Ankara, 327–356,.
  • MORGÜL, Mahiye (2006), Eğitimde Yaratıcı Dramaya Merhaba, Kök Yayıncı- lık, Ankara.
  • NANCY, Y. (1993), Let Drama Help Young Authors ‘re-see’ Their Stories, Language Arts.
  • NUTKU, Özdemir (2001), Drama Sanatı, Kabalcı Yay., İstanbul.
  • OKVURAN, Ayşe (2004), “Drama Öğretmeninin Yeterliliklerini/Becerilerini Sınıflama İçin Öneriler”, Drama Liderliği, Oluşum Yayınları, Ankara.
  • ÖNDER, Alev (2003), Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları, Morpa Kültür Yay., İstanbul.
  • PIAGET, Jean (2004), Çocuklukta Zihinsel Gelişim, Cem Yay,. İstanbul.
  • ŞAHBAZ, Namık Kemal (2008), “Çocuk ve Oyun”, http://www. egitisim.gen.tr/Sahbaz_ oyun.htm (son erişim 26-07-2008),
  • TOKGÖZ İffet Aksoy (2004), İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Türkçe Programlarında Edebî Türlerden Öykünün Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Etki- liliği, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksel Lisans Tezi), Çanakkale.
  • ÜNSAL Bilsen (2005), İlköğretim İkinci Kademe (6,7,8. Sınıflar) Türkçe Der- sinde Drama Yönteminin Çocukların Dil ve Anlatım Becerilerine Katkısı, (Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüYayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • ÜSTÜNDAĞ, Tülay (2003), "Yaratıcı Dramayla Anlama ve Anlatma". Yaşadık- ça Eğitim. S: 80, s: 35-38.
  • ÜSTÜNDAĞ, Tülay (2003), “Okulöncesinde Drama ve Tiyatro”, Oluşum Tiyat- rosu ve Drama Atölyesi Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri. Atölye Notları, Fersa Matbaacılık, Ankara, s: 245-268.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Sedat Maden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 27

Kaynak Göster

MLA Maden, Arş. Gör. Sedat. “TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DRAMA YÖNTEMİNİN GEREKLİLİĞİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 27, 2010, ss. 503-19.